Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en pc fra mpx.no ( i mange komponenter ) den 5 januar. Dette gikk fint, men nå begynner tålmodigheten min å renne ut. Powercolor Radeon 9800 PRO kortet stod som bekreftet den 16.01 og dagen etter ble den skiftet til Antatt 31.01 . :angry: Er dette et enkelttilfelle, eller er det flere som opplever det samme? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:blink: Men i alle ... :blink:

Om du selv --> :whistle: <-- jobba i butikk og en gang måtte si til kunden din at "varen er desverre ikke kommet som antatt" eller at "den ene varer du hadde på lager var defekt" og kunden på grunnlag av det kaller deg LØGNER - hvordan ville DU følt deg?

Er enig med de andre her om at du bør endre topicen din litt jeg.. Noen ganger går det ikke som planlagt. Desverre. Slik er livet. Randomisert. Lev med det eller bli et ungt lik :p

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Må si meg helt enig der. Jobber selv i databutikk og har ikke annet å forholde meg til enn de datoer som leverandør oppgir og disse er ikke alltid nøyaktig. Det kan dessuten hende at man venter en forsendelse på f.eks ti grafikkort, har man da 11 bestillinger inne hos seg blir det jo ikke nok til alle. Slik er det bare. Er det for ille får du heller kansellere ordren din og bestille et annet sted.

- Judaz -

Lenke til kommentar

jeg er enig med topicstarter.

mpx forandrer datoene hele tiden, og det gjerne den kvelden varen skal inn på lager! da bytter de dato.. sånn holder de på hele tiden.

synes de kan skrive "ubekreftet" istedet for "kommer" !

jeg har registrert en vare som har "kommet" og datoene er blitt forandret FAKTISK snart 10 ganger!

:thumbdown:

Lenke til kommentar
:blink: Men i alle ... :blink:

Om du selv --> :whistle: <-- jobba i butikk og en gang måtte si til kunden din at "varen er desverre ikke kommet som antatt" eller at "den ene varer du hadde på lager var defekt" og kunden på grunnlag av det kaller deg LØGNER - hvordan ville DU følt deg?

Fy f**n, da hadde jeg blitt forbanna, bedt kunden dra til ****** og nektet han adgang til butikken igjen.

Vel, kanskje ikke så ille, men jeg hadde ihvertfall ikke gitt den kunden noe ekstraservice, og bedt han relativt høflig om å velge en annen butikk neste gang.

Lenke til kommentar

Har opplevd dette med hos både Komplett og MPX.

Den unnskyldningen med 11 bestillinger og 10 kort holder ikke mål!

De vet at det er 11 stk som har bestilt, og da skal de 10 få beskjed om at den kommer om 1 uke, og sistemannen få beskjed om at han ikke får den før om 2 uker. (Dette skal stå inni hos konto til kunden).

Og på webshoppen skal det ståd at varen ikke kommer før 2 uker. Og dersom det kommer 10 stk til som vil ha kortet så skal det automatisk stå på webshoppen at varen ikke kommer før 3 uker.

Er det så vanskelig? Neppe...

Lenke til kommentar

Hmmm ja varestatusen til MPX er litt bingo/lotto. Men det kan lønne seg å ha is i magen alikevel. Det har hendt at varene har kommet inn lenge før datoen som er satt også.

Men hadde jeg vært sjef for MPX ville jeg tatt tak i dette, enten ved å gi levrandørene eller interne systemer en oppstramming.

Det som ofte kan skje er at kundene avbryter deler av ordren og bestiller andre steder. Dagen etterpå har MPX varen på lager allikevel. Resultat: MPX og kunden taper penger, Posten og konkurrerende websjapper tjener penger.

Lenke til kommentar
han setter det jo i hermetegn, og med spørsmåltegn bak.. vist dette er nok til å irritere dere gleder jeg meg til dere faktisk støter på en ekte kunde som mener at en bedrift er løgnere, ikke bare lurer på det..

Jeg synes du er en stor "tosk" ..men jeg mener det egentlig ikke.. fordi det står i hermetegn :p

:dribble: GET THE POINT? :dribble:

Lenke til kommentar

Hallo, når varene blir satt videre i dato og blir utsatt flere ganger, det betyr ikke at butikken lyver eller ikke vil levere det. MPX produserer ikke ting selv, de er nødt til å forholde seg til leveringsdatoene fra sine leverandører.

Ingen kan gjøre noe som helst hvis leverandører angir en dato og i senere tidspunkt blir de utsatt til et nytt dato. Leverandørene er også avhengig av sine leverandører.

Please ikke legg inn sånne innlegg som ikke har noe mening i det hele tatt.

Jeg mener ikke å tråkke på noen, men det er lov å tenke litt.

Mvh

Selgern!

Lenke til kommentar
Hallo, når varene blir satt videre i dato og blir utsatt flere ganger, det betyr ikke at butikken lyver eller ikke vil levere det. MPX produserer ikke ting selv, de er nødt til å forholde seg til leveringsdatoene fra sine leverandører.

Ingen kan gjøre noe som helst hvis leverandører angir en dato og i senere tidspunkt blir de utsatt til et nytt dato. Leverandørene er også avhengig av sine leverandører.

Please ikke legg inn sånne innlegg som ikke har noe mening i det hele tatt.

Jeg mener ikke å tråkke på noen, men det er lov å tenke litt.

Mvh

Selgern!

Helt enig i det du sier.

Men når f eks:

Enermax viftene som jeg venter på blir utsatt til neste dag, hver dag

Barton2500 som ikke skulle være på lager før 10-12 dager var på lager dagen etterpå

Hardisken som det skulle være 20+ på lager var ikke på lager alikevel osv osv.

Da synes jeg at MPX bør enten skjerpe seg selv eller leverandørene sine.

Nå er ikke hardware-bransjen så pengeintensiv, men i mange andre bransjer er jo hellvette laus om det blir forsinkelser. Derfor er det fristende å bestille varer for 200 mill + Enermax vifta bare for å få litt fart i sakene :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...