Pain193 Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hei! Jeg var på en data butikk her en dag, og fikk øye på en brukt 15" skjerm til 300kr. Da fikk jeg ideen å sette vindu i siden på skjermen. Jeg kjøpte skjermen siden den var så billig og gikk hjem for å begynne. Jeg hadde aldri sett noen som hadde vindu i skjerm før, så jeg ville bare teste dette (derfor var jeg ikke nøye med hvordan jeg festet det, så jeg brukte bare limpistol). Her er resultatet: To bilder Lenke til kommentar
0rjan Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Var igrunnen stilig... Har heller aldri sett skjerm med "vindu" før Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 FETT!! men hvordan ordnet du med kald katode? strakk du bare ledning fra pc'n? Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Dette er egentlig ikke ordnet ennå, har 3 muligheter: 1: Ta strøm ut fra PC'n (molexkontakt bak på PC'n) 2: Batterieliminator 3: Hvis det er 12V inne i skjermen er også dette en mulighet (har skrudd opp en del skjermer og det pleier å være 12V-releer i dem, så det er nok 12V i dem). Er glad for at dere liker det, dette var den første casemodden min, men helt sikkert ikke den siste. Endret 17. januar 2004 av Pain193 Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jepp, ganske stilig. Det skiller seg litt mer ut enn et vindu i PC'en. Pass på, det kan visst være farlige statiske spenninger inne i en skjerm! Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Har en elektronikkerfaren venn som hjelper meg, så det blir nok ikke noe problem det (Mikkel194 (som faktisk skriver dette for pain nå, han er hos meg, hehe)) Endret 17. januar 2004 av Pain193 Lenke til kommentar
klikko Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 var fett da hvordan har du skjært hull i siden der? og hva slags vindu er det? pis Lenke til kommentar
klikko Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 var fett da hvordan har du skjært hull i siden der? og hva slags vindu er det? pis Lenke til kommentar
diversity Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 dette var tøft.. har heller aldri sett en skjerm med vindu... var det vanskelig å sette inn eller? Lenke til kommentar
icer Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Har sett flere guider om å sette vindu inn i skjermen, men husker ikke hvor eller hvordan. Søk på Bit-Tech, der var det en skikkeli 1337 guide der han hadde limt fast legofigurer inne i skjermen og katode lys Tøff mod da! Lenke til kommentar
solrikioo Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 jeg mekka vindu i dag... tok bare baufil og sagde gjennom plasten... Funker fett... Skal legge en katode inn i der, med sånn molex kontakt styr... Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Hei igjen! Har ikke vert på nett på en stund. Jeg brukte de dere som du tar ut av PCen når du setter inn skjermkort o.l. laget hull til molexplugg, satt den inn igjen, og trakk ledningen ut av skjermen inn i molexkontakten. Har ikke orket å ta bilder av dette... Jeg laget bare hull med en vanlig dremel og brukte 3mm plexiglass Endret 25. januar 2004 av Pain193 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå