Gå til innhold

400MHz fsb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-10 23:43, 555 skrev:

For en stund siden så jeg en test av epox hk som var

fsb klokket til 200MHz (400MHz) noen som har en url til den testen?

Sikker på dette? Epox hovedkort til AMD CPU har nå en FSB skala på maks 200 (400) det er ikke dette du har sett da? Epox 8kha+ klarer en FSB på 183MHz(366). Jeg har ikke sett noen hovedkort som klarer 200MHz, mulig nye hovedkort som støtter 166 FSB klarer 200MHz?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-11 00:11, pkalle skrev:

Quote:

Sikker på dette? Epox hovedkort til AMD CPU har nå en FSB skala på maks 200 (400) det er ikke dette du har sett da?

hmmm kan hende det?

[ Denne Melding var redigert av: 555 på 2002-03-11 00:16 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg har ikke sett noen hovedkort som klarer 200MHz, mulig nye hovedkort som støtter 166 FSB klarer 200MHz?

Neivel?

Mitt system funker nå utmerket med en FSB på 200. Kjører Abit KR7A-RAID, dette kortet støtter opp til 250 FSB med den siste bios oppdateringen. Minnet er Twinmos 256Mb PC2100

Lenke til kommentar

Neivel?

Mitt system funker nå utmerket med en FSB på 200. Kjører Abit KR7A-RAID, dette kortet støtter opp til 250 FSB med den siste bios oppdateringen. Minnet er Twinmos 256Mb PC2100

jeg tror nå du kan slå av litt for kjentfolk, ...... eller ......

Lenke til kommentar

Quote:

Neivel?

Jeg har ikke sett ditt system, jeg. :smile:

Dessuten er ikke KR7A-RAID ett Epox kort. :smile:

"Epox hovedkort til AMD CPU har nå en FSB skala på maks 200 (400) det er..."

KR7A-RAID støtter orginalt 100-200MHz FSB i steg på 1MHz. Mulig en nyere BIOS har andre instillinger?

Pål Kallevåg

Hardware.no

[ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-03-11 03:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-11 00:55, Jaketten skrev:

Neivel?

jeg tror nå du kan slå av litt for kjentfolk, ...... eller ......

Hva er det du insinuerer, at jeg farer med løgn?

Hva er så vanskelig for deg å fatte?

At jeg har fått en FSB på 200? At hovedkortet støtter opp til 250 FSB? What?

Send en personlig melding med e-mail adresse så kan jeg alltid sende deg en screenshot, men problemet ditt er vel at du da tror jeg har faket det.

Enkelte jeg mister raskt tiltro til.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-11 00:11, pkalle skrev:

Quote:

Sikker på dette? Epox hovedkort til AMD CPU har nå en FSB skala på maks 200 (400) det er ikke dette du har sett da? Epox 8kha+ klarer en FSB på 183MHz(366).
Jeg har ikke sett noen hovedkort som klarer 200MHz
, mulig nye hovedkort som støtter 166 FSB klarer 200MHz?

Måtte bare vise til hva jeg egentlig siterte (fet skrift)

Så på ikke noen hovedkort som mer enn Epox.

Og ja (som jeg allerede har skrevet i ID4) Med den nyeste biosoppdateringen så støtter dette hovedkortet (KR7A) opptil FSB på 250

Lenke til kommentar

jason, jeg må bare få gratulere å si du er heldig om klarer å få en stabil FSB på 200MHz(400). Det er sikker ikke mange som klarer det. Har du moddet noe på kortet eller holder det med orginale volt økning?

Bruker du en Duron,T-Bird eller XP?

Hvilke instillinger klarer du i BIOS med en slik hastighet på RAM, AGP og PCI?

Meget interesant? Må nesten prøve det selv.

Lenke til kommentar

du har TwinMOS 2100 MHz ram...

Sitat hardware.no test av Corsair XMS2700 RAM

Dermed hadde vi ikke mulighet til å sjekke fullt ut hva Corsair-brikken er god for. Corsair lover derimot at brikken skal klare 166 MHz på CAS2 og vi har ingen grunn til å betvile det. Andre tester har nemlig vist at Corsair XMS2700 klarer opptil 190 MHz minnefrevens!

Sitat slutt...

Da det er et kjent fenomen at TwinMOS ramen ikke er like bra som Corsair så tror jeg at vi kan trekke følgende konklusjon:

ergo...du lyver, eller vet ikke hva du snakker om.

veggiss

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-11 03:38, pkalle skrev:

jason, jeg må bare få gratulere å si du er heldig om klarer å få en stabil FSB på 200MHz(400). Det er sikker ikke mange som klarer det. Har du moddet noe på kortet eller holder det med orginale volt økning?

Bruker du en Duron,T-Bird eller XP?

Hvilke instillinger klarer du i BIOS med en slik hastighet på RAM, AGP og PCI?

Meget interesant? Må nesten prøve det selv.

xp1800

Når jeg kjører disse innstillingene kjører jeg med multiplikator på 8 mao. 1600Mhz. Har ikke moddet på volten til minnet, men har satt på en motstand på vcore slik at jeg har +0,2V i tillegg der.

Har ikke mulighet for dividere så AGP og PCI blir ditto høye.

Det er en av årsaken til at jeg ikke kjører fast med dette. Men det er altså fullt mulig.

RAM innstillingene er alle på default (noe annet ville vel igrunnen vært helt vilt) :smile:

Cas 2,5 ellers 3-6-3 bank interleave disabled

Har nok vært utrolig heldig med minnebrikken, men kanskje ikke så veldig heldig med prosessoren som kan pines opp til 1750 før det sier stopp.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-11 03:48, veggiss skrev:

du har TwinMOS 2100 MHz ram...

Sitat hardware.no test av Corsair XMS2700 RAM

Dermed hadde vi ikke mulighet til å sjekke fullt ut hva Corsair-brikken er god for. Corsair lover derimot at brikken skal klare 166 MHz på CAS2 og vi har ingen grunn til å betvile det. Andre tester har nemlig vist at Corsair XMS2700 klarer opptil 190 MHz minnefrevens!

Sitat slutt...

Da det er et kjent fenomen at TwinMOS ramen ikke er like bra som Corsair så tror jeg at vi kan trekke følgende konklusjon:

ergo...du lyver, eller vet ikke hva du snakker om.

veggiss

Forteller bare hvor stor peiling du har når du kommer med slike utsagn (som igrunnen ikke fortjener et svar)

Har ikke skrevet noen plass at jeg kjører på cas2.

Alle innstillinger på minnet er på default når jeg kjører dette .

At HW.no kommer med slike utsagn får være på deres regning.

De er hjertelig velkommen hjem til meg for å bivåne at det de skriver i dette tilfellet ikke stemmer.

At du tar alt du leser for god fisk får være for din regning, men som du ser i et innlegg lenger oppe så ber jeg en sende meg en privat melding så skal jeg alltid sende en screenshot i mailen til deg da jeg ikke har noen plass å poste dette.

Ellers så får du sove godt og drømme om slike innstillinger som jeg kjører med :lol:

Lenke til kommentar

Jeg må bare gratulere deg, med en av det høyeste FSB hastighetene jeg har hørt om. Tror ikke det er mange som har en slik kombinasjon av chipsett og RAM spesielt RAM.

(uten helt vanvittige modds, da)

Har du prøvd så høy FSB over tid? Hvor varmt blir chipsett og RAM. Har du byttet chipsett kjøler eller? Om jeg ikke husker feil er ikke orginale så mye å stole på. Jeg regner med du kjører RAM satt til SPD å ikke "HCLK-33" eller noe.

Pål Kallevåg

Hardware.no

[ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-03-11 05:58 ]

Lenke til kommentar

Nå syns jeg en del av dere et litt store i kjeften, og kommer med farende med litt forenklede slutninger. Jeg har i flere tester sett KR7A kortet være er ekstremt kort når det kommer til FSB klokking.

Bare for opplysningen så har jeg samme hovedkort og ram som Jason. Jeg kan kjøre mitt system stabilt på 185MHz FSB, uten ekstra kjøling på minnebrikkene. Jason bruker aktiv kjøling, og jeg VET at han kan kjøre maskinen på 200MHz FSB. Både han og meg har da DDR spenningen på 2.85V, som er det meste KR7a kortet støtter.

I en periode før jul solgte komplett noen twinmosbrikker som var av særdeles bra kvalitet. Det du bestilte var "Twinmos PC2100 cas 2.5 ECC". Brikkene som ble levert var stemplet med "Twinmos PC2100 CAS2 ", modulene var produsert av Hynix.

De Twinmos PC2100 minnebrikkene som komplett har solgt de siste månedene har vært av en helt annen kvalitet, og har ikke en sjangse i havet til å nå disse hastighetene.

Og til slutt, ved å oppdatere til den siste bios versjonen på KR7A kortet, øker du maksimal FSB valget fra 200MHz til 250MHz.

Lenke til kommentar

Siden enkelte her er så vannvittig mistenkelige av natur (og ikke har tiltro til andre grunnet at de ikke kan fatte at andre faktisk har et raskere/bedre system ennde ) så er det vel best å vise det med et bilde

fsb200.gif

Lenke til kommentar

Kan jo samtidig vise memory scoren i SiSoft Sandra, som jeg mener er en rimelig bra score.

Gjør oppmerksom på at det er en annen FSB hastighet som er brukt ved denne testen.

(FSB 183,cas2,int.bank4,3,5,3,1T)

http://www.slapps.com/morro/2614.jpg

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-03-11 11:57 ]</font>

Fjernet bilde pga bredde over 445 pixels. Linken er der fortsatt.

[ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-03-11 18:59 ]

Lenke til kommentar

Der han har hentet bildet fra: http://www.hardware.no/nyheter/desember01/...8kha%2B_oc.html

Read and cry.. :grin:

EPoX EP-8KHA+ suser med ett opp som ett av de beste ok hk'ene..

Skulle tro folk fra hardware.no visste hva de skrev.. Men nei da..!!

Der dreit du på draget Kalle!

MSI K7T266 PRO2-RU :smile:

XP 1700+ @ 1900+ m/Silent Viking og AS3 :smile:

ATI Radeon 8500 Litt klokka.. :smile:

256MB TwinMOS PC2100 (skal bli mere!)

WD 100GB 8MB cache :smile:

16x dvd, 16x brenner

Floppy :grin:

Chieftec Dragon Big Tower schwart

[ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-03-11 13:22 ]

Lenke til kommentar

Artig, det ser virkelig bra ut med 221MHz FSB.

Men kan noen forklare fordelen med denne FSB hastigheten, når ikke minnet sviver på samme hastigheten?

Bortsett fra "skrytefaktoren" det er å kjøre FSB på 221, så ser ikke jeg noen fordeler ivertfall. :razz:

Lenke til kommentar

Jeg regnet med det var noe slik på gang, men jeg har litt problemer med å se nytten så lenge PCI og AGP ikke har rette dividere som holder PCI og AGP hastigheten på ett tilnærmet normalt nivå. Mulighetne for tap av data blir langt større ved å punpe PCI hastighetne over 33MHz, AGP hastighetne er det ikke så farlig med. Det er harddisk kontrollerene jeg tenker på som det sensetive ang PCI hastighet. Klarer IDE kontrolleren UDMA eller faller den ned til PIO-mode.

Har selv Epox 8kha+ så jeg var klar over den muligheten, bios "8khaL00" fortsatt en beta bios å er ikke lovet feilfri av Epox.

Jeg håpet på det var noen som hadde moddet en BIOS eller hovedkort som muligjør 1/3 AGP og 1/6 PCI hastighet. Samt noen meget bra minne brikker.

Fortsatt morrsomt, men noe av nytten faller bort uten RAM på samme hastighet og rett AGP og PCI hastighet. Jeg har/hadde aldri våget å kjøre et slik system over lengere tid pga faren for tap av data. (som om den ikke er høy nok fra før) :smile:

Quote:

Der dreit du på draget Kalle!

Jeg gikk helt automatisk ut i fra det var snakk om en total OC ikke en FSB "only" OC. Litt rask med å anta litt fro mye. :smile: sorry folks

Pål Kallevåg

Hardware.no

[ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-03-11 14:16 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...