Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne andres ip

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk fått drapstrussel, men jeg vet ikke hvor alvorlig det er.. Kommer litt an på hvem det er fra

LOL!

Ja... nei, du kan jo la døra være ulåst, skrive fullt navn og addresse på websiten din, og se hvor seriøst det er.

Eller ta affære. Er det virkelig snakk om en drapstrussel, så vil jeg tro minste reaksjon burde være at ISP'en avslutter kundeforholdet til vedkommende uten tilbakebetaling av eventuelle kontraktsfestede utgifter.

Uavhengig av alder på brukeren.

EDIT:

fatty - sws3s3e      Innlegg 3         

Skrevet den 17.01.2004 - 18:34 :

hei din HOMO! om ikke denne hjemmesiden er borte om 10 min kommer vi ? dreper deg.

er det forst?tt? stian nalim tvetitane

Herre... humor har dem ihvertfall. Håper dem har en pappa som liker å betale flere tusen fordi poden er skadd, også.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, men om det er en spøk... Noe jeg tror det er... Jeg vil ikke gå til politiet

Da har du to ting og velge mellom, glemme det eller prøve abuse-adressen du fikk opp, du vil _aldri_ under noen omstendighet få oppgitt hvem som skjuler seg bak denne IP-en fra vedkommendes leverandør.

Lenke til kommentar

Sånnt burde politi anmeldes synes jeg, vis det begynner å bli "normalt" å sende draps-trusler så er det noe galt! Sannsynligvis så kan dette bli vanskelig å spore, særlig nå som mange har HOTMAIL kontoer og kan sende mail fra hvilken som helst PC, F.eks nettcafe osv..

Lenke til kommentar
Sånnt burde politi anmeldes synes jeg, vis det begynner å bli "normalt" å sende draps-trusler så er det noe galt! Sannsynligvis så kan dette bli vanskelig å spore, særlig nå som mange har HOTMAIL kontoer og kan sende mail fra hvilken som helst PC, F.eks nettcafe osv..

er jo snakk om en gjestebok da... Han har en ip og telenor har oversikt over hvem kunder som har\hadde den ipen... Forresten utrolig teit innlegg i den gjesteboka...

Lenke til kommentar

Tok en titt i gjesteboken din og så innlegget.

Den personen som har skrevet det innlegget har det sannsynligvis ikke så bra med seg selv. Uansett om det er en spøk eller ikke, så er ikke drapstrusler noe man går å slenger ut.

Om det skulle være en venn av deg, så er han mest sannsynlig ikke noe å spare på. Venner skriver ikke slikt til hverandre. For alt du vet så kan det jo faktisk være en psyko person som har noe i mot deg. Tviler på at det hadde gått så langt som at de faktiskt trådde opp på trappa di, men man kan bli sinnsykt skremt av slikt.

Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg gjort noe med det. Hvis du vet (sånn nogenlunde) hvem det er, evt. noen på skolen eller noe slikt så tar man en prat med foresatte først osv. Drit i hva de sier etterpå, det er det som er taper på det.

Uansett så er det nok ikke så dumt å anmelde det.

Så tenker de seg nok om igjen en annen gang. Drapstrusler er like alvorlige på nettet, som i RL, uansett om det er en spøk eller ikke.

Tviler på at de liker seg selv særlig mye, om 20år, når de sitter der med en seriøs smekk på rullebladet sitt, som kan ødelegge livet deres.

Stå på (Flott side forresten)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Nå kan det hende jeg er litt treg på denne lørdagsnatt, men

HÆÆ?

Hvordan kan du ha et problem, fordi du "viste" hvem fatty var?

Det er de som har gjort en ulovlig handling med å true deg med livet.

Det er de som kan tape på dette.

Det er de som er noen ufattelige idioter, uansett hvilken alder.

Anmeld dem!

Lenke til kommentar

Når du har meldt det til Telenor:

I verste (beste?) fall blir linjen stengt - permanent.

I beste (verste?) fall gir Telenor blanke f*** i hele saken

Hvis du derimot melder det til politiet kommer de (hvis de ikke henlegger saken ASAP) til å ta kontakt med telenor for å få greie på navn/adresse/whatever - hvis de ikke har det fra før da. Når det er blitt politisak kan det ende opp med en lite hyggelig sak på rullebladet som kan føkke opp for de i resten av livet - noe de i aller høyeste grad fortjener.

Anbefaler at du går til politiet! Spøk eller ikke, drapstrusler er uakseptabelt!

Lenke til kommentar

Tviler på at telenor gjør noe særlig, med mindre du har en politianmeldelse i handen, bevis på lovbruddet (hele gjesteboken din), logger over samtaler, ip adressen, tidspunkt osv.

Med andre ord, hvis de svarer deg og ber om beviser, legg absolutt ALT av logger og slikt du har, skjermbilder, og link til siden, evt gi dem admin rettigheter slik at de kan se selv)

Uansett, så håper jeg at du har fortalt dette til foreldrene dine.

Noen mener sikkert at jeg prøver å få deg til å blåse dette opp til det sinnsyke, men drapstrusler hører ikke hjemme noe sted, og jeg blir provosert av å se slike umodne fjompenisser, kjekke seg opp og gi deg en drapstrussel, reel eller ikke.

EDIT: la til litt mer, og skrivefeil

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Hei! Nå har jeg fått vite hvem det er... Det er to "kamerater". Jeg sier til dem at jeg alt har meldt ifra til abuse@... og jeg sier de kan miste linja si... Da sier de: Da har du ett problem, for du viste hvem fatty var

hvis jeg ikke tar helt feil så har du altså blitt mer eller mindre truet for andre gang også?

ingen tvil i min sjel: anmeld dem.

hvis ikke du gjør det nå, så vil vedkommede true andre - seriøst eller ikke - og du vil være delskyldig i dette, ihvertfall slik jeg ser det: lar du dem holde på slik med deg vil de være slik ovenfor andre også, og du har makt til å stoppe dem. gjør nettopp dét. kontakt politiet og levér en anmeldelse (det er fort gjort), pass på å ta med all info som "bamsefar" lister opp.

jeg sier det igjen: anmeld dem.

Lenke til kommentar

I hvilken sammenheng var det drapstrusselen falt? (dersom du ønsker å snakke om dette da; dersom du ikke ønsker det kan du bare ignorere dette innlegget)

Det har jo litt å si for hvor alvorlig politiet tar dette.

Dersom det har vært en konflikt/krangel/uenighet mellom deg å disse personen er det ganske alvorlig men dersom de "bare"* slengte ut en "HOHO; eg skal drepe deg din dust" ser nok politiet litt annerledes på det.

*Er vel ingenting som er "bare" når det gjelder drapstrussler rent juridisk, men i praksis er det forskjeller i hvordan politiet behandler saken avhengig av sammenheng/sakstillfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...