Grissom Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 for andre gang har pcen streika pcen satt jeg sammen selv for en halvannen måned siden for 3-4 uker siden vill pcen plutselig ikke starte opp en morgen. power lyset i fronten av kabinettet lyste ikke og ikke noe skjermbilde ellers så det ut som alt funket.. sist gang tok jeg av og på cpu men ikke no forskjell men plutselig en dag så slo den seg på når jeg trykka inn power knappen cpuen hadde jeg klokka 200 mhz et par dager før problemet oppsto. etter dette fungerte pcen utmerket, men plutselig nå når jeg skulle se en film så restartet pcen seg og samme skjer ikke no lys i power led foran på kabinettet men power led på hk lyser. jeg har prøvd og resette cmos ved og ta ut batteriet og bruke jumper men pcen vil fortsatt ikke, skrudd av og på pcen med og uten strøm. jeg klokka cpuen 100 mhz for en uke siden og cpu har aldri vært over 40 grader.... noen som har ide om hva som kan være galt Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 sjekket alle ledninger... kan det være no overspenning på hk? Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 nå har jeg demontert hele pcen og satt sammen igjen, funker fremdeles ikke hmmm føler jeg snakker med meg selv her inne Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Forutsatt at dette ikke er software-relatert, (drivere,IRQ o.s.v.) stripp PC`en ned til det mest nødvendige, sjekk at du ikke har kortsluttninger på HK eller noen ledninger til og fra HK. Sjekk, evt. prøv en annen, power knapp. Bios må saumfares, shutdown-grense på cpu temp., vifte-detektorer. o.s.v. Du har et så bra oppsett i maskinen din, at det er vanskelig å se for seg at noe hardware er ødelagt. Har forresten hørt om noe tull med reset knappen på lan-fire kabbisene... Endret 17. januar 2004 av Swixz Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Ellers er jo skjermkortet og ram en mulig feilkilde. hvilket skjermkort og hvilken type RAM har du? Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Ellers er jo skjermkortet og ram en mulig feilkilde.hvilket skjermkort og hvilken type RAM har du? skjermkort: gecube radeon 9600xt ram: geil 512mb ddr ram 400mhz Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 har jo forsåvidt saumfart kabinettet når jeg strippa det helt og alt var som det skal være... får prøve og koble ut hd, floppy, cd-rom osv.. jeg da.... har jo power og reset knapp på hk... Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 jeg søker fortsatt noen som kan ha en ide om hva som er galt... er her bilde av hket: http://www.lanparty.com.tw/LP1/images/imag...tra%20B/8-1.jpg led ved rambrikkene lyser, alle 4 diagnostic leds lyser nede ved batteriet og led under pci slot lyser.... ved en vanlig oppstart så blinker diagnostic leds men nå står de bare og lyser hele tiden Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Du kan du jo prøve å gå inn i BIOS (hvis du kommer så langt). Ta først og klokk ned alt det du har klokket. Deretter kan du jo prøve å sette alle instillinger i BIOS til "default". Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 kommer ikke så langt starter opp uten at noe skjer Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hvis vifter, HD o.l. "lever", men skjermen er død, kan det jo være skjermkortet som det er noe galt med? Lån et skjermkort av en venn og prøv. Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 tviler sterkt på det for dette har jo skjedd en gang før med et annet skjermkort og dette skjermkortet er 1-2 uker gammelt Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Regner med at du har prøvd å resette CMOS. Begynner å se ut som en ødelagt komponent... Strømforsyninga di er jo muligens den beste man for kjøpt for penger, så den er det neppe, CPU`en din er bygd for overklokking og skal tåle et par hundre mhz uten problemer. HD, CDrom o.s.v. stopper ikke boot sekvensen, men det gjør RAM. Kan du teste den på et vis? Hørt mye snakk om memtest86. Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Regner med at du har prøvd å resette CMOS.Begynner å se ut som en ødelagt komponent... Strømforsyninga di er jo muligens den beste man for kjøpt for penger, så den er det neppe, CPU`en din er bygd for overklokking og skal tåle et par hundre mhz uten problemer. HD, CDrom o.s.v. stopper ikke boot sekvensen, men det gjør RAM. Kan du teste den på et vis? Hørt mye snakk om memtest86. hmmm når jeg startet opp pcen for første gang så var cpuen underklokka så jeg måtte klokke den opp til original hastighet, men måtte prøve flere ganger for selv om jeg skrudde opp fsb skjedde det ingenting.... cmos har jeg reseta ørten ganger forhåpentligvis hehe sist gang jeg reseta cmos så ble ikke cpu innstillingene sletta, litt kjipt hvis jeg ikke har fått sletta nå og da jeg ikke får no på garantien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå