Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med (skole)nett og Telenor-ftp

Anbefalte innlegg

Jeg er webmaster for ei nettside som ligger på en Telenor-server. Jeg har fastlinje på høgskolehybelen min, men får ikke FTP-tilgang til den aktuelle serveren pga nettverket - jeg vet ikke helt hva som er korrekt å si, men jeg har liksom ingen dns-adresse, bare ip. (F.eks. på IRC ser du meg kun med IP, ingen "bokstavadresse". FTP-programmet sier derfor at jeg må kontakte nettverksansvarlig (Telenor sier dette er en sikkerhetsmessig ting).

Før jeg kontakter nettverksansvarlig: Er det lett for han å hjelpe meg med et slikt problem, f.eks. bare en liten justering på firewall'en eller noe? Eller er det å tro på julenissen at jeg noen gang faktisk kan få tilgang til denne ftp-serveren?

Tips mottas med takk! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror du må kjøre en ident service eller åpne firewallen (113 udp/tcp) din for slike forespørsler slik at telenor sin ftp server får mulighet til å spørre serveren hvem du er.

[ Denne Melding var redigert av: lurerpaa på 2002-03-10 23:48 ]

Lenke til kommentar

Hvilke ftp-program bruker du.

Uansett, et alternativ er å slå på "passiv modus for overføring". Da vil du bruke samme port som nettlesren din bruker (så hvis du kan surfe på nettet så skal også ftp'en fønke).

Slik fikk hvertfall jeg kontakt med min ftp-server fra jobben... :wink:

___

TV

Lenke til kommentar

Bruker CuteFtp... Ser ingen innstillinger om "passiv modus". Annet program å anbefale?

Dette er uansett meldinga CuteFtp gir:

"This FTP server can only be accessed by machines that are registered with a name and IP address in the DNS. Contact your network-administrator for further information."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...