Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og en kamerat bor ca 500- 800 m fra verandre. Etter som vi laner mye har vi funnet ut at det ville lønne seg med et trådløst nettverk. (hvis det har noe og si så er det en blokk i mellom husen være. Og mitt rom er under jorden "kjellern")

Vi har funnet ut ate det skal være 54mb trådløst. Og vi må ha en ruter.

Er denne bra

? : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl

noen andre forslag til en annen Accsesspunkt/Router som har ivertfall noe av de samme specs.

Det jeg /vi lurer på er hva slagsutsyr trenger vi for og få et stabilt nettverk?

Trenger vi antenne?

Hvor lang er rekkevidden på Accsesspunktet?

Vi har ikke kjøpt noe som helst.

Hvh Ole

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønte ikke helt..Skal dere ha ett nettverk med en avstand på 800m? Tror ikke det vil virke så altfor bra. Uansett, det der er en ruter jeg anbefaler.

Ja vi skal ha et trådløst nettverk over max 800m. Er ikke sikker på hvor langt det er, men er sikker på at det ikke er mere enn 800m.

Siden det er så langt mellom oss spør jeg om jeg må ha en "antenne/signalforsteker?" vet ikke hva det kalles.

Lenke til kommentar

hvis det er en blokk i veien er det IKKE bra siden et træ også vil lage fortyrrelser.

og en sånn router når ca 350 meter i fri sikt.

så jeg ville ha satt opp noen antennet hvis mulig til siden for huset ditt sånn at blokka ikke er i veien og samme med vennen din.

eller dere kunne kjøpt en sånn antenne (speil anntene og satt opp på taket til blokken, og så kunne dere kjøp vær deser antenne og rettet mot den.

Lenke til kommentar
hvis det er en blokk i veien er det IKKE bra siden et træ også vil lage fortyrrelser.

og en sånn router når ca 350 meter i fri sikt.

så jeg ville ha satt opp noen antennet hvis mulig til siden for huset ditt sånn at blokka ikke er i veien og samme med vennen din.

eller dere kunne kjøpt en sånn antenne (speil anntene og satt opp på taket til blokken, og så kunne dere kjøp vær deser antenne og rettet mot den.

Ok... dette begynner og høres mektig dyrt ut..

trodde trådløst teknologi hadde kommet så langt at en simpel blokk skulle ikke være noe problem.

Noen som har noen andre forslag, vil vel ikke bruke mere en 2000-2500kr..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...