Gå til innhold

Helsikens pc ! ..gir snart opp

Anbefalte innlegg

Jeg forstår godt han som knuste pc'n sin bare i forbannelse nylig pga problemer med den.

Det er pokker meg knapt en dag uten at det er ET eller annet dritt som klusser.

Når du har slitt og balert for å få rettet et problem, så er det bare på'n igjen med noe annet.

Og alltid er det sånne kinkige greier som nesten aldri står i Faq -ene/help menyer osv.

Jeg er så fordømt lei ..har lyst til å hive hele dritten rett ut vinduet snart.!

Kan dere forstå dette da: med visse mellomrom så har i de siste månedene de mappene på start-menyen som heter "tilbehør" og "verktøy" det med å forsvinne i løse luften ..uten at jeg har rørt dem??

Nå har jeg slitt med å lage til nye med noenlunde de programmene jeg hadde innpå der, og jeg haker av på "skrivebeskyttet"(har gjort det på alle mappene) ..men det nytter ikke. Nå var "verktøy" plutselig spor vekk igjen når jeg skulle ha tak i noe der ..borte fra hele maskinen(nytter ikke søke).

Hva pokker er det som gjør det der da..!!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

win98se.

beklager språket ..måtte bare blåse ut litt

Scandisk virker heller ikke ..får bare beskjed om at den "har startet på nytt 10 ganger fordi et annet program skriver(??)til dette" ..men finner selvsagt ikke ut hva som gjør det heller

Lenke til kommentar

Innstaler win 2000 pro :smile:

jeg hadde også masse tul med win 98, men etter att

jeg innstalerte win 200 pro har alt blitt så mye bedre :smile:

[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-11 01:07 ]

Lenke til kommentar

Fikk hvertfall scandisk til å fungere igjen,når jeg avsluttet alle de programmene.

(nå sovnet jeg rundt da det hadde scannet en halv million filer, og jeg så bare at maskinen sto fast på "windows avslutter" bildet i dag ..måtte skrue av manuelt ..så jeg fikk ikke sett resultatet, men jeg skal kjøre det på nytt i dag)

Problemer med win 98 ja, det kan vel forsåvit harmonere det...

Har flere ganger i forbindelse med tidligere problemer fått forslag om å gå over til win NT(siden jeg feks aldri bruker spill).

Og noen sier linux og her ble win2000 nevnt(hvis det var operativ-systemet du mente ..at jeg ikke misforsto?)

Kunne gjerne tenke meg å prøve ..men skulle vært litt mer sikker på hva jeg burde velge ..for det koster jo.

Lenke til kommentar

Hvis du er som meg, og spiller lite (og når du først gjør det, så har du PlayStation), vil jeg så absolutt anbefale Windows 2000 Professional! Har kjørt det siden det kom, og har opplevd lite problemer. De som har vært er blitt fikset med Service Packs. Nå som OS'et har vært ute på markedet så lenge, er barnesykdommene luket bort. Og drivere og programvare er jo ikke lenger ett problem. For ikke å snakke om sikkerhet og oppetid (blåskjermer)!I begynnelsen kan du jo kjøre det som heter dual-boot (både Windows 98SE og Windows 2000, velger i oppstarten). Og på den måte finne ut om Win2k er noe for deg.

Lenke til kommentar

Hvis du aldri spiller spill, ville jeg vel anbefalt deg å kjøre et annet OS, da Win 98's største fordel er kompatibilitet (i nettopp spill). Jeg kjørte 98 selv, helt til for en uke siden, hvor jeg installerte Windows XP. Win 2000 skal være det mest stabile systemet Microsoft har å tilby, så det kunne kanskje vært noe å tenke på.

Jeg ville nok holdt meg langt unna Linux. Selv om de i løpet av de siste årene har avansert lysår på brukervennlighet, er det fremdeles et veldig knotete OS (etter min mening).

Lenke til kommentar

:)

Ser ut til å være ganske stor enighet om at win2000 er tingen. Jeg tok vare på det du skrev i.fm. installering av det.

Lurer litt på ..er det noen som vet om noe side/nettsted der man kan lese om, eller er endel info om dette systemet

takker igjen for denne anbefalingen

Lenke til kommentar

Jeg hiver meg på annbefalingen om 2000/xp.

Du virker jo som en erlig sjel så derfor vil jeg annbefale at du feks. låner 2000 av en du kjenner for å prøve det. legg det inn med dual boot og test det ut.

Liker du det. slett det lånte og kjøp et selv.

Har du forholdsvis god peil på data,(noe innlegget ikke tyder på. prøver ikke å være frekk.) kjør linux. Er du en "vanlig" pc bruker med "litt" peil kjør Windows.

Lenke til kommentar

Windows2000/XP?

Vil egentlig gi min anbefaling til Windows 2000 fremfor WinXP. Har begge deler på jobb, hjemme kjører jeg Win2000. Min maskin hjemme har på nesten et år ALDRI låst seg. Hvis noen programmer klikker, er det bare å drepe dem med task manageren. Ressusrfordelingen er veldig overlegen i forhold til '98/me.

Men XP er enda litt for ferskt til at jeg ville kjøpt det. Ingen saervice packs tilgjeneglige enda. Og OS'et er veldig buggete! (Norske versjonen..)

mvh,

Martin Nystrand

Lenke til kommentar

det pleier å være sånn, norske OS er somregel bugga til tusen.. det må være noe med æøå som kildekoda ikke liker.. noen som har svaret på hvorfor alt norskoversatt OS er så klikk ?

jeg for min del kjører winXp pro engelsk

Housey

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...