Gå til innhold

Tips til stille HD ønskes!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm,hvilke 120-160GB HD er egentlig stillest? Får meg HK med S-ATA nå men hva burde jeg kjøpe da? S-ATA eller "vanlig" IDÈ disk? Min 120GB WD piiiiper alt for j.... altså.Skal ut så fort som mulig! Når jeg brukte vifter til kjøling hørte jeg ikke HD en gang men nå med vannkjøling høres de GODT!!. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har lest at det kan være forholdsvis store forskjeller mellom enkeltdisker. Kan tyde på at kvalitetskontrollen ikke er den beste. Min egen P80 120 GB/8 MB gir en såvidt hørbar pipetone. Jeg ble anbefalt å bytte den, men pipetone eller ikke, den er så mye stillere enn min gamle IBM 75GXP at jeg beholdt den likevel.

Lenke til kommentar

Er møkk lei piping jeg også, men nå er det desverre slik at jeg har 2 stk 120gb og 1 stk 60gb WD. Disse piper om kapp, så det er et leven i kabinettet mitt uten like. Seagatene (2 på 80gb) er stille og rolige. Har noen noe tips om hvordan jeg kan redusere støyen fra WD diskene på en billig måte. Har ikke råd til 300gb med harddisk plass akkurat nå.

Lenke til kommentar

Nå er jo lyd veldig subjektivt... Så om folk hører hd'en sin eller ikke kan ha noe med deres egen oppfatning av "bråk". Min erfaring: Alle, ALLE, harddisker piper, rett og slett fordi diskene kjører på flere tusen rpm...

Jeg har WD, synes den nye 250 gb er ganske stille i forhold til 80gb versjonen jeg har... Om du har PATA eller SATA har ikke så mye å si, det er motor og plater som bråker.

kjøp heller hd-skuffer med støydemping, eller pakk dem inn i støydempingsmatter m/ riller, og fest en stillegående vifte(som er festet med vibrasjonsabsorberere).

:yes:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Nå er jo lyd veldig subjektivt... Så om folk hører hd'en sin eller ikke kan ha noe med deres egen oppfatning av "bråk". Min erfaring: Alle, ALLE, harddisker piper, rett og slett fordi diskene kjører på flere tusen rpm...

Jeg har WD, synes den nye 250 gb er ganske stille i forhold til 80gb versjonen jeg har... Om du har PATA eller SATA har ikke så mye å si, det er motor og plater som bråker.

kjøp heller hd-skuffer med støydemping, eller pakk dem inn i støydempingsmatter m/ riller, og fest en stillegående vifte(som er festet med vibrasjonsabsorberere).

:yes:

I agree :yes: If you use these http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=NC2044&toc=3080 on your HDs then the noise will be gone. I am using them. They rock :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...