Idioteque Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg har bestilt en pc fra mpx.no ( i mange komponenter ) den 5 januar. Dette gikk fint, men nå begynner tålmodigheten min å renne ut. Powercolor Radeon 9800 PRO kortet stod som bekreftet den 16.01 og dagen etter ble den skiftet til Antatt 31.01 . Er dette et enkelttilfelle, eller er det flere som opplever det samme? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hmm synes det er litt urettferdig ovenfor MPX.no og kalle dem løgnere, det er sikkert bare folka som leverer til MPX som slumrer... Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Tror de fleste nettbutikker har en "disclaimer" på at de sender ut så fort de kan, men så lenge leverandøren deres driter seg ut, kan ikke nettbutikken noe for det. Antakeligvis det som har skjedd her, desverre, og neppe mpx sin feil. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 takker for svar Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hei. Tror du bør skifte topic så fort som mulig; den kan raskt skape krangel. Ang. problemet ditt så er det troligvis ikke mpx.no sin feil, men heller leverandøren som leverer senere enn avtalt/antatt. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Han har jo brukt hermetegn rundt under-topic'en da. Syns det funker fett, jeg, selv om problemstillinga er noe overdrevet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Slike ting skjer jo ofte.. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Slike ting skjer jo ofte.. VELDIG ofte Lenke til kommentar
Patience Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Men i alle ... Om du selv --> <-- jobba i butikk og en gang måtte si til kunden din at "varen er desverre ikke kommet som antatt" eller at "den ene varer du hadde på lager var defekt" og kunden på grunnlag av det kaller deg LØGNER - hvordan ville DU følt deg? Er enig med de andre her om at du bør endre topicen din litt jeg.. Noen ganger går det ikke som planlagt. Desverre. Slik er livet. Randomisert. Lev med det eller bli et ungt lik Endret 17. januar 2004 av Patience Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Har bare gode erfaringer med MPX , i dette tillfellet er det vel bare at de ikke har fått inn varen til avtalt tid. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Må si meg helt enig der. Jobber selv i databutikk og har ikke annet å forholde meg til enn de datoer som leverandør oppgir og disse er ikke alltid nøyaktig. Det kan dessuten hende at man venter en forsendelse på f.eks ti grafikkort, har man da 11 bestillinger inne hos seg blir det jo ikke nok til alle. Slik er det bare. Er det for ille får du heller kansellere ordren din og bestille et annet sted. - Judaz - Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 jeg er enig med topicstarter. mpx forandrer datoene hele tiden, og det gjerne den kvelden varen skal inn på lager! da bytter de dato.. sånn holder de på hele tiden. synes de kan skrive "ubekreftet" istedet for "kommer" ! jeg har registrert en vare som har "kommet" og datoene er blitt forandret FAKTISK snart 10 ganger! Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Ofte kommer varene den dagen, men alle er bortbestilt. Sjekk ordrestatus, der står som regel forventet dato for *deg* Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Men i alle ... Om du selv --> <-- jobba i butikk og en gang måtte si til kunden din at "varen er desverre ikke kommet som antatt" eller at "den ene varer du hadde på lager var defekt" og kunden på grunnlag av det kaller deg LØGNER - hvordan ville DU følt deg? Fy f**n, da hadde jeg blitt forbanna, bedt kunden dra til ****** og nektet han adgang til butikken igjen. Vel, kanskje ikke så ille, men jeg hadde ihvertfall ikke gitt den kunden noe ekstraservice, og bedt han relativt høflig om å velge en annen butikk neste gang. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Har opplevd dette med hos både Komplett og MPX. Den unnskyldningen med 11 bestillinger og 10 kort holder ikke mål! De vet at det er 11 stk som har bestilt, og da skal de 10 få beskjed om at den kommer om 1 uke, og sistemannen få beskjed om at han ikke får den før om 2 uker. (Dette skal stå inni hos konto til kunden). Og på webshoppen skal det ståd at varen ikke kommer før 2 uker. Og dersom det kommer 10 stk til som vil ha kortet så skal det automatisk stå på webshoppen at varen ikke kommer før 3 uker. Er det så vanskelig? Neppe... Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 han setter det jo i hermetegn, og med spørsmåltegn bak.. vist dette er nok til å irritere dere gleder jeg meg til dere faktisk støter på en ekte kunde som mener at en bedrift er løgnere, ikke bare lurer på det.. Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hmmm ja varestatusen til MPX er litt bingo/lotto. Men det kan lønne seg å ha is i magen alikevel. Det har hendt at varene har kommet inn lenge før datoen som er satt også. Men hadde jeg vært sjef for MPX ville jeg tatt tak i dette, enten ved å gi levrandørene eller interne systemer en oppstramming. Det som ofte kan skje er at kundene avbryter deler av ordren og bestiller andre steder. Dagen etterpå har MPX varen på lager allikevel. Resultat: MPX og kunden taper penger, Posten og konkurrerende websjapper tjener penger. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 han setter det jo i hermetegn, og med spørsmåltegn bak.. vist dette er nok til å irritere dere gleder jeg meg til dere faktisk støter på en ekte kunde som mener at en bedrift er løgnere, ikke bare lurer på det.. Jeg synes du er en stor "tosk" ..men jeg mener det egentlig ikke.. fordi det står i hermetegn GET THE POINT? Lenke til kommentar
Selgern-01 Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hallo, når varene blir satt videre i dato og blir utsatt flere ganger, det betyr ikke at butikken lyver eller ikke vil levere det. MPX produserer ikke ting selv, de er nødt til å forholde seg til leveringsdatoene fra sine leverandører. Ingen kan gjøre noe som helst hvis leverandører angir en dato og i senere tidspunkt blir de utsatt til et nytt dato. Leverandørene er også avhengig av sine leverandører. Please ikke legg inn sånne innlegg som ikke har noe mening i det hele tatt. Jeg mener ikke å tråkke på noen, men det er lov å tenke litt. Mvh Selgern! Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hallo, når varene blir satt videre i dato og blir utsatt flere ganger, det betyr ikke at butikken lyver eller ikke vil levere det. MPX produserer ikke ting selv, de er nødt til å forholde seg til leveringsdatoene fra sine leverandører. Ingen kan gjøre noe som helst hvis leverandører angir en dato og i senere tidspunkt blir de utsatt til et nytt dato. Leverandørene er også avhengig av sine leverandører. Please ikke legg inn sånne innlegg som ikke har noe mening i det hele tatt. Jeg mener ikke å tråkke på noen, men det er lov å tenke litt. Mvh Selgern! Helt enig i det du sier. Men når f eks: Enermax viftene som jeg venter på blir utsatt til neste dag, hver dag Barton2500 som ikke skulle være på lager før 10-12 dager var på lager dagen etterpå Hardisken som det skulle være 20+ på lager var ikke på lager alikevel osv osv. Da synes jeg at MPX bør enten skjerpe seg selv eller leverandørene sine. Nå er ikke hardware-bransjen så pengeintensiv, men i mange andre bransjer er jo hellvette laus om det blir forsinkelser. Derfor er det fristende å bestille varer for 200 mill + Enermax vifta bare for å få litt fart i sakene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå