Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nabo kjører ATV på min tomt

Anbefalte innlegg

Jeg har en annen og litt mindre sak med bruk av privat bratt vei som passerer over min tomt.
Vi er en håndfull naboer som bruker veien en gang i blandt for å frakte materialer o.l.
En av naboene bruker kun ATV og er ikke avhengig av godt veivedlikehold.
Han gidder ikke å bruke tid og penger på denne selv om han er den som sliter mest på veien med sine grove dekk.

Hva skal jeg gjøre ?

## sitert post fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Videoannonse
Annonse
Vokteren skrev (6 timer siden):

Jeg har en annen og litt mindre sak med bruk av privat bratt vei som passerer over min tomt.
Vi er en håndfull naboer som bruker veien en gang i blandt for å frakte materialer o.l.
En av naboene bruker kun ATV og er ikke avhengig av godt veivedlikehold.
Han gidder ikke å bruke tid og penger på denne selv om han er den som sliter mest på veien med sine grove dekk.

Hva skal jeg gjøre ?

## sitert post fjernet av ilpostino ##

Greit at ilpostino har laget en egen tråd av denne saken da den er viktig og irriterende.

Har tatt opp saken med gjeldende nabo flere ganger, men han har ikke bidratt på dette feltet de siste 10-15 årene.
Vi andre fyller på grus og planerer etter vinteren hvert år for at den skal være kjørbar for privatbil.

Vokteren skrev (På 27.4.2025 den 20.21):

Greit at ilpostino har laget en egen tråd av denne saken da den er viktig og irriterende.

Har tatt opp saken med gjeldende nabo flere ganger, men han har ikke bidratt på dette feltet de siste 10-15 årene.
Vi andre fyller på grus og planerer etter vinteren hvert år for at den skal være kjørbar for privatbil.

Hva sier han? 

Ødelegger han veien hadde jeg fylt eksosanlegg hans med byggeskum. Gjorde dette på nabobilen som kunne la den stå på tomgang daglig i flere timer.

Å ødelegge andres eiendom fører gjerne ikke til bedre samarbeidsklima..

Å etablere et formelt veilag kan være en måte å synliggjøre vedlikeholdet på. Men, om det faktisk vil hjelpe er usikkert. 

Nå er kostnadene skal jeg leser ikke så store, det er irritasjonen over manglende interesse for vedlikeholdet som plager trådstarter.

Kan det faktum at nabo disponerer firehjuling brukes til noe positivt? Hjelp til frakt kan ha en verdi?

Endret av toralfb
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...