Gå til innhold

Hvorfor ikke et Amiga forum?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehehehe amiga forum ,

tror det blir "nedstøvet" det forumet :smile:

ja jeg husker jeg hadde amiga 500 eller var det 600,

ivertfall er det sååå lenge siden att jeg ikke huske navnet (500/600) :smile:

men men artig var det i de tidene med amiga da,

når ikke virusene herjet da :sad:

ja får dem var det mange av.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Ja... et amiga forum hadde vært bra! Å tøre støv av amigan er det lite sansynelig at jeg gjør men, det er mye flittig bruk av UAE!!

Amiga ja... Det var tider det. Hadde selv en den råeste amigan i gata. A1200 med 212mb disk! Diskene kosta flesk den gangen. Jeg ga 2500kr for den.

Lenke til kommentar

Quote:

lorderror skrev (2002-03-14 07:27):

Ja... et amiga forum hadde vært bra!

Håper dere ser at vi må begrense oss litt med tanke på kategorier. Vi har ikke valgt å unnlate Amiga-forum fordi vi har noe imot det, men rett og slett fordi vi ikke kan ha 100 kategorier. Alt om data fanger dermed opp temaer som Amiga.

Skal vi ha Amiga, er det vel alltids noen som vil ha både Atari, Commodore (64), PDA'er etc.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-11 02:42, DrDoogie skrev:

Am-i-gah?

Hva er det for noe?

Amiga = venn/kjæreste (spansk). Amiga er også en maskin som fikk multitasking 10 år før PC-en(85/95). Den hadde også skikkelig gromlyd leeenge før PC-en.

Amiga er den maskinen du hadde lest dette innlegget på dersom ikke Commondore hadde greid å gjøre så sinnsykt mange brølere som dem gjorde.

Amiga var maskinene NASA brukte til langt utpå 90 tallet.

Amiga var en fantastisk plattform som dessverre er død. Synd for verden hadde sett mye bedre ut dersom ikke PC-en hadde vunnet krigen.

Quote:

Amigaen fortjener et eget forum!

Nei, den fortjener et museum. Amigaen døde for i forrige århundre og kommer aldri til å stå opp igjen. Sorry, men det er kun noen få utdøende scenere som fortsatt har Amiga.

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-03-16 22:14 ]

Lenke til kommentar

Akk ja.. Amiga var saker det, har faktisk Amiga-ram fra brors gamle ståande til pynt og som ei påminning om de gode gamle dager der vi kunne slå i maskina sånn at den virka igjen.. nevner i farta Lotus Challenge, PP Hammer, Dogs of War, Batman, alle var spill i sin egen særskilte klasse for seg sjøl, eg savner deg Amiga, eg savner deg...

Jeez

Lenke til kommentar

Jeg har en Amiga 500 m/ 1MB Ram som jeg og brodern fikk av fattern i 1989. Det var virkelig artig. Vi brukte en reise-TV istedet for monitor.

For ett år siden kjøpte vi en brukt Amiga 500 m/ Commondore-monitor på loppemarked for 100 kr. Et røverkjøp. Problemet var at signalkabelen manglet. Kabelen måtte jeg kjøpe ny hos Datakompaniet for ca 200 kr. Workbench v1.3 disketten var forsvunnet i løpet av de 10 åra som Amoga'en var stuet bort. Så jeg måtte lete på nettet etter en ny, noe som jeg til slutt klarte. Den kostet meg 50 kr.

En ekstra diskettstasjon har jeg også fått tak i.

Printer har jeg også, en Star LC100 med fargebånd.

Så nå, etter 13 år har jeg en komplett Amiga, hvis jeg ser bort i fra en harddisk, noe som jeg kanskje får tak i senere.

Selv om det er gammelt så kan det være litt artig.

Foxtrot

[ Denne Melding var redigert av: Foxtrot på 2002-03-18 01:10 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...