kns Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Kjøpte nylig et Radeon 9200 256MB AGP, fordi jeg ønsket å ha muligheten til å jobbe over to skjermer, samtidig som jeg har muligheten til å spille når fristelsen oppstå. Tidligere hadde jeg et Matrox G550, og da kunne jeg maksimere et programvindu på kun den ene skjermen. Startlinja i Windows holdt seg også kun innenfor den ene skjermen. Får ikke dette til med det nye kortet.... Alle programvinduer maksimerer seg nå ut over begge skjermene, og startlinja blir jo da godt over en halv meter lang.... -*sukk*... Scrollbaren i Internet Explorer blir selvfølglig liggende helt til høyre på den høyre skjermen, alt blir horisontalt strukket og rart... Noen som har erfaringer de kan dele omkring dette? På Matrox-kortet var dette en smal sak.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg har ikke noe problemer med dette på mine to dual-oppsett: Hjemme: Nvidia Geforce4 Ti4200 med to analoge skjermer Jobb: Radeon 9100 med to analoge skjermer Kanskje det har noe med drivere å gjøre? Eller om du ikke har innstallert "Nview" eller tilsvarende for Radeon (husker ikke hva det heter i farta) Lenke til kommentar
kns Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Simen1: Takk. Det er jo betryggende å høre at det fungerer hos deg, men kunne du fortalt meg hvordan du går fram for å konfigurere instillingene slik at du får feks startlinjen til å holde seg bare på den ene skjermen, og slik at du kan maksimere et vindu uten at det legger seg ut over 2 skjermer? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Det er lenge siden jeg satt det opp. Men det fungerte med en gang. Jeg slapp å gjøre noe for at maximering bare skulle være på den gjeldende skjermen og jeg slapp å gjøre noe for at taskbaren skulle holde seg på kun hovedskjermen. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Eller om du ikke har innstallert "Nview" eller tilsvarende for Radeon (husker ikke hva det heter i farta) Det heter HydraVision, mer info om dette kan leses hos ATI. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hei, det du må gjøre for å få vinduene og startmenyen til å holde seg i skinnet er å sette din skjerm nr. 2 som kun "extend my desktop". Med hydravision gjør den til at skjermbildet på tom skjermer blir ett, men dette er ikke alltid så lett å jobbe med. Derfor, på settings i display properties setter du bare skjerm nr to til "extend my desktop..." og skjerm nr 1 bør stå som Primary screen. Håper dette hjelper. Mvh. Steffen Hall Lenke til kommentar
kns Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 HydraVision fikset mesteparten av problemene, ja! Men likevel, taskbaren strekker seg ut over begge skjermene....utrolig irriterende. Dersom noen aner hvordan man fikser dette, blir jeg veldig lettet... Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg har ikke problem med dette på Radeon 9800 Pro (ATI Catalyst drivere). I egenskaper for skjerm, fane innstillinger (Windows XP) setter jeg den ene skjermen som primary og den andre som secondary. For skjermen satt som secondary krysser jeg av for "utvid Windows-skrivebordet til denne skjermen, og for skjerm 1 (primary), krysser jeg av for Bruk denne enheten som primærskjerm. Med dette oppsettet er startlinja bare i primærskjermen, og jeg kan maksimere separat på hver skjerm. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Funker helt greit på mitt 9600xt Edit: skriveleif Endret 18. januar 2004 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Boye Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Spanned mode ? Det kan ikke være mulig ATi støtter ikke dette....i teorien iallefall! Det høres nesten utrolig ut! Har selv forsøkt å få dette til å fungere, men ikke i mine villeste drømmer -sukk- For å være ærlig, misunner jeg deg LOL! Vanligvis skal jo taskbaren holde seg til den ene skjermen (default -primary?), faktisk har jeg ikke mulighet til å forlenge den over på begge skjermer, selv om jeg gjerne skulle fått dette til OG kjører Hydravision! Merkelig...kunne du postet et bilde av skrivebordet? Må nesten bare se det med egne øyne Lenke til kommentar
kns Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Ja, det er ganske utrolig. Har jammen prøvd alt nå..., men det er og blir spanned mode... Fatter det ikke. Den som løser problemet mitt skal få en premie! Her er et bilde av desktopen: desktop.jpg Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Ja, det er ganske utrolig. Har jammen prøvd alt nå..., men det er og blir spanned mode... Fatter det ikke. Den som løser problemet mitt skal få en premie! Her er et bilde av desktopen: desktop.jpg Jeg føler at jeg må bumpe denne tråden da jeg synes dette var svært merkelig. Hvis du skjekker under "device manager" er det bare et kort som står der eller står det 9200 og 9200 secondary? Hvis du har f.eks counter strike i næheten, så hadde det vært veldig flott om du kunne sjekket om du får kjørt det over begge skjermene (det skal nemlig være "umulig"). Hvilke drivere hadde du installert? Har du klart finne utav det ennå? Lenke til kommentar
kns Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Svært merkelig, indeed. Nå er det da forlengst fikset, og dessverre husker jeg faktisk ikke hvilke drivere jeg hadde installert, men det var garantert de nyeste fra ATI som var tilgjengelige rundt datoen da innlegget ble posta. Jeg er jo også klar over at dette ikke "skal gå an", men likevel, som du ser på bildet, hadde jeg en svært bred desktop der en stund.... I device manager står det kun ett kort, nemlig 9200. Prøvde å få tilbake spannedmode nå, men fikk det ikke til...haha..helt rart. Har dessverre ikke tid til å forske på det nå , men når jeg får tid, skal jeg gjøre et forsøk med gamle drivere og prøve å få spannedmode igjen.. Bumper da tråden dersom jeg finner ut noe Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Svært merkelig, indeed. Nå er det da forlengst fikset, og dessverre husker jeg faktisk ikke hvilke drivere jeg hadde installert, men det var garantert de nyeste fra ATI som var tilgjengelige rundt datoen da innlegget ble posta. Jeg er jo også klar over at dette ikke "skal gå an", men likevel, som du ser på bildet, hadde jeg en svært bred desktop der en stund.... I device manager står det kun ett kort, nemlig 9200. Prøvde å få tilbake spannedmode nå, men fikk det ikke til...haha..helt rart. Har dessverre ikke tid til å forske på det nå , men når jeg får tid, skal jeg gjøre et forsøk med gamle drivere og prøve å få spannedmode igjen.. Bumper da tråden dersom jeg finner ut noe Flott, det hadde jeg satt stor pris på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå