Gå til innhold

400MHz fsb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-11 14:35, venomzorg skrev:

er døkk idioter alle mann??

det er bare fsben på CPU som er klokket, ram og allt anne er på vanlig.

Venomzorg: Den uttalelsen må jo være litt flau når det er du som tar feil

Byggeren

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-03-11 15:25 ]

Lenke til kommentar

Som alle smeller å kjefter da... :smile:

Bruker amd kr7a raid selv, kjørte det med 185 i bus, minne på cl 2 og 4bank interlevel og resten på default. Tror ikke det er noe problem å kjøre dette opp til 200 har foresten bootet opp på 190 men da begynner jeg å få bad sectors osv så det så jeg ingen vitsi med.

Uansett så lurte jeg på hva slags bios du bruker for å få fram fsb opp til 250?

En ting til, jeg har store vanskeligheter med dette kortet dvs at jeg har sluttet å klare å komme meg inn i bios :sad: får bare opp en blå strek nederst på skjermen, har prøvd å flashe det med den siste biosflashen som står på abit sine sider bare for å se om det kunne være noe gæli med det. Men det er fortsatt like håpløst :sad: akkurat nå som jeg hadde funnet url til en side hvor man hadde guide til voltmod cpu/v-mem og vio. Men har noen noe tips til hvordan jeg kan få fikset dette problemet? Irriterer meg grønt, har prøvd å restarte cmos også. har gått tom for ideer :sad:

Mvh David

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-11 04:54, pkalle skrev:

Jeg må bare gratulere deg, med en av det høyeste FSB hastighetene jeg har hørt om. Tror ikke det er mange som har en slik kombinasjon av chipsett og RAM spesielt RAM.

(uten helt vanvittige modds, da)

Har du prøvd så høy FSB over tid? Hvor varmt blir chipsett og RAM. Har du byttet chipsett kjøler eller? Om jeg ikke husker feil er ikke orginale så mye å stole på. Jeg regner med du kjører RAM satt til SPD å ikke "HCLK-33" eller noe.

Pål Kallevåg

Hardware.no

Noen temperaturer på chipset og ram har jeg ikke. Kjører Thermaltake memory cooler kit på minnebrikka.

Kjører original chipsetvifte, har bare tatt av thermal pad'en og erstattet denne med AS2.

Ellers er Dram clock på 133 samt Dram timing satt til manual

Dette med tid er jo alt etter hvordan en definerer det, nok til at jeg fikk gjennomført forskjellige tester o.l. Så litt blir det jo,(snakker timer) men det er ikke snakk om dagevis, det tar jeg rett og slett ikke sjansen på.

Lenke til kommentar

Quote:

Noen temperaturer på chipset og ram har jeg ikke. Kjører Thermaltake memory cooler kit på minnebrikka.

Kjører original chipsetvifte, har bare tatt av thermal pad'en og erstattet denne med AS2.

Ellers er Dram clock på 133 samt Dram timing satt til manual

Dette med tid er jo alt etter hvordan en definerer det, nok til at jeg fikk gjennomført forskjellige tester o.l. Så litt blir det jo,(snakker timer) men det er ikke snakk om dagevis, det tar jeg rett og slett ikke sjansen på.

Huu erru feig eller? Da synes ikke jeg det er stabilt, hvis det ikke er slik kjøring til vanlig :razz: må jo takle det dag ut og dag inn måned ut og inn osv :wink:

Lenke til kommentar
Huu erru feig eller? Da synes ikke jeg det er stabilt, hvis det ikke er slik kjøring til vanlig må jo takle det dag ut og dag inn måned ut og inn osv [/quote}

Regner med at du vet at jeg er litt langt over spec på både agp og pci med de innstillingene.

Såvidt meg bekjent så trenger en ikke definere stabilt med tid, sier seg selv at hvis en tester en hastighet over en viss tid med belastning så er det mer informativt enn å kjøre så si idle i 14 dager.

Kortet er ikke utstyrt med dividere som er eneste grunnen til at jeg ikke kjører med det fast.

Er jo lov å håpe på en bios oppgradering :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...