phnx85 Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Jeg skal lage en "multimedia" som skal stå uti stua. Akkurat nå sitter jeg å finner ut hvordan dimensjonene skal bli. Jeg har et slikt PSU. For å få maskinen tynnest mulig tenkte jeg skulle kappe av viften på toppen. Det jeg lurer på er om PSU'en klarer å kjøre uten vifte. Endret 17. januar 2004 av phoen|x Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Ja, men da må du kjøle ned de delene som trenger kjøling ved å feste dem i en eventuell metallramme. Det er en på forumet som har gjort dette. Det ligger under worklogs hvis du er interessert (jeg orker ikke kikke på det). Den blir for varm hvis den ikke får noen form for kjøling. Da blir den vel ikke like stabil heller? Lenke til kommentar
Snap-A Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hadde du kjørt bilen din lenge uten radiatorvifte? Lenke til kommentar
xqus Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Det kan gå bra dersom du ikke belaster den med så innmari mye. Jeg har kjørt min PSU uten vifte med et mini-itx hovedkort, og CF kort som harddisk. Jeg klarte ikke måle temperaturer høyere enn 50 grader. Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hadde du kjørt bilen din lenge uten radiatorvifte? Ja, det skal jeg love deg! Min virker ikke engang. Det er termostaten som styrer temp på motoren. Den åpner seg når det blir varmt (ca 90C, varierende sikkert) og lukker seg når den blir kaldere. Vifta er bare til bruke hvis det blir veldig varmt på sommeren. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Litt på sidelinja kanskje, men vifta brukes stort sett bare når bilen står stille. Med en gang bilen er i bevegelse, gir dette kjøling nok. Mange kjører rundt i årevis med defekt radiatorvifte uten å vite det... Ang. PSU, hva med å felle inn en kjøleribbe i ene veggen på kabinettløsningen? (nullvifteløsning...) Edit: Hilsen bilmekanikern Endret 17. januar 2004 av [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå