marjusen Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Heisann folkens. Jeg driver å bygger meg en bil-pc, men har fått noe problemer. Det er en m-itx pc. Bruker en hdd fra en bærbar (tåler litt mer) på 40gb. Har 512mb ram. Resten er innebygd Fikk tak i en 6,5" touch skjerm og har ett mini tastatur med musepinne på i tilegg. Har også gps og navigasjon. Problemet er støy og spenningen. Støy: Jeg har utrolig mye støy fra lydkortet og inn i bil stereoen. Kan det være fordi det må være skjermet? Bruker så klart en skjerma audio kabel. Noen forslag her? Spenning: Jeg prøvde først med en sak jeg kjøpte hos biltema. Den gjorde om 12v til 220v, men mak 110w. Det gjorde ingen ting da strømforsyninga er på 100w. Men problemet er at om det er spenningsfall så vil effekten synke og jeg tviler på at pcen tåler dette. Noen her som har peiling på hva jeg burde gjøre? Erfaringer fra dette osv mvh Marius Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Men problemet er at om det er spenningsfall så vil effekten synke og jeg tviler på at pcen tåler dette.Noen her som har peiling på hva jeg burde gjøre? For å unngå spenningsfall er det viktig å legge opp stor nok leder fra pluss polen til omformeren din. minimum 2.5 kvadrat større jo bedre. Og bruker du den uten motoren igang vil jo batteriet gradvis bli tappet... Og at det er skikkelig kontakt på jordingen både ved batteri og ved omformer. Støy problemet ditt kan muligens stamme fra omformeren din. Mener du kan få kjøpt støyfilter å sette på etter omformeren. Vet ikke helt hvor... vegard Endret 18. januar 2004 av vega77 Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Det burde være lett å teste om støyen kommer fra omformeren: Det tester du lett i garasjen ved å plugge i 230V i veggen istedet for å bruke omformeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå