talisar Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Problemet er vel ikke at oset er oversatt til norsk, men at man plutselig kan få veldig mange forskjellige versjoner av DLL'er. I utgangspunktet burde det ikke ha noe å si , men det har visst det.) Også når man begnner å blande dll'er fra norske os og engelske programmer osvosv så blir det til slutt klikk av det:) Pluss at det finnes de som patcher norske oser med engelske patcher, legger inn engelsk office på norsk windows, og alle spill og diverse ting som også innstalerer engelske dll'er. WindowsXP har ingen problemer med dette, men win98 hadde aldri noen beskyttelse på dll'er og sånt:) Så det er en mulig forklaring der. Men egentlig brude det ikke ha noe å si:) Kode og data er skilt fra hverandre og da tekst i et program er data og ikke kode, så har det ikke noe å si:) Lenke til kommentar
madura Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Skal sjekke om noen har det. Tok å så litt på det som sto om win2000pro, og det ser ut som det er forskjellige varianter. Er det noen begrensninger man må være obs på? Min maskin er på 64 MB ram, som jeg tror er ganske lite i dag? Og jeg har altså win98se fra før. Det ser ut(hos det som sto hos microsoft også) at det var noen varianter som skulle "oppgradere" win95 eller 98?, og en som var "fullversion" osv. Og når jeg kikket på de som sto feks hos Komplett data, så står der også noen forskjellige.. Er det noen spesiell utgave jeg eventuelt skal velge? Er det dette?: 102955 Microsoft Windows 2000 Professional - Programvare Norsk OEM 50-99 1,895,- 1,753,- eller dette?: 102688 Microsoft Windows 2000 Professional - Programvare Norsk Oppg fra W95 Retail Bestillingsvare 2,895,- 2,678,- Eller dette?: 102687 Microsoft Windows 2000 Professional - Programvare Norsk Fullversjon Retail Bestillingsvare 3,995,- 3,695,- ?? _________________ MVH madura [ Denne Melding var redigert av: madura på 2002-03-12 00:06 ] Lenke til kommentar
madura Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 Unnskyld men ..nå var det så mange innlegg forut her som ledet meg frem til at jeg ble så og si overbevist om at win2000 pro er tingen for meg ..at det hadde vært veldig fint å få et lite hint på det jeg spør om rett over også ..til slutt. (stoler så lite på selgere og forretningsfolk) Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Windows 2000 fungerer best med 128 Mb ram eller mer OEM versjonen kan bare kjøpes i tillegg med at du kjøper f.eks: prosessor, hovedkort eller liknende Den nr 2 er en oppgradering fra windows 98 eller NT (Dvs du må ha 98 eller liknende fra før) Den siste men dyreste er fullversjon (altså, man behøver ikke noe annet OS fra før eller kjøpe andre deler i tillegg) Jeg har forresten Win 2000 OEM norsk Funker meget bra Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Win XP har aldri git meg en blåskjerm ennå, etter måneder med bruk. Det som klusser det til er programmer som krasjer, ikke OS'et. Og hvis et program klikker er det jo bare å bruke taskmanager. Samtidig er det jo meet brukervennli, og at det ser bra ut er jo heller ingen dårlig egenskap. Meget bra OS etter min mening. Win 2000 har også min varmeste anbefaling, men er lettere ukompitabelt med diverse spill. Lykke til med valg av OS Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Etter først å ha hørt alle flotte beskrivelser av Win2000 som skulle være så stabilt, har jeg i tre måneder kjørt Win2000 på to jobb-pc'er hvor vi ikke driver med spill og annet "tøys". dessverre er erfaringen min at Win2000 kan kræsje ofte, og den kan også utmerket kræsje totalt - problemene blir ikke nøedvendigvis isolert til en tråd. (Men vi er jo etterhvert blitt vant til at MS tilbyr oss en ny versjon av Windows som skal løse alle problemene vi slet med i foregående versjon som skulle løse alle problemene vi slet med i foregående versjon som skulle..... Var det ikke Win98 som i reklamen ble fremstilt innpakket som hodepinetabletter? Jeg kjører flere maskiner med Win98SE her hjemme (både til arbeid og spill), og jeg opplever ikke Win98SE som noe mindre stabilt enn Win2000. Så ressurkrevende som Win2000 er, og med en maskin med bare 64K RAM, hadde jeg overhodet ikke tenkt på å oppgradere. [ Denne Melding var redigert av: Akelbee på 2002-03-12 23:49 ] Lenke til kommentar
madura Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Ok ..takk skal du ha Da blir ikke win2000pro aktuelt, siden jeg bare har 64 MB ram. Men da er det kanskje windows NT som kunne vært alternativet da likevel? ..for det har jeg blitt fortalt noen ganger at det er mer stabilt enn win98, og bør foretrekkes hvis en ikke spiller(jeg har ikke et eneste spill ..og kommer aldri til å få det heller) Lenke til kommentar
Nikolai Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Jeg mener helt klart at du skal kunne bruke win xp pro/home Les systemkrav fra microsoft: http://www.microsoft.com/norge/products/wi...tion/sysreq.asp ---- Litt info hentet fra Microsoft ---- Det anbefales en datamaskin der prosessoren har klokkehastighet på 300 MHz eller bedre, 233 MHz er minimumskravet. 128 MB RAM eller bedre anbefales (minst 64 MB støttes, men det kan begrense ytelsen og en del funksjoner). 1,5 GB ledig plass på harddisken ----------------------------------------- Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Styr unna XP på maskina di, det vil gå alt for tregt. Har selv en maskin (P3 450Mhz 64MB ram) på jobb som før kjørte Linux og Win 2000, I linux var maskinen kjapp. I win2k var den sånn midt på treet. I XP tar det **** meg 20 sekunder samma hvilken applikasjon jeg starter!! konklusjon: Har du nok peil (tvilsomt(ikke spydig)): Velg Linux Har du mindre peil: Velg Win 2000 eller Win NT Og forresten, ikke bruk penger på Windows. Lån med noen du kjenner og legg in. mvh Oskar Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 On 2002-03-11 12:03, El-Marty skrev: Windows2000/XP? Vil egentlig gi min anbefaling til Windows 2000 fremfor WinXP. Har begge deler på jobb, hjemme kjører jeg Win2000. Min maskin hjemme har på nesten et år ALDRI låst seg. Hvis noen programmer klikker, er det bare å drepe dem med task manageren. Ressusrfordelingen er veldig overlegen i forhold til '98/me. Men XP er enda litt for ferskt til at jeg ville kjøpt det. Ingen saervice packs tilgjeneglige enda. Og OS'et er veldig buggete! (Norske versjonen..) ] Nok en anbefaling av Win2000, utrolig stabilt. Men: Hold deg til engelsk versjon, det er nå mitt tips. Ellers er det mye stoff på nett om hvordan du kan utnytte Win2000 best mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå