Spoocy_Man Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hei folkans!!!! Den gamle sierra motoren "brant av" Nå har eg endt opp med en Sierra 2,0 IS Kan nogen gji meg et "hint" om kordan eg får lit "liv" i den? Takker på forhånd.... PS. den gamle motoren jekk "j&¤(%/¤&" BRA!!!! Men an lokta ssvidd Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 er jo bra med liv i 2.0 is da bytte luftfilter og eksos har eg hørt skal hjelpe litt. sjekk www.cosworth.no står mye der, "2.0 is turbo" bør jo vere ett bra prosjekt Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 skru rundt tenninga. da blir det liv i motoren. funker i di fleste tilfellene Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Ettersom jeg har hørt så er dette en 2 liters ohc motor med efi og katalysator. Denne motoren ble aldri laga for katalysator, men ford ble tvunget til å smette på en fordi de ikke ble ferdig med DOCH motoren sin i tide. Har en bil med 2 liters ohc motor med efi uten katalysator, her skal effekten visstnok være 115hk. I is utgaven tror jeg effekten er 105hk nettopp pga katalysatoren. Hadde jo vært en ide å fjærne den dersom det ikke byr på problemer med motorstyringa. Justerte tenninga litt forover på min motor og den gikk merkbart bedre etterpå (tror tenninga var helt på trynet i utgangspunktet da) Lenke til kommentar
Spoocy_Man Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Kor mye må eg skru på teninga? 180 grader? iller er det heilt feil? Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 det er snakk om noen få grader, du trenger egentlig ikke noe spesielt verktøy som tenningslampe osv dersom du tar det litt på feelingen. Juster slik at det ikke smeller i potta ved bremsing på motoren og slik at du ikke hører tenningsbank ved pådrag. Innenfor dette området får du bare prøve deg fram hva som kjennes best ut. Eks: Min motor før jeg justerte tenninga "riktig". Kunne såvidt kjøre opp en bratt oppoverbakke i 1gir. Etter å ha skrudd litt på fordeleren klarte bilen til og med å akselere (såvidt riktignok ) i 2.gir! Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Da har du tydeligsvis hatt for mye fortenning. Viss tenninga er normalt justert etter 95 oktan kan du skru opp fortenninga for å øke effekten marginalt, men må og øke oktantallet til 98 oktan eller eventuelt kjøre på 106 oktan for å hindre tenningsbank. Så vit hva du gjør før det lukter svidd av en til motor. Lenke til kommentar
Spoocy_Man Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Ettersom jeg har hørt så er dette en 2 liters ohc motor med efi og katalysator. Denne motoren ble aldri laga for katalysator, men ford ble tvunget til å smette på en fordi de ikke ble ferdig med DOCH motoren sin i tide. Har en bil med 2 liters ohc motor med efi uten katalysator, her skal effekten visstnok være 115hk. I is utgaven tror jeg effekten er 105hk nettopp pga katalysatoren. Sierra 85 - 88 og kansje 89 mod. er 2,0 is men en standar "pinto" motor med "EFI" og "OHC" det vil tilsi at efekten er den samme som på vanlig 2,0 i Forsjelden er at "is" utgaven er levert med senkesett, stab stag bak og en annen difrensial.... (lavere drevet) Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 my bad, vet bare at ford slengte på katalysator på ohc motorene og kalte de for noe fancy mens de venta på doch motorene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå