eskarls Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg enable dette på noen spill....hva er dette? Er det grunnen til at det hakker hvis jeg har det enabla? Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 men krever det mye av pc å ha på vsync. Gjør det spillet penere grafisk? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 men krever det mye av pc å ha på vsync. Gjør det spillet penere grafisk? Ikke akkurat. Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Det gjør spillet mye penere i min mening, og det krever ikke mye. hvis du har problemer med FPS'en fra før, kan det være lurt å slå av, men jeg foretrekker å ha det på og til dere andre, det tar 15 sekunder å skrive et svar som faktisk hjelper han.. om dere ikke skal gidde det, så la være å svar, ingen som bryr seg om post counten deres uansett... Endret 17. januar 2004 av Tx3 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Ikke akkurat. Tearing er ikke akkurat pent da. og til dere andre, det tar 15 sekunder å skrive et svar som faktisk hjelper han.. Det hadde tatt 5 sekunder å søke ... Du svarer da heller ikke på spørsmålet selv, så kanskje du burde feie for egen dør først? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 er det ikke at fps aldri går over antall Hz ? dvs hvis du har en skjermoppdateringsfrekvens på 85 så går fps aldri over 85. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 er det ikke at fps aldri går over antall Hz ?dvs hvis du har en skjermoppdateringsfrekvens på 85 så går fps aldri over 85. Spillt masse CS? Jeg vil tro at der er slik navnet antyder; funksjonen synkroniserer den vertikale og den horisontale aksen, slik at alt går like kjapt, og jevnt. Slik at det ikke kommer hakking av at f.eks Y-aksen er raskere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 er det ikke at fps aldri går over antall Hz ?dvs hvis du har en skjermoppdateringsfrekvens på 85 så går fps aldri over 85. Spillt masse CS? Jeg vil tro at der er slik navnet antyder; funksjonen synkroniserer den vertikale og den horisontale aksen, slik at alt går like kjapt, og jevnt. Slik at det ikke kommer hakking av at f.eks Y-aksen er raskere. nope, spiller så absolutt ikke cs har stoltheten i behold fortsatt. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hihi. Jeg kan gledelig innrømme at jeg ikke spiller pent lite CS jeg, ser ingen skam i å hive meg på den samme bølgen som meget mange andre. Begynner å bli en stund siden jeg begynte nå da (3,5 år?) Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg trodde vsync fungerte slik at den tvinger spill til å bruke samme oppdateringsfrekvens som windows bruker... Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 If vertical sync is enabled, the card waits for the monitor to finish a screen refresh before displaying the next rendered frame. This can achieve smoother screen updates with less tearing, but also means that the card is idle while waiting for the refresh to finish, causing a severe frame rate slowdown. It is recommended to disable Vertical Sync and making sure the card is running at the highest possible refresh rate the monitor can support so that screen tearing would not be visible. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Ikke akkurat. Tearing er ikke akkurat pent da. og til dere andre, det tar 15 sekunder å skrive et svar som faktisk hjelper han.. Det hadde tatt 5 sekunder å søke ... Du svarer da heller ikke på spørsmålet selv, så kanskje du burde feie for egen dør først? Du. La meg spøre deg. Hvorfor finnes egentlig dette forumet? Ikke en ting som står her som ikke kan finnes andre steder på nettet. Så la oss alle følge LarsC sitt tips så kan forumet legges ned. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Ikke akkurat. Tearing er ikke akkurat pent da. og til dere andre, det tar 15 sekunder å skrive et svar som faktisk hjelper han.. Det hadde tatt 5 sekunder å søke ... Du svarer da heller ikke på spørsmålet selv, så kanskje du burde feie for egen dør først? Du. La meg spøre deg. Hvorfor finnes egentlig dette forumet? Ikke en ting som står her som ikke kan finnes andre steder på nettet. Så la oss alle følge LarsC sitt tips så kan forumet legges ned. Når de sier "søk!", så mener de vel at berørte person skal søke på forumet, siden det er en tidligere omtalt emne. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Ikke akkurat. Tearing er ikke akkurat pent da. og til dere andre, det tar 15 sekunder å skrive et svar som faktisk hjelper han.. Det hadde tatt 5 sekunder å søke ... Du svarer da heller ikke på spørsmålet selv, så kanskje du burde feie for egen dør først? Du. La meg spøre deg. Hvorfor finnes egentlig dette forumet? Ikke en ting som står her som ikke kan finnes andre steder på nettet. Så la oss alle følge LarsC sitt tips så kan forumet legges ned. Når de sier "søk!", så mener de vel at berørte person skal søke på forumet, siden det er en tidligere omtalt emne. Mm, søke på forumet er ingen dum ting, men til de som tror forumet KUN er til for å hjelpe nybegynnere og folk med problemer. Ta en kjeks. Forumet åpner for diskusjoner også, ikke bare "hjeeeeelp! pc'en min starter ikke !!!111oneone" ... Lenke til kommentar
DevN Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 If vertical sync is enabled, the card waits for the monitor to finish a screen refresh before displaying the next rendered frame. This can achieve smoother screen updates with less tearing, but also means that the card is idle while waiting for the refresh to finish, causing a severe frame rate slowdown. It is recommended to disable Vertical Sync and making sure the card is running at the highest possible refresh rate the monitor can support so that screen tearing would not be visible. Skjønte ikke helt det der, er litt i tåka nå. Uansett, står det at det er ANBEFALT å ha Vsync AV?? Eller var det en skrivefeil, eller eventuelt: MISFORSTO JEG?? Vet hva vsync er, men har alltid blitt anbefalt å ha det PÅ... Hmmm.. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Med v-sync så venter skjermkortet med å sende et nytt bilde til skjermen er ferdig med å vise forrige bilde. Hvis ikke kan skjermen få et eller flere nye bilder midt i en refresh, f.eks overkroppen på en person i en posisjon og beina i et annet. --------------- frame 1 - | --I-- | | | frame 2 - | / \ | --------------- Selv med høyeste refresh rate skjermen kan klare så kan tearing være høyst synlig. Jeg vil anbefale å bruke v-sync såfremst man ikke har store framerate problemer. Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 hvor slår jeg av og på vsync? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 I driverene eller i spillet, vanligvis. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 If vertical sync is enabled, the card waits for the monitor to finish a screen refresh before displaying the next rendered frame. This can achieve smoother screen updates with less tearing, but also means that the card is idle while waiting for the refresh to finish, causing a severe frame rate slowdown. It is recommended to disable Vertical Sync and making sure the card is running at the highest possible refresh rate the monitor can support so that screen tearing would not be visible. Det stemmer, men FPS droppet kommer fordi skjermkortet ikkje får sendt ut neste bilde før noverande bilde er "ferdig", om du skjønner. Det krever ingenting, men er meir som en brems på skjermkortet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå