Gå til innhold

Modchip uten lodding... +andre mod spørsmål

bert

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg XBOX, og har veldig lyst til å få det så snart som mulig... Har ikke så veldig mange penger for tiden...

Det jeg har tenkt på er å kjøpe på Elkjøp en XBOX pakke til 1600,-. XBOX LIVE er såklart et krav, men kanskje ikke med en gang... (Skal flytte og tar sikkert litt tid å få bredbånd igjen...)

Problemet er at det koster veldig mye for spill :no:, og i begynnelsen vil jeg kunne låne backup spill av venner og kjente, så jeg får prøvd dem før jeg eventuelt kjøper dem for å spille LIVE... :yes:

Så kommer spørsmålet...

Fins det en modchip, som fungere som de som loddes, uten å måtte lodde? Liker helst ikke å åpne den i det hele tatt...

Eventuelt så tar jeg den med til noen som kan det, eller sender den. Noen som har gode alternativer til dette?

Hvilke modchiper er da å anbefale? (Husk LIVE må støttes...)

For å bruke XBOX'en til det meste, må man også ha en harddisk som er større enn den originale, men dette koster jo også penger. Er den nesten nødvendig for å i det hele tatt være noe poeng i å modifisere? Eller går det greit å bare brenne spilla på DVD? (Har DVD-brenner fra før...) Det virker som den bare takler DVD-R, er det riktig?

Noen forslag? Eller svar, så skriv gjerne litt her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt at det er en HW sjekk på X-Box Live som gjør at man ikke kan kjøre en moddet X-Box på Live. Vet ikke hvorvidt dette gjelder alle chipper osv, men jeg vet hvertfall at Playstation har en slik ting. Det kommer også på om denne funksjonen står på på severen.

Ellers så er jeg mot all form for modding. Backup er ingen unnskyldning. Man må ta vare på spillene sine. Det er kanskje grunnen til at spill er så dyre?

Til moderatorene: Det begynner å bli en del poster her om modding. Kanskje man skulle ha en egen del om modding på dette forumet. :roll:

Lenke til kommentar

Hei!

Har lest en del om dette temaet, og det man kan gjøre for å komme LIVE er å sette på en bryter eller annen form for å deaktivere modchip'en... Derfor er LIVE mulig, men ikke med backup spill... Derfor må man ha kjøpte spill til LIVE spilling...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte X-elixis+ chip. Den funker fint som snus på Xbox Live.

Etter montering kan du velge om du vil starte Xbox umoddet eller moddet.

Starter du xboxen ved å holde inne Eject knappen i mer enn 1 sekund så starter den opp orginal biosen (umoddet). Starter du på vanlig av/på knapp så starter den opp modifisert. Litt kjekt. Du slipper å montere bryter osv.

Du finner den hos www.mod4you.com

Lenke til kommentar

Hei, hvis du spiller backup på live,så blir du bannet etter noen dager.

Jeg ville gått for denne chippen: Xecuter 2.3b LITE PLUS

dem har ikke fått den inn på the-console-corner.com enda.

Men med denne chippen,så trenger du ikke lodde noe i det hele tatt.

Den festes med en skrue bare :)

Har lyst på den selv, men har bestilt ferdig moddet xbox med alladin chip alt.

orka ikke vente ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...