Gå til innhold

oppstart problemer

Anbefalte innlegg

for andre gang har pcen streika

pcen satt jeg sammen selv for en halvannen måned siden

for 3-4 uker siden vill pcen plutselig ikke starte opp en morgen. power lyset i fronten av kabinettet lyste ikke og ikke noe skjermbilde ellers så det ut som alt funket..

sist gang tok jeg av og på cpu men ikke no forskjell men plutselig en dag så slo den seg på når jeg trykka inn power knappen :wow:

cpuen hadde jeg klokka 200 mhz et par dager før problemet oppsto.

etter dette fungerte pcen utmerket, men plutselig nå når jeg skulle se en film så restartet pcen seg og samme skjer ikke no lys i power led foran på kabinettet men power led på hk lyser. jeg har prøvd og resette cmos ved og ta ut batteriet og bruke jumper men pcen vil fortsatt ikke, skrudd av og på pcen med og uten strøm. jeg klokka cpuen 100 mhz for en uke siden og cpu har aldri vært over 40 grader....

noen som har ide om hva som kan være galt :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forutsatt at dette ikke er software-relatert, (drivere,IRQ o.s.v.) stripp PC`en ned til det mest nødvendige, sjekk at du ikke har kortsluttninger på HK eller noen ledninger til og fra HK. Sjekk, evt. prøv en annen, power knapp.

Bios må saumfares, shutdown-grense på cpu temp., vifte-detektorer. o.s.v.

Du har et så bra oppsett i maskinen din, at det er vanskelig å se for seg at noe hardware er ødelagt.

Har forresten hørt om noe tull med reset knappen på lan-fire kabbisene...

Endret av Swixz
Lenke til kommentar

Regner med at du har prøvd å resette CMOS.

Begynner å se ut som en ødelagt komponent... :(

Strømforsyninga di er jo muligens den beste man for kjøpt for penger, så den er det neppe, CPU`en din er bygd for overklokking og skal tåle et par hundre mhz uten problemer. HD, CDrom o.s.v. stopper ikke boot sekvensen, men det gjør RAM. Kan du teste den på et vis? Hørt mye snakk om memtest86.

Lenke til kommentar
Regner med at du har prøvd å resette CMOS.

Begynner å se ut som en ødelagt komponent... :(

Strømforsyninga di er jo muligens den beste man for kjøpt for penger, så den er det neppe, CPU`en din er bygd for overklokking og skal tåle et par hundre mhz uten problemer. HD, CDrom o.s.v. stopper ikke boot sekvensen, men det gjør RAM. Kan du teste den på et vis? Hørt mye snakk om memtest86.

hmmm når jeg startet opp pcen for første gang så var cpuen underklokka så jeg måtte klokke den opp til original hastighet, men måtte prøve flere ganger for selv om jeg skrudde opp fsb skjedde det ingenting.... cmos har jeg reseta ørten ganger forhåpentligvis hehe sist gang jeg reseta cmos så ble ikke cpu innstillingene sletta, litt kjipt hvis jeg ikke har fått sletta nå og da jeg ikke får no på garantien :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...