andris Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Bestilte 300D + tilleggsutstyr hos B&H sist mandag, men har ikke hørt noe som helst fra dem siden. Har også sendt kreditkortinfo(der alt selvfølgelig er OK). Skal man ikke få en slags kvittering på at alt er OK og at ordren er mottatt? Noen andre som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Du kan selv sjekke ordrestatus på web siden deres. De sender mail når ordren sendes. Har selv handlet hos de fem seks ganger uten problem. Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg opplever det samme som deg. Ved å sende en mail til de fikk jeg beskjed om at de hadde sendt en rutinemessig fax til min bank for å sjekke opplysningene jeg hadde gitt de ang adresse osv.... Så de ventet på svar fra min bank. Har ventet en uke jeg også.....Canon 300d med 17-40 linse Lenke til kommentar
andris Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Som sagt så har jeg ikke hørt noe fra dem, selv om jeg har sendt mail med spørsmål om alt er OK. Kjedelig. Får håpe det skjer noe til uka. Har en kompis i statene som får dette i posten og tar det med seg hjem, og han skal ikke være der borte så lenge... Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Det tok et par dager før de svarte på mailen jeg sendte. Her er mailen jeg fikk: Dear Otto, Please be advised that your order is ok and we did receive your copy of your credit card ,However we sent a fax to your bank to verify your billing information and we are waiting for a answer from your bank , as soon we hear a answer from your bank we will go ahead and process your order. Thank you for your patronage. Please advise how we can be of further assistance. Please refer to your Quote/Order number on all correspondence. Sincerely, Ben Ekstein B&H Photo Video Pro-Audio 420 Ninth Ave., New York, NY 10001 [url="http://www.bhphotovideo.com"]http://www.bhphotovideo.com[/url] Så det kommer nok frem, tar vel bare litt tid første gangen vi bestiller fra de. Har hørt at mange her er fornøyd med de så..... Mvh Otto Lenke til kommentar
terjed Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Dette er et vanlig problem...men det gjelder kun nå man bestiller på et navn, og får det tilsendt til et annet navn/adresse. Ellers trenger de ikke den kontrollen mot banken. Så dere som bestiller, og har samme adresse på betalingskortet som mottaker adresse vil ikke ha det problemet. Vet dette av erfaring (med B&H). Så hadde du bestilt kameraet rett hjem til deg selv, så ville du antagelig allerede hatt kameraet. Det er vel ikke så mye du sparer å sende det til en kompis i USA? Forskjellen på norsk og amerikansk mva. er vel ikke SÅ stor (vet at det er forskjeller mellom statene)? Tipper du sparer ca 500 kr på akkurat det objektivet (inkl frakt og mva-differansen). Lenke til kommentar
rogers Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Forskjellen på norsk moms og amerikansk sales tax er stor ! ca. 8% i USA mot 24% i Norge. Bestiller du varer på postordre/internet, så slipper du normalt også å betale sales tax hvis du bor i en annen stat. Roger Lenke til kommentar
eitp Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg kjøpte en Canon 70-200 4L og en Sigma DG 500 Super-blitz hos B&H. Jeg la inn bestillingen på en lørdag og sendte kopi av VISA-kort på mail. Jeg irriterte meg også over at de ikke svarte på mailene mine, men på tirsdagen (30. des. 2003) ble pakken sendt, og på fredagen hadde jeg den på døra! 3 dager frakt! Og bare 6 dager fra jeg la inn ordren til jeg hadde varene på døra. Topp! Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Det er FEIL! Jeg har bestilt i samme navn og adresse, kortet står på meg med samme adresse som jeg har bestilt det til! Så da har de enten endret sytemet sitt eller så tar du feil! Lenke til kommentar
terjed Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Feil og feil....?? En kollega som sitter ved siden av meg på jobben opplvde akkurat det. Han skulle hjem til foreldrene i Julen, og bestilte kamera fra B&H til den adressen. Visa-kortet sto på en annen adresse, og dermed måtte banken bekrefte dette. Dette var hvertfall de opplysningene han fikk fra B&H etter å ha ringt dem (de svarte ikke på email, fordi de påstod at de fikk 4-5000 emails hver dag). Men hvis du har oppgitt samme adresse som kortet er registert på, så må det være en annen grunn. Hvis jeg var deg ville jeg da ringt dem for å spørre hvorfor... Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 ok skjønner. sendte en ny mail i dag, fortalte at hvis de ikke får fingern ut så vil jeg ikke ha det. Da kan jeg bestille hos andre, de som skryter av B&H kan ikke jeg skjønne for kundebehandlingen er jo rævva! Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 da fikk jeg mailen jeg har ventet på. mitt 300d kamera med 17-40 linse er på vei Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 når de endelig sendte kameraet mitt tok det bare 2 dager! før jeg hadde det i hånden! Det er jo ikke verst! Lenke til kommentar
andris Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Vel, jeg fikk litt av en stri med bestillinga. Tok kontakt med live assistance og ble anbefalt å bestille via email. Dette gjorde jeg også, og sendte med kopi av kreditkort i samme slengen. Forventet meg en bekreftelse på at de hadde mottatt dette, men en uke etter hadde jeg fortsatt ikke hørt noe. Fikk så vite at de ikke fikk sjekket mail fordi de fikk for mange. Til slutt måtte jeg ringe og samtalen tok over 20 minutter fordi jeg stadig ble satt over. De forskjellige avdelingene hørte ikke engang på hva jeg hadde å si, bare satte meg videre. Til slutt måtte jeg ringe på nytt direkte til fotoavdelingen og ga dem en ny bestilling. Så måtte jeg igjen ringe til verification for å høre hva som hadde hendt med kreditkort-opplysningene jeg sendte dem. De hadde de kastet, ettersom jeg ikke hadde ordrenummer da de mottok det. Dermed måtte jeg sende det på nytt, i tillegg til at min mottaker i USA måtte sende dem en proof of address, ettersom de ikke godtok at han bare hadde mobiltelefon. Forhåpentligvis går dette snart i orden, ettersom han snart skal reise hjem til Norge. Lenke til kommentar
stimas Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hei alle. For de av dere som har handlet fra B&H; Tenkte å bruke VISA-delen av bankkortet mitt. Har scannet begge sidene og har tenkt å legge ved dette i en evt. bestilling (skal mest sannsynlig kjøpe EOS 300D). Spørsmålet mitt er; når blir dette trekt fra kontoen? Noen som har kommentarer på dette? MVH stimas Lenke til kommentar
PhotoGen Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hvor mye er det egentlig å spare, inkl. frakt. m.m. ?? Jeg sitter på tusenlappene, men får ikke bestemt meg - lander vel helst på 10D på grunn av en mer solid konstruksjon enn 300D. Er det noen av dere som vet hva dette vil koster"over-there" levert på døra her hjemme? Her selges jo huset ned mot 13990,- i nettbutikkene. Og, forslag til et brukbart objektiv, tilsvarende ca. 30 -105 mm filmbasert 35 mm analog? Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hvor mye er det egentlig å spare, inkl. frakt. m.m. ?? Vel, jeg har kjøpt mitt 10D i norge, på grunn av garanti og denslags (har faktisk fått bruk for den allerede, da en død pixel dukket opp på alle bildene mine rett over nyttår - fikk ny CMOS). Men når det gjelder objektiver så er det i hvert fall betydelige summer å spare! Jeg snuser på et Canon EF 28-135 IS 3,5-5,6 objektiv, som koster tett opptil 6000 kroner i billigste webshop her hjemme. På B&H selges dette for 399 USD, som tilsvarer 2800 kroner!!! Inkludert mva og frakt ender det opp på under 4000 kroner på døren din. Altså 2/3 av prisen... Lenke til kommentar
thomeven Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hvor mye er det egentlig å spare, inkl. frakt. m.m. ?? Vel, jeg har kjøpt mitt 10D i norge, på grunn av garanti og denslags (har faktisk fått bruk for den allerede, da en død pixel dukket opp på alle bildene mine rett over nyttår - fikk ny CMOS). Men når det gjelder objektiver så er det i hvert fall betydelige summer å spare! Jeg snuser på et Canon EF 28-135 IS 3,5-5,6 objektiv, som koster tett opptil 6000 kroner i billigste webshop her hjemme. På B&H selges dette for 399 USD, som tilsvarer 2800 kroner!!! Inkludert mva og frakt ender det opp på under 4000 kroner på døren din. Altså 2/3 av prisen... Vel, jeg har kjøpt mitt 10D i norge, på grunn av garanti og denslags (har faktisk fått bruk for den allerede, da en død pixel dukket opp på alle bildene mine rett over nyttår - fikk ny CMOS). Men når det gjelder objektiver så er det i hvert fall betydelige summer å spare! Jeg snuser på et Canon EF 28-135 IS 3,5-5,6 objektiv, som koster tett opptil 6000 kroner i billigste webshop her hjemme. På B&H selges dette for 399 USD, som tilsvarer 2800 kroner!!! Inkludert mva og frakt ender det opp på under 4000 kroner på døren din. Altså 2/3 av prisen... Jeg har bestillt to ganger fra B&H (Amex) og begge gangene tok det 3 dager fra de bekreftet ordren til jeg hadde den (bekreftelsen kom etter 1 dag). Men av samme grunn som deg så har jeg kjøpt mitt 300D kamerahus i Norge, mens en blitz, objektiv og noe annet smårask hos B&H. Mitt siste obejtiv kjøpte jeg i Norge (Sigma 70-200 f/2.8) til 8400 peng. Ville ha spart ca 1500 ved å kjøpe det hos B&H. En 70-200 f/2.8 L IS (Canon) ville ha kommet på ca 14500 mot et tilbud på 18200 i Noreg. En annen har anbefalt www.andorama.com, han ville ha fått det samme objektivet for ca 11.500 (etter 15% rabatt). Problemet med Canon er at de ofte er utsolgt for objektivene, det var de når jeg undersøkte.. Det var en 70-200 IS og en uten IS å oppdrive i hele Bergen. Men så til spørsmålet? Hvor lang tid tok servicen på 10D'en din? Og ble det gjort i Norge? mvh thomas Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Men så til spørsmålet? Hvor lang tid tok servicen på 10D'en din? Og ble det gjort i Norge? Tok ganske nøyaktig 2 uker fra jeg leverte kameraet inn i butikken og til de fikk det tilbake fra Canon. Og ja, servicen ble selvfølgelig utført i Norge Lenke til kommentar
docbilbo Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har utelukkende GOD erfaring med B&H. De er har meget rask og profesjonell kundeservice og de er utrolig raske. Ser dere har litt problemer iforhold til verifisering av visa kort og sånn. Og dere må jo nesten bare skjønne at B&H har et behov for å bekreftet disse tingene, de har jo tross alt tapt mye penger på at ting har gått feil her. Sist jeg bestilte en del stasj (for ca 30.000) så gikk det slik: Bestilte den ene dagen, og scannet inn begge sider av visa kortet mitt og maila de det. Allerede neste dag så fikk jeg beskjed om at tingene var ok og klare til sending. Jeg valgte FedEX som transportør, da jeg har utelukkende god erfaring med disse folka. Så kunne jeg følge med på trackinga på pakka hvor fort det gikk. 3 dager gikk det totalt ifra de sendte pakka utifra NYC til den var klar for videre behandling hos fedex på gardermoen. ironisk nok så tok det lengst tid å betale momsen som FedEX skal ha før de kjører ut pakker over en viss sum. :-) Jeg driver litt som fotograf og har eget fotobyrå - og jeg vet om mange andre som på lik linje med meg bruker B&H mye pga den gode servicen de har. mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå