Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløse routere - ikke trådløse pc'er

Anbefalte innlegg

De trådløse aksesspunktene med innebygd router, som er 4 ports, har de mulighet for 4 trådløse klienter, og x antall ikke-trådløse (med kabler). Bare lurer på hvor mange pc'er (ikke-trådløse) det er mulig å koble til en trådløs router (også aksesspunkt), og om dette går utover antall trådløse klienter man kan koble til...?

F.eks:

Jeg er på "mini-LAN", vi bruker mitt aksesspunkt (med innebygd trådløs router), og jeg er den eneste med trådløst netttverkskort, de andre skal kobles til routeren ved hjelp av kabler, lar dette seg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.eks:

Jeg er på "mini-LAN", vi bruker mitt aksesspunkt (med innebygd trådløs router), og jeg er den eneste med trådløst netttverkskort, de andre skal kobles til routeren ved hjelp av kabler, lar dette seg gjøre?

Du har X-antall IP som er tilgjengelig det står deg fritt til og bruke dem som du vill om de er på Wlan eller kabel spiller ingen rolle.

På f.eks 3com har du vel 252 IP-er i det standard oppsettet.

Lenke til kommentar
Så hvis aksesspunktet med router er 4-ports, så angir det egentlig hvor mange kablede klienter som er max, mens de øvrige 248 kan være trådløse?

Det angir ikke annet enn at du har fire tilkoblinger, du kan henge på flere switcher slik at du kan koble på mange maskiner, som sagt så er det ikke noen fordeling mellom WLAN og TP, kun maks totalt sett uansett hvordan de er tilkoblet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...