brusher11 Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Jeg prøvde å installere (formattere og installere på nytt) på stasjon c:, noe jeg har gjort flere ganger tidligere for å rydde på disken. Men denne gangen, istedenfor å gjøre det jeg ville, ble XP istedenfor installert på en annen partisjon. Så nå når jeg starter maskinen må jeg velge blant to XP-installasjoner for å få startet. 1. Hva kan ha skjedd under installasjonen? 2. Hvordan kan jeg jeg få fjernet den ene installasjonen uten å måtte fjerne alt innholdet på partisjonen? 3. Andre forslag? Takker Endret 17. januar 2004 av brusher11 Lenke til kommentar
Barcelona Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) I stedet for å overskrive den gamle så har du svart feil på et av spørsmålene og lagt til en ny. Har du windows pro er det mye lettere å reparere feilene du gjør. Der kan du kjøre en light utgave av recovery som kun gjenoppretter windows som den var i utgangspunktet uten å ødelegge noe av inholdet forøvrig. Sett inn recovery cd'en igjen og følg programmet fram til du kommer til de to partisjonene du har laget. Der sletter du den ene og når du har gjort det så Esc'er du deg ut av recoverytilstanden tar ut recoverycd'en og starter masikna på nytt igjen. Endret 17. januar 2004 av Barcelona Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) 1. Hva kan ha skjedd under installasjonen? Du kan ha valgt om å få ny innstallasjon og fått det til å bli på en ny partisjon 2. Hvordan kan jeg jeg få fjernet den ene installasjonen uten å måtte fjerne alt innholdet på partisjonen? Du kan jo starte opp i sikkerhetsmodus med kommandolinje og formatere den gale partisjonen, men da må du først ta backup av det som trengs 3. Andre forslag? Du kan åpne boot.ini fila og redigere den slik at du automatsik starter på riktig innstallasjon. Endret 19. januar 2004 av eiriksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå