Gå til innhold

Hva er vsync?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjør spillet mye penere i min mening, og det krever ikke mye. hvis du har problemer med FPS'en fra før, kan det være lurt å slå av, men jeg foretrekker å ha det på

og til dere andre, det tar 15 sekunder å skrive et svar som faktisk hjelper han.. om dere ikke skal gidde det, så la være å svar, ingen som bryr seg om post counten deres uansett...

Endret av Tx3
Lenke til kommentar
Ikke akkurat.

Tearing er ikke akkurat pent da.

og til dere andre, det tar 15 sekunder å skrive et svar som faktisk hjelper han..

Det hadde tatt 5 sekunder å søke ...

Du svarer da heller ikke på spørsmålet selv, så kanskje du burde feie for egen dør først?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

er det ikke at fps aldri går over antall Hz ?

dvs hvis du har en skjermoppdateringsfrekvens på 85 så går fps aldri over 85.

Lenke til kommentar

Spillt masse CS? :)

Jeg vil tro at der er slik navnet antyder; funksjonen synkroniserer den vertikale og den horisontale aksen, slik at alt går like kjapt, og jevnt. Slik at det ikke kommer hakking av at f.eks Y-aksen er raskere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Spillt masse CS? :)

Jeg vil tro at der er slik navnet antyder; funksjonen synkroniserer den vertikale og den horisontale aksen, slik at alt går like kjapt, og jevnt. Slik at det ikke kommer hakking av at f.eks Y-aksen er raskere.

nope, spiller så absolutt ikke cs :cool: har stoltheten i behold fortsatt.

Lenke til kommentar

If vertical sync is enabled, the card waits for the monitor to finish a screen refresh before displaying the next rendered frame. This can achieve smoother screen updates with less tearing, but also means that the card is idle while waiting for the refresh to finish, causing a severe frame rate slowdown. It is recommended to disable Vertical Sync and making sure the card is running at the highest possible refresh rate the monitor can support so that screen tearing would not be visible.

Lenke til kommentar
Ikke akkurat.

og til dere andre, det tar 15 sekunder å skrive et svar som faktisk hjelper han..

Du svarer da heller ikke på spørsmålet selv, så kanskje du burde feie for egen dør først?

Du. La meg spøre deg. Hvorfor finnes egentlig dette forumet? Ikke en ting som står her som ikke kan finnes andre steder på nettet. Så la oss alle følge LarsC sitt tips så kan forumet legges ned.

Lenke til kommentar
Ikke akkurat.

Du. La meg spøre deg. Hvorfor finnes egentlig dette forumet? Ikke en ting som står her som ikke kan finnes andre steder på nettet. Så la oss alle følge LarsC sitt tips så kan forumet legges ned.

Når de sier "søk!", så mener de vel at berørte person skal søke på forumet, siden det er en tidligere omtalt emne.

Lenke til kommentar
Ikke akkurat.

Når de sier "søk!", så mener de vel at berørte person skal søke på forumet, siden det er en tidligere omtalt emne.

Mm, søke på forumet er ingen dum ting, men til de som tror forumet KUN er til for å hjelpe nybegynnere og folk med problemer. Ta en kjeks. Forumet åpner for diskusjoner også, ikke bare "hjeeeeelp! pc'en min starter ikke !!!111oneone" ... :roll:

Lenke til kommentar
If vertical sync is enabled, the card waits for the monitor to finish a screen refresh before displaying the next rendered frame. This can achieve smoother screen updates with less tearing, but also means that the card is idle while waiting for the refresh to finish, causing a severe frame rate slowdown. It is recommended to disable Vertical Sync and making sure the card is running at the highest possible refresh rate the monitor can support so that screen tearing would not be visible.

Skjønte ikke helt det der, er litt i tåka nå.

Uansett, står det at det er ANBEFALT å ha Vsync AV?? Eller var det en skrivefeil, eller eventuelt: MISFORSTO JEG??

Vet hva vsync er, men har alltid blitt anbefalt å ha det PÅ... Hmmm.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Med v-sync så venter skjermkortet med å sende et nytt bilde til skjermen er ferdig med å vise forrige bilde. Hvis ikke kan skjermen få et eller flere nye bilder midt i en refresh, f.eks overkroppen på en person i en posisjon og beina i et annet.

---------------  
frame 1 -   | --I--           | 
                |                   |
frame 2 -   |        / \       | 
                  ---------------

Selv med høyeste refresh rate skjermen kan klare så kan tearing være høyst synlig. Jeg vil anbefale å bruke v-sync såfremst man ikke har store framerate problemer.

Lenke til kommentar

Det stemmer, men FPS droppet kommer fordi skjermkortet ikkje får sendt ut neste bilde før noverande bilde er "ferdig", om du skjønner. Det krever ingenting, men er meir som en brems på skjermkortet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...