zZzZz Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Finner ingen bedre plass å poste.. Sikkert veldig enkelt når man kan det, men hvordan får man egentlig runde hjørner f.eks. her: Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 der absolute cross har en tutorial.. blandt MANGE sider.. et kort søk på google fant det med en gang.. GOOGLE IS YOUR FRIEND!! btw.. søkte bare på photoshop tutorial rounded corners Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Med andre ord: Bruk path-tool til å lage den fasongen du ønsker, høyreklikk og velg "make selection". Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Skal du bare ha en firkant med runde hjørner, er vel Rounded Rectangle Tool det enkleste... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Skal du bare ha en firkant med runde hjørner, er vel Rounded Rectangle Tool det enkleste... Nettopp den jeg prata om Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Eller min måte: Lage området så stort du behøver med Rectangulat Margue Tool og deretter: Select-modify-smooth Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Eller min måte: Lage området så stort du behøver med Rectangulat Margue Tool og deretter: Select-modify-smooth Blir fort blurra kanter av sånn.. Iallefall om det du jobber med er STORT. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Hmm. fikk til å lage en slik avrundet, etter tutorialen det var linket til.. men ingen tutorialer jeg har funnet beskriver noe så enkelt som å løsne den figuren man har laget fra bakgrunnen.. hjelper lite med en liten forsegjordt figur, når bakgrunnen henger med om dere skjønner.. hvordan fjerner jeg bakgrunnen? mvh K Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) layers ? helt nytt konsept Endret 21. januar 2004 av PixelImp Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 TJCOMBO METODEN: La meg forklare en ny metode: 1 ag en (firekantet) markering. Også Går dere til "chanels" og klikker på ny layer (Da får dere Alpha 1) fyll denn med hvit farge. Nå fjerner du markering (ctrl+d) 2 Filter -> blur -> gausionblur -> ca.3 Nå går du til image -> adjustments -> Brightness/Contrast Så senker du brightnessen og skrur opp contrasten. Da ser du at du får veldig smooth'e hjørner. Dermed bruker du Alpha1 Layer for å få smooth hjørnet markering! Muligens litt tungvent førstegangene, men når du skjønner prinsippet kan du bruke shortcuts osv. som får det til å gå fortere Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Pluss at en lærer seg å bruke alpha channels - vanvittig nyttig! Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 *kremt*hvor i ¤#%¤" finner jeg "chanels"?? *kremt* Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 *kremt*hvor i ¤#%¤" finner jeg "chanels"?? *kremt* Den står ved siden av layer tab'en. Fant den? Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 OMG! *føle seg litt n00bish* (ja.. fant den.. *takkebukke*) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Eller, som tjcombo sa, gaussian blur, så mye du trenger, og trykk CTRL-L (levels) og justere til ca. 120 1 140 Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Riktig Toolshed, men hvem av dem gir best resultat da? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Har aldri prøvd din metode, men vet at den der gir perfekte kanter! Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Har aldri prøvd din metode, men vet at den der gir perfekte kanter! Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 funket som pokker den tj... vi slet jo litt med den i går Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 TJCOMBO METODEN *host kremt* bare din? *kremt host* Har nok brukt den før ja. Hehe men seriøst, dette er den eneste "skikkelige" metoden å bruke om du vil få et godt resultat, unngå jaggies og føle deg litt ekstra proff Ellers er jo alltid vektor en vinner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå