hox Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Når jeg får bootet opp laptopen så kommer den en veldig høyfrekvent lyd som er konstant, bortsett fra når harddisken arbeider, om denne lyden overdøyer den andre, eller om den forårsaker at den forsvinner, vet jeg ikke. Dene lyden kom plutselig i går. Det er kun et par uker siden jeg kjøpte pcen. Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre? Tenkte å ringe hp på mandag for å høre hva som var galt, har noen peiling på hva som forårsaker denne lyden? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Er dette en NX7000? Edit: Glem det, jeg sjekket dine tidligere innlegg... Har du sjekket et av de største fan-forumene for den og andre liknende bærbare, NX7000 inkludert; http://www.x1000forums.com/index.php Tror du kanskje finner noe om det der... Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 18. januar 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
hox Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 hmm.. finner ingenting om min zt3017 på den angitte urlen Kan dette være vifte eller harddisk, eller ingen av delene? Kan ikke registrere at noen vifter går, iallefall ikke av de synlige. Er det noen som helst form for vifte på pentium m 1,4 cpu'er? eller andre ultrastille chipsett vifter som går? Frustrert Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) hmm.. finner ingenting om min zt3017 på den angitte urlen Kan dette være vifte eller harddisk, eller ingen av delene? Kan ikke registrere at noen vifter går, iallefall ikke av de synlige. Er det noen som helst form for vifte på pentium m 1,4 cpu'er? eller andre ultrastille chipsett vifter som går? Frustrert Er vell kun vifte på CPU på en Centrino pc. Startet lyden med en gang disken starter? Kan det være hardsiken som lager lyden så lenge den står ideel? At noe holder på og ryke i den? Ellers er det vell endel slike transistorer som kan pipe hvis de er litt løse, men da vil jeg nok anbefale at du sender den til Hp at de for sjekket dette opp for deg. Endret 18. januar 2004 av MrNielsen Lenke til kommentar
hox Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Nei, dette skjer ikke med en gang pc skrus på, det er først i windows lyden kommer. Altså, når harddisken ikke jobber, men da burde den vel bråke i oppstart også? Er litt forvirret Får ta en telefon til hp i morgen, stemmer det at de har sånn "next day" service sak? Mener jeg leste det. Fra jeg fikk pcen, så har jeg vært litt misfornøyd med at den arbeider så "høyt" med harddisken. Altså, de gode gamle lydene litt eldre harddisker lager på stasjonære pcer når de arbeider. Men kanskje harddisken ikke er så støysvak i seg selv? hmm.. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Nei, dette skjer ikke med en gang pc skrus på, det er først i windows lyden kommer. Altså, når harddisken ikke jobber, men da burde den vel bråke i oppstart også? Er litt forvirret Får ta en telefon til hp i morgen, stemmer det at de har sånn "next day" service sak? Mener jeg leste det. Fra jeg fikk pcen, så har jeg vært litt misfornøyd med at den arbeider så "høyt" med harddisken. Altså, de gode gamle lydene litt eldre harddisker lager på stasjonære pcer når de arbeider. Men kanskje harddisken ikke er så støysvak i seg selv? hmm.. Hei du Aner desvere ikke hvordan HP service er, men ta en tlf så finner du det fort ut. Det er nok ikke hardisken siden det kommer først i windows, da burde den hvert der før tror jeg. Jeg også syns min HD 5400rpm bråker litt i min whitebox, men det er jo ikke noe støydemping og man har den jo rett forand seg så det vil være lett og høre lyden. Samtidig er det jo ikke noe annet som lager lyd, da er det anturlig og høre HD, forde brumer jo litt i kassa og lager lyd. Endret 18. januar 2004 av MrNielsen Lenke til kommentar
hox Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Jepp, der får jeg gjøre! Kjipt om jeg må sende den inn .. da blir jeg jo uten pc Lenke til kommentar
hox Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 1 års hente- og returservice, deler og arbeid Dette betyr vel at de henter og leverer den vil jeg anta? Argh, slik pleier å ta lang tid. Har noen av dere erfaring med garanti/service hos hp? Tar det lang tid osv.. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 hmm.. finner ingenting om min zt3017 på den angitte urlen Kan dette være vifte eller harddisk, eller ingen av delene? Kan ikke registrere at noen vifter går, iallefall ikke av de synlige. Er det noen som helst form for vifte på pentium m 1,4 cpu'er? eller andre ultrastille chipsett vifter som går? Frustrert Du må lage en konto, og se etter litt nøyere på denne avdelingen, er faktisk en egen avdeling for ZT3000-maskiner. http://www.x1000forums.com/viewtopic.php?t=2802 Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
hox Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Nice, takk for url Ser dette er et vanlig problem på hp/compaq maskiner! Får vel ringe hp i dag da.. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Nice, takk for url Ser dette er et vanlig problem på hp/compaq maskiner! Får vel ringe hp i dag da.. Den er grei, var jo bare andre gangen jeg ga deg adressen Håper du får et bedre møte med support enn jeg fikk forleden dag Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
hox Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Hmm .. etter en god stund i tlf, fikk jeg endelig fatt i teknisk. Får brev om hvordan jeg skal returnere for service, så får jeg bare vente å se hva som skjer Kjipt å være uten pc i mellomtiden da! Lenke til kommentar
banjomann Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Hmm .. etter en god stund i tlf, fikk jeg endelig fatt i teknisk. Får brev om hvordan jeg skal returnere for service, så får jeg bare vente å se hva som skjer Oppdater gjerne forumet om resultatet på servicen. Har akkurat samme problemet med min nx7000. Jækla kjedelig å levere inn maskinenen etter 16-timers install av gentoo linux. Etter lesing av diverse andre internasjonale forumer tyder det på at Compaq/HP sliter med å lage laptoper som ikke har en eller annen ulyd. Jeg som akkurat hadde kvittet meg med Dell Inspiron 8500 pågrunn av lousy keyboard Endret 24. januar 2004 av banjomann Lenke til kommentar
hox Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Huff mange som har det problemet, de fleste driter i det, men jeg vil da ikke ha en pc som lager ulyder når den er 2 uker gammel Pc er på vei til manchester nå, og ifølge hp skulle jeg ha pc på mandag (!). UPS sa at det tok tre dager å frakte til manchester. Jeg tror jeg vil holde en knapp på UPS i dette tilfellet, men i følge kjøpsloven har jeg vel rett på "lånepc" så lenge de bruker mer enn 7 dager på å reparere, bare for å kverulere så kan jeg jo kreve det om de bruker lengre Pakken er en UPS Extremely urgent pakke, navnet høres viktig ut, håper bare at dette stemmer da, så slipper jeg å være uten pc så lenge! Kommer tilbake med rapport fra service, om jeg noen gang får den igjenn da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå