Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Finne riktig lykt

Anbefalte innlegg

Må skifte baklykt på bilen, og prøver å finne lykt på nettet på forskjellige nettsteder. Men selv om jeg søker med skiltnummeret så får jeg opp lykter som ikke er lik fargemessig. Lykten jeg trenger er dennehttps://www.drive.no/objekt/8b04d54f-fbce-40c0-bbe4-d7a6a9c3501f/nissan-e-nv200-combi-evalia-40-kwt-5-s-automat

Men finner bare dennehttps://www.skruvat.no/reservedeler/lys/baklykter/baklys-p1133745

Og de er jo ikke like. Kan jo ikke ha den typen på høyre siden, og annen type på venstre siden. Vil ikke bli godkjent på EU kontroll.

Grunnen til at den må byttes er at det er sprekk i selve lykten. Lykten fungerer helt fint ellers, alle lysene virker

Noen som har noen forslag til hvor jeg kan få tak i riktig? Og,nei. jeg kjøper ikke av merke verksted. Det koster 4000 og 1000 for å montere. Å montere er enkelt. Er kun to bolter som må løsnes

Videoannonse
Annonse
kremt skrev (5 minutter siden):

Kan du kjøpe brukt? Fins mange huggere i hele landet. Sjekk f.eks finndel.no eller bruktdel.no. Om det er en mindre sprekk kan det være mulig å lime det med blank lim. 

Skjedde i fjor vinter. Kom borti bilen min med en lastebil,jeg som kjørte lastebilen, var glatt og skled bort i min egen bil. Deler av glasset på lykten knakk, men ble limt på etterpå. Har holdt seg på hele tiden,lekker ikke og sees ikke på avstand. Men er usikker på om den går gjennom eu kontroll med d

Olsenhower skrev (1 minutt siden):

Prøv først, kan hende det ikke blir anmerket. Det er sikkert noe annet med bilen å gi feil på, så må vel allikevel tilbake til en etterkontroll. Så kan du bytte lykten da. Du kan jo se her https://www.skruvat.no/reservedeler/lys/baklykter/baklys-p1133745

Vet at bremser må skiftes,så d skal jeg gjøre før den skal på kontroll. Prøver å få fikset de som kan komme anmerkning på sånn at den går gjennom uten problemer. Sparer 400 på d med tanke på hva etterkontroll koster. 

Har sett på skruvat,de har lykter, men får opp feil type selv om jeg bruker skilt nummeret. Den som er orginalt på bilen er lykten helt blank,mens den som selges der er rød der min er blank.

Tror jeg må bare ta en tur innom lokale verkstedet og høre med de om den vil få igjennom på eu kontrollen 

Strilen skrev (10 timer siden):

Men er usikker på om den går gjennom eu kontroll med d

Kontrollinstruks for periodisk kjøretøykontroll

4.2.1. Parklys/baklys/kjørelys/markeringslys, tilstand og virkemåte:

Visuell kontroll og kontroll av virkemåte. Mangelmerknad e) bedømmes med 2 dersom det er stor fare for at lykten faller av.

a) Virker ikke - 2er feil

b) Skadet - 2er feil

c) Mangler - 2er feil

d) Defekt - 2er feil

e) Lykten ikke tilstrekkelig festet - 1er (2er)-feil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...