mariant Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Har en bredbåndsruter fra Linksys (WRT54G) som visstnok skal ha innebygget brannvegg. Når jeg logger på ruteren og klikker på Security - Firewall er det bare to valg : Enable/Disabled Block Anonymous Internet Request I forhold til "softwarebrannveggen" i Internet Security er jo dette veldig lite - så jeg lurte på om jeg fremdeles må kjøre "softwarebrannveggen" eller om det holder med Linksys'en ?? Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 lurer jeg også på..hørte noe om Firewall builder men forsto ikke så mye. Har nå en Linksys WRT54GS v 4.0 med dd-wrt firmware Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 I forhold til "softwarebrannveggen" i Internet Security er jo dette veldig lite - så jeg lurte på om jeg fremdeles må kjøre "softwarebrannveggen" eller om det holder med Linksys'en ?? 1644656[/snapback] Jo, men så er jo dette to veldig forskjellige ting. Den i routeren beskytter deg inngående angrep, NIS er jo uberparanoid jallaware som er laget for og beskytte mot alle slags innbilte farer og som stort sett er unødvendig på alle måter. Dog er dette felles for de fleste slike "brannmurer" og ikke unikt for NIS. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 skal du ha oppgradering til wrt54g v4 og v5 så MÅ flash fila være mindre enn 2mb, sveasoft og dd-wrt jobber med og utvikle en micro versjon. Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 skal du ha oppgradering til wrt54g v4 og v5 så MÅ flash fila være mindre enn 2mb, sveasoft og dd-wrt jobber med og utvikle en micro versjon. 5179768[/snapback] Du er ikke helt med du!? jeg kjører pr. dags dato DD-WRT - dd-wrt.v23_mini_wrt54gsv4 bare for å nevne noe..jaja Funker fett men kunne tenkt meg en feit Firewall også Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) den versjonen er en BETA alså masse bugs i den. navne sveasoft bruker er : Developer Snapshots Developer snapshots of Talisman firmware. USE AT YOUR OWN RISK! TalismanBasic_V1.11.devsnap.20051114g Endret 20. november 2005 av ranvik Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Vet så klart at det er beta! men har ikke opplevd noe bugs enda. Håper jeg slipper det også siden denne versjonen fiksa alle problemer jeg hadde med orginal Linksys firmware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå