Gå til innhold

Hovedkort ødelagt etter opplåsningsforsøk

Figge645

Anbefalte innlegg

Hei. har nettopp prøvd å låse opp en amd xp1800+, jeg satte den i socketen på hovedkortet (etter at jeg hadde set nøye etter at L1 broene ikke var kortsluttet med hverandre) piip piip piip piip Ikke noe skjermbilde. Slo opp i manualen, der sto det at piipingen betydde at ram brikken ikke satt ordentlig i sporet. F... tenkte jeg. Tok ut xp1800+ cpuen og byttet med en annen tbird 900. samme piiping, prøvde så å bytte ut ddr brikken med en annen jeg hadde, funket fremdeles ikke. Jaja leste om at ram kunne gå til Helvete hvis det ble kortsluttning mellom L1 broene, men kan HOVEDKORTET gå i stykker?!? Det har jeg aldri lest noe om, kan det være en sikring mellom ram slottene og hovedkortet? eller er hovedkortet ødelagt?? :sad: :sad: :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er forskjell på pipene, da mener jeg at det første er litt lengre enn de tre neste kan dette være en indikasjon på at skjermkortet ikke er satt skikkelig ned i AGP sloten. På disse kortene må du enkelte ganger presse ganske hardt for å oppnå kontakt. Og da mener jeg ganske hardt og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...