$ig Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Har kjøpt meg en extern HD fra Maxtor med 200 gig, den har støtte for usb 2 og firewire. men når jeg laster over en fil på ca 700 mb bruker den over 5 min(dette gjelder når jeg bruker fw og usb 2, like lang tid)! jeg tok den med til en venn der vi lastet over en fil på 1.2 gig og det gikk på ca 50 sec eller noe..så det er ikke noe galt med HDen, når jeg laster over fileer fra en cd(har 52x cd rom) så bruker den ca 2 min på en hel cd, så jeg tror det kanskje er noe galt med hovedkortet..men har oppdated det osv...noen som vet hva det kan være? har et ASUS A7N8X hovedkort. mvh Sg Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hei, Du må vel slå på 'Write Cashe' for 'Removeable Drives' (tror jeg det heter) Mvh Kimmer Lenke til kommentar
$ig Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Hei, Du må vel slå på 'Write Cashe' for 'Removeable Drives' (tror jeg det heter) Mvh Kimmer hva er det? hvor gjør jeg det? mvh Sig Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 hva er det? hvor gjør jeg det? mvh Sig Hei, I WinXP: Controlpanel/System/Klikk på 'Hardware' tappen og DeviceManager og Åben Diskdrive træet Høyreklik på den disk det dreier sig om og velg Policies-tappen Slå på 'Enable write cashing on the disk' Jeg har bare engelsk version av XP - vet ikke hva det heter på norsk Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 $ig: Du har windows xp med sp1 installert, har du funnet en nyere driver til firewire. Har du usb 2.0 higespeed kontroller på maskinen din, ikke bare usb 2.0. Lenke til kommentar
$ig Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 prøvde det nå, men hjalp ingenting-fortsatt like treight Lenke til kommentar
$ig Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 $ig: Du har windows xp med sp1 installert, har du funnet en nyere driver til firewire. Har du usb 2.0 higespeed kontroller på maskinen din, ikke bare usb 2.0. har xp med sp1 ja, men vet ikke helt hvordan usb greie jeg har, hvor ser jeg det? min firewire er på lydkortet mitt(creative audgy 1)..hvordan oppgraderer jeg det? mvh Sig Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 For å oppdatere firewire må du til creative sine hjemmesider, du oppdatere hele kortet med update filene. Siste oppdateringen er 19/11/03. PS: Firewire er ikke raskere en usb 2.0 higespeed, firewire=400, usb 2.0 higespeed=480. Men i praksis er firewire raskest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå