Gå til innhold

Removal of MC64 on Abit IC7-MAX3

Gef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lykke til med tyning av ramen :p Har du BH-5?

Lurer på om min brikke er det...  :ermm:

Om du har hatt den en stund er det utvilsomt BH5.

har hatt brikka siden...hmm...har hatt den i ca 2 år tror jeg.

Fint å få så mange positive tilbake meldinger! Det setter jeg pris på! :)

Lenke til kommentar
Så glimrene ut det :wow:

Hvorfor i all verden setter Abit på den dingsen ,når det funker mye bedre uten?

Kondensatorer sitter som regel der (kanskje i alle tilfeller også) for å stabilisere spenningen. Virker som ett lite oppladbart batteri som lades opp når spenningen er OK og utlades når spenningen faller. På denne måten stabiliserer den spenningen til den kretsen den forsyner. Den aktuelle kondensatoren tåler vel ikke den høye spenningen (3.2 V) og må vel fjernes da...

(tror eg)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

:dontgetit:

Sitter her med helt nytt Abit IC7-Max, flown in from MPX.

Kan ikke se at jeg ser noe forskjell jeg. Har Abit gjort noe med kortet uten å fjerne denne kondensatoren? Eller må jeg fram med hoggjernet på et helt nytt Hovedkort til 1700 spenn?

Hvordan kan jeg se om dette kortet har fått ABit-fix'en eller ikke? Får ikke testet det akkuratt nå.

Noen som vet?

Wish

Lenke til kommentar
:dontgetit:

Sitter her med helt nytt Abit IC7-Max, flown in from MPX.

Kan ikke se at jeg ser noe forskjell jeg. Har Abit gjort noe med kortet uten å fjerne denne kondensatoren? Eller må jeg fram med hoggjernet på et helt nytt Hovedkort til 1700 spenn?

Hvordan kan jeg se om dette kortet har fått ABit-fix'en eller ikke? Får ikke testet det akkuratt nå.

Noen som vet?

Wish

For å se om du har fått den nye "versjonen" av MAX3, kan du sjekke der MC64 en er, og se om du har den. Har du den ikke, så slipper du å gjøre det som jeg har gjort. Test først å sett volten over 2.8v og sjekk om kortet booter opp, hvis det klarer å kjøre fint med 3,2v, så trenger du ikke å gjøre noe. Klarer du ikke å kjøre på 2,9-3,2v så kan du gjøre modden for å fikse det.

Edit: Det er nå èn måned siden jeg gjorde modden. Har 2stk BH-5 brikker som jeg konstant kjører på 250MHz 2-2-2-6 3,2v. Alt kjører fjellstabilt, ingen problemer her i gården :)

Endret av Gef
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Litt Offtopic:

Har planer om å kjøpe dette kortet men har 2 spm:

1. Dør disse korta ennå eller er det fikset?

2. Er liten plass rundt socket til kjøling pga OTES kjølinga. Skal ha waterchill antarctica-settet, og lurer på om det er plass... ser ikke slik ut for meg. Men kanskje noen her har peiling på plassen...

Lenke til kommentar
Litt Offtopic:

Har planer om å kjøpe dette kortet men har 2 spm:

1. Dør disse korta ennå eller er det fikset?

2. Er liten plass rundt socket til kjøling pga OTES kjølinga. Skal ha waterchill antarctica-settet, og lurer på om det er plass... ser ikke slik ut for meg. Men kanskje noen her har peiling på plassen...

Ser ut til at de fleste MAX3 korta klarer seg ganske fint nå. Har hatt mitt i 3 måneder, det funker ganske bra, enda ingen feil. Waterchill skal passe veldig fint på MAX3.

Lenke til kommentar
VET du dette? eller går du ut i fra det...

Folk bruker alle slags kjøleløsninger på MAX3, alt fra Intel BOXED kjøleren til Prommetia og LN2 kjøling, så ja, det skal gå veldig fint. Du må nok av med OTES kjølingen. Har en kompiss med MAX3 som har vannkjøling på det, ingen problemer der. Vet også om ett par med prommetia på MAX3. Han med vannkjøling måtte ta av OTES.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...