Pug Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg lurer på om P2P programmer, som f.eks. BitTorrent sliter veldig mye på harddisken? Jeg laster ned X antall filer med BitTorrent hver dag, og jeg lurer på om dette forkorter levetiden til harddisken? Har en ny WD 160 GB Spedial Edt.... Vil den krasje/bli ødelagt fortere på grunn av BitTorrent? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 HVIS dette er tilfellet ville den ha blitt slitt raskere pga at den ble skrevet til veldig mye. Ikke ett spesifikt program som sliter på den. Og en hver harddisk skal vel tåle å bli skrevet til 24/7? Tenk på store servere som har 100Mbit/s konstant load på dem. BT skriver og henter jo bare data fra disken så hvordan det kan skade den sjønner ikke jeg Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Nja, svært stor aktivitet sliter jo mer på en disk enn en som står stille. Disker ryker før eller senere, så derfor bruker bedrifter RAID. Og de bruker som regel SCSI disker, mener å huske at de lever lenger enn IDE disker under high load. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Ja, jeg lurer jo på om de blir slitt fordi at det skrived ny data til dem konstant. Det sliter vel mer enn hva vanlig bruk vill gjort? Skriver, la oss si WinXP, konstant til harddisken med OS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå