rabler Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april 3 hours ago, Markiii said: Det som er motbydelig er når du lyver om hva jeg skriver. Hamas er ansvarlige for å ha startet krigen, og for å helt bevisst ha bygget sivil og militær infrastruktur tett inntil hverandre. Ofrene er ofre fordi Hamas ofret dem. Hamas har 100% ansvar og skyld for alt som skjer. Du svarte forresten ikke på det jeg spurte om. Det er ingen krig. Den militære infrastrukturen er det Israel som har bygget og jeg har på ingen måte løyet. Du gir ofrene for folkemord skylden for folkemordet. Uskyldige kvinner og barn. Det er Israel som er ansvarlig for hva som skjer på Gaza. Det er Israel som velger å drepe titusener barn. 3 3 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330503
BadCat Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april (endret) 8 hours ago, Kristian Greiner Ådnesen said: Denne teksten handler ikke om forbrukervaner eller hva enn det er du snakker om. Det er en tekst som argumenterer for hvordan pressen er disponert for å være en forlenget arm av kommersielle aktørers markedsføringsdivisjon. Dette er noe vi kontekstualiserer ved bruk av dagsaktuelle og foregående eksempler, deriblant Microsoft og J.K Rowling, samtidig som vi understreker dissonansen som oppstår ved å være kritisk presse i det ene øyeblikket, mens man er ukritisk videreformidler som videre muliggjør de kritikkverdige forholdene man rapporterer i utgangspunktet (jf. Fallout: New Vegas og Bethesda). Jeg snakker om at du sprer et budskap i en arena som burde være fri for den salgs. Jeg er neppe den eneste som ønsker å holde spill og kultur adskilt fra politikk og hverdagens uoverstemmelser. Det er nemlig ikke slik at Israel og Jøder er noe som kun er langt borte og som nordmenn ikke har et forhold til, ikke minst med tanke på hendelser noe over 80 år tilbake i tid. Det er flere sider i denne saken og ikke er det sort/hvitt heller. Jødeforfølgelsen har vært pensum i norske skoler. I min by blir elever tidlig introdusert til historien om de lokale jødene som endte sine liv i Auschwitz-Birkenau. Barn blit tatt med til minnemerket og i byens gater er det lagt ned snublesteiner over lokale folk som ble bortført og fikk sine liv endt. Vi er som nordmenn oppdratt til ikke å tåle det du nå driver med. Det du gjør er ikke å tenne en sigarett utenfor en bensinstasjon, nei du stiller opp med både blåselampe og fakler. Det er fælt at folk lider. Folk er allerede opplyst om det som pågår på Gazastripen. NRK har tross alt messet om det hver dag mellom 06:30 og 19:30 i tillegg til dedikerte diskusjoner i debatten og så videre. Avisoppslag og innlegg har det heller ikke vært manko på. Det du gjør er å stille seg i bresjen for å utestenge og forkaste et helt land og folk som mange nordmenn har et nært forhold til. Generasjon Z er nok mer motakelig for ditt budskap enn folk som gikk skole på 70-, 80- og 90-tallet. Det gjør ikke det du driver med noe bedre. Du glemmer at mange av ditt publikum har et forhold til Israel og Jøder som de verken er i stand til eller villig til å sette på ei fjøl nedover elva fordi noen skrev en kommentar. Det hele fremstår som en unødvendig provoksjon. Du oppnår i større grad å gjøre folk ordentlig sint fremfor å være til nytte for noen på Gazastripen. Det verste er at du blåser din politiske trompet i det som burde være en frisone for den slags. Se hvordan det meste som har dratt politikk inn i spill, har krasjet og brent, inkludert en norsk produksjon som mottok statlig støtte. Man får ikke boikottet alt som er vondt i verden. Folk er alt for vant med å bruke de varer og tjenester de har brukt så lenge de kan huske. Derfor kan man ikke nevne det uten å være en hykler, som er det verste man kan være og som setter strek over alt som kan kalles integritet. Jeg oppfordrer deg til å leve opp til det du står for og sende fra deg samtligle Apple-, Microsoft-produkter, datamaskiner og mobiltelefoner snarest råd i morgen, Mandag. Alle benytter teknologi utviklet i Israel. Apropos hykleri. Hvis man skal starte virtuelle korstog, altså militære ekspedisjoner til det hellige landet, kan man heller starte med å stille spørsmål ved norsk våpenteknologi som sørger for liv som går tapt rundt omkring i verden og norske investeringer i utlandet. Aldri mer, sa de på 80- og 90-tallet, men det ser ut til å være glemt i dag. Endret 27. april av BadCat 5 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330509
Boing_80 Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april BadCat skrev (3 minutter siden): Jeg snakker om at du oppfører deg som en antisemitt. Det er nemlig ikke slik at Israel og Jøder er noe som kun er langt borte og som nordmenn ikke har et forhold til, ikke minst med tanke på hendelser noe over 80 år tilbake i tid. Hva skiller deg fra folk som vræler "From the river to the sea." i norske gater? Har du i det hele tatt satt deg inn i at det er flere sider i denne saken? Jødeforfølgelsen har vært pensum i norske skoler. I min by blir elever tidlig introdusert til historien om de lokale jødene som endte sine liv i Auschwitz-Birkenau. Barn blit tatt med til minnemerket og i byens gater er det lagt ned snublesteiner over lokale folk som ble bortført og fikk sine liv endt. Vi er som nordmenn oppdratt til ikke å tåle det du nå driver med. Det du gjør er ikke å tenne en sigarett utenfor en bensinstasjon, nei du stiller opp med både blåselampe og fakler. Det er fælt at folk lider. Folk er allerede opplyst om det som pågår på Gazastripen. NRK har tross alt messet om det hver dag mellom 06:30 og 19:30 i tillegg til dedikerte diskusjoner i debatten og så videre. Avisoppslag og innlegg har det heller ikke vært manko på. Det du gjør er å stille seg i bresjen for å utestenge og forkaste et helt land og folk som mange nordmenn har et nært forhold til. Generasjon Z er nok mer motakelig for ditt budskap enn folk som gikk skole på 70-, 80- og 90-tallet. Det gjør ikke det du driver med noe bedre. Du glemmer at mange av ditt publikum har et forhold til Israel og Jøder som de verken er i stand til eller villig til å sette på ei fjøl nedover elva fordi noen skrev en kommentar. Det hele fremstår som en unødvendig provoksjon. Du oppnår i større grad å gjøre folk ordentlig sint fremfor å være til nytte for noen på Gazastripen. Det verste er at du blåser din politiske trompet i det som burde være en frisone for den slags. Se hvordan det meste som har dratt politikk inn i spill, har krasjet og brent, inkludert en norsk produksjon som mottok statlig støtte. Man får ikke boikottet alt som er vondt i verden. Folk er alt for vant med å bruke de varer og tjenester de har brukt så lenge de kan huske. Derfor kan man ikke nevne det uten å være en hykler, som er det verste man kan være og som setter strek over alt som kan kalles integritet. Jeg oppfordrer deg til å leve opp til det du står for og sende fra deg samtligle Apple-, Microsoft-produkter, datamaskiner og mobiltelefoner snarest råd i morgen, Mandag. Alle benytter teknologi utviklet i Israel. Apropos hykleri. Hvis man skal starte virtuelle korstog, altså militære ekspedisjoner til det hellige landet, kan man heller starte med å stille spørsmål ved norsk våpenteknologi som sørger for liv som går tapt rundt omkring i verden og norske investeringer i utlandet. Aldri mer, sa de på 80- og 90-tallet, men det ser ut til å være glemt i dag. Det du skriver (og mesteparten er bare vomfyll) er at den undertrykte har nå blitt undertrykkeren. "If you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you." 4 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330511
BadCat Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april (endret) 4 minutes ago, Boing_80 said: Det du skriver (og mesteparten er bare vomfyll) er at den undertrykte har nå blitt undertrykkeren. "If you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you." Ja du er vel neppe "based" med tanke på din profilavatar. Nå skal jeg trekke meg ut av dette giftige miljøet og vende tilbake til dataspillenes verden. Endret 27. april av BadCat 6 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330513
Malvado Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april Uansett hvor mye eller hvor lite hver enkelt som er her og leser forum eller artikler må jeg nesten påpeke at det er spill og ikke politikk som er viktig for meg her. Dette burde derfor publiseres en annen plass, og for meg personlig mener jeg det er svært upassende artikkel å legge ut. Her på forumet bør det legges i politikk og gjerne fjernes fra Gamers sine websider. Et godt eksempel av ren idioti er å boikotte et fotballag fordi en av dem er Jøde , eller en spillutviklere av samme grunn, eller fordi et enormt selskap har hatt en av avdelingene sine tjene penger på å selge 10000 av totalt 500.000 lisenser på verdensbasis fra Microsoft. Jeg har null problemer med å vise sympati for Palestinerne/ Jøder osv men ikke hos Gamer / forumet. 2 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330516
Boing_80 Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april BadCat skrev (15 minutter siden): Ja du er vel neppe "based" med tanke på din profilavatar. Nå skal jeg trekke meg ut av dette giftige miljøet og vende tilbake til dataspillenes verden. Hva har profilbildet mitt med saken å gjøre?? Usaklig kommentar. 3 2 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330518
Kristian Greiner Ådnesen Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april BadCat skrev (23 minutter siden): Jeg snakker om at du oppfører deg som en antisemitt. Det er nemlig ikke slik at Israel og Jøder er noe som kun er langt borte og som nordmenn ikke har et forhold til, ikke minst med tanke på hendelser noe over 80 år tilbake i tid. Hva skiller deg fra folk som vræler "From the river to the sea." i norske gater? Har du i det hele tatt satt deg inn i at det er flere sider i denne saken? Jeg aner ikke hva du hverken prater om, sikter til eller prøver å si som kan henge sammen med hva vi har skrevet, så jeg lar tvilen komme deg til gode og antar at det er noen andre du mente å sitere. 6 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330519
BadCat Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april 2 minutes ago, Boing_80 said: Hva har profilbildet mitt med saken å gjøre?? Usaklig kommentar. Det har med at jeg da antar at du er foutinntatt i saken og at jeg ikke trenger å forholde meg til det du skrev. 1 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330520
Boing_80 Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april BadCat skrev (3 minutter siden): Det har med at jeg da antar at du er foutinntatt i saken og at jeg ikke trenger å forholde meg til det du skrev. Hahahaha Bailing out. Men det går helt fint. Gråter meg ikke akkurat til søvn. 5 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330522
BadCat Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april (endret) 34 minutes ago, Kristian Greiner Ådnesen said: Jeg aner ikke hva du hverken prater om, sikter til eller prøver å si som kan henge sammen med hva vi har skrevet, så jeg lar tvilen komme deg til gode og antar at det er noen andre du mente å sitere. Hvis du skroller tilbake ser du at det var du som addresserte meg først. Pressen du refererer til har stupende inntekter og kommer til å være borte innen få år. Hele problemstillingen kommer til å løse seg selv. Jeg vurderer å DNS-blokkere Gamer.no etter denne kommentaren. Mye har vært skrevet de siste 24 år, men dette tar kaka. Nå har det gått så langt utenfor topic at det er sjanseløst. Spill skal være en arena hvor folk kommer sammen til tross for uovernstemmelser, ikke et minefelt som fragmenterer spillmiljøet. Endret 27. april av BadCat 3 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330523
Ole-Br Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april herzeleid skrev (5 timer siden): Det kan godt hende. Når tematikken har kommet opp her inne har jeg spurt de som kaller henne det hva de bygger dette på, av oppriktig nysgjerrighet, men jeg har ved hver korsvei sittet igjen med at "mener noe annet" er en bedre beskrivelse, og at det hun faktisk sier tilsier at hun ikke er det. Så er jeg helt ærlig om at jeg ikke har fulgt henne tett, som er grunnen til at jeg lurer oppriktig og er åpen for at beskrivelsen "transfob" (og nå tilsynelatende også holocaustfornekter?) kan være riktig. Men da må det underbygges, ikke påstås i en ufin og konfronterende tone, der en avfeier alle som ikke ukritisk svelger påstanden som "troll". To observasjoner herfra: Å kaste inn mer eller mindre halvveis gjennomtenkte politiske brannfakler genererer antagelig ganske mye klikk og dermed annonsekroner. Jeg gjetter at de færreste hadde hørt om siden "spillbart.com" før denne kommentaren. Flere virker å ha tatt "myke" samfunnsvitenskapelige utdannelser som det ikke nødvendigvis er så voldsom etterspørsel i (det private) arbeidslivet og opplever kanskje at få egentlig etterspør deres politiske meninger. Spillskriveriene kan dermed bli et fint utløp for engasjementet. Oppriktig nysgjerrighet pleier å ende opp i et omfattende og oversiktlig syn. Å få et overblikk tar få timer med utvidet lesning. Ønsker du å høre gode resonnementer for hvorfor Rowlings uttalelser blir tatt dårlig imot i transmiljøet og av andre som viser solidaritet, kan du feks begynne med contrapoints: https://tinyurl.com/3dkef99k 3 2 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330526
Ole-Br Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april BadCat skrev (18 minutter siden): Jeg vurderer å DNS-blokkere Gamer.no etter denne kommentaren. Mye har vært skrevet de siste 24 år, men dette tar kaka. Nå har det gått så langt utenfor topic at det er sjanseløst. Spill skal være en arena hvor folk kommer sammen til tross for uovernstemmelser, ikke et minefelt som fragmenterer spillmiljøet. Hva mener du fragmenterer spillmiljøet? Folk bestemmer vel selv om de spiller eller ikke, akkurat som folk selv velger om de vil handle i ulike butikker etter at det har blitt avdekket at tekstilene som selges produseres av fabrikkarbeidere med luselønn. Folk klarer likevel å handle i hverandres nærhet, siden de tross alt er ute i annet ærend når de først er på handletur. Det har ikke engang noe med spillet i seg selv å gjøre. For de som velger å spille, er det ingen krangel, de har jo ikke boikottet, men spiller. Trenger ikke lage så mye drama. 5 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330529
freedomseeker Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april Norsk presse blir stadig mer radikalisert, og med dens påvirkningskraft så er dette en veldig skremmende utvikling. For å få litt antidoxing så kan man jo lese om hvordan Støre pleier sitt forhold til radikale islamsiter som ønsker å utrydde jøder og staten Isreal i sin helhet: https://www.rights.no/2025/04/nar-jordan-kan-forby-terroristgruppe-hvorfor-kan-ikke-store/ 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330530
BadCat Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april 3 minutes ago, Ole-Br said: Hva mener du fragmenterer spillmiljøet? Folk bestemmer vel selv om de spiller eller ikke, akkurat som folk selv velger om de vil handle i ulike butikker etter at det har blitt avdekket at tekstilene som selges produseres av fabrikkarbeidere med luselønn. Folk klarer likevel å handle i hverandres nærhet, siden de tross alt er ute i annet ærend når de først er på handletur. Det har ikke engang noe med spillet i seg selv å gjøre. For de som velger å spille, er det ingen krangel, de har jo ikke boikottet, men spiller. Trenger ikke lage så mye drama. Folk spiller sammen med andre enten det er rollespill eller skytespill online. Dette har folk drevet med siden Internett ble tilgjengelig og før den tid dro man hjem til hverandre og spilte C64, NES, Amiga, osv. Hvem som heier på hvem i konflikter ute i verden, må aldri bli et tema som hindrer folk i å komme sammen for å spille. 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330532
Ole-Br Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april (endret) BadCat skrev (5 minutter siden): Folk spiller sammen med andre enten det er rollespill eller skytespill online. Dette har folk drevet med siden Internett ble tilgjengelig og før den tid dro man hjem til hverandre og spilte C64, NES, Amiga, osv. Hvem som heier på hvem i konflikter ute i verden, må aldri bli et tema som hindrer folk i å komme sammen for å spille. Om de ønsker å diskutere politikk på steam eller hvor enn det er, så er det deres valg. Hvem som heier på hvem har vel vært tydelig før. Har etter mange år sett masse nok av rasistisk, sexistisk og homofobisk hets og skjellsord knyttet til gaming også, i tillegg til det som er bra. Er liksom ikke sånn at alt bare var kosemose før. Tviler virkelig på at sette vil utgjøre noe forskjell når det gjelder gaming og samhørighet. Endret 27. april av Ole-Br 4 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330533
BadCat Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april (endret) 14 minutes ago, Ole-Br said: Om de ønsker å diskutere politikk på steam eller hvor enn det er, så er det deres valg. Hvem som heier på hvem har vel vært tydelig før. Har etter mange år sett masse nok av rasistisk, seismisk og homofobisk hets og skjellsord knyttet til gaming også, i tillegg til det som er bra. Er liksom ikke sånn at alt bare var kosemose før. Ikke hvis det er ordentlig moderert. I nesten samtlige kanaler på Twitch blir man timet ut eller utestengt sekunder etter at man har skrevet noe om politikk, diskriminering eller hendelser fra virkeligheten og trykket "Enter". Good Game, vurderer selv hva de skal publisere på sine plattformer, men jeg tror ikke at dette bidrar positivt til de synkende inntektene. Apropos inntekter. Man må ikke bli så distrahert av forumet at man glemmer å selge tryllestaver og bandasjer ingame. Ikke at det er den mest innbringende måten å tjene gull på, men greit nok når man gjør det på fem kontoer samtidig og det er rolig på natta. Endret 27. april av BadCat Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330534
herzeleid Skrevet 28. april Del Skrevet 28. april Ole-Br skrev (5 timer siden): Oppriktig nysgjerrighet pleier å ende opp i et omfattende og oversiktlig syn. Å få et overblikk tar få timer med utvidet lesning. Ønsker du å høre gode resonnementer for hvorfor Rowlings uttalelser blir tatt dårlig imot i transmiljøet og av andre som viser solidaritet, kan du feks begynne med contrapoints: https://tinyurl.com/3dkef99k Takk for link, men jeg har gått på et par ‘du kan begynne med denne’ før som har resultert i langlesing med varierende grad av relevans. Jeg tenker det mest hensiktsmessige er om de som mener noen er transfob (og nå tydeligvis holocaustfornekter) selv setter ord på hvilke uttalelser (med kilde) de mener kvalifiserer til dette, og hvorfor ‘har et annet syn enn meg’ ikke er dekkende. Jeg synes motparten gjorde en ryddig jobb med dette, i en kommentar som ble postet i en annen tråd her inne. Dette er angivelig sitater fra Rowling som tilsier at hun ikke er transfob: Sitat «I know and love trans people, but erasing the concept of sex removes the ability of many to meaningfully discuss their lives.” «I respect every trans person’s right to live any way that feels authentic and comfortable to them. I’d march with you if you were discriminated against on the basis of being trans.» «I believe the majority of trans-identified people not only pose zero threat to others, but are vulnerable (…) Trans people need and deserve protection.» «I happen to know a self-described transsexual woman who’s older than I am and wonderful. Although she’s open about her past as a gay man, I’ve always found it hard to think of her as anything other than a woman, and I believe (and certainly hope) she’s completely happy to have transitioned.» «I feel nothing but sympathy towards those with gender dysphoria, and agree with the clinicians and therapists […] who want to see a proper exploration of the factors that lead to it.» 4 2 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330550
Visnes Skrevet 28. april Del Skrevet 28. april 12 hours ago, herzeleid said: Hei og takk for svar. La meg først være tydelig på at kommentaren min er generell og jeg kjenner selvfølgelig ikke din/deres motivasjon eller bakgrunn. Jeg registrerer derimot at bla. gamer.no genererer relativt mye trafikk til forumet når denne typen saker fremmes og skaper mye diskusjon. Om vi først inntar et kritisk blikk på kommersielle aktører, tror jeg nettopp det er verdt å ha i mente; kontroverser genererer klikk som igjen genererer annonsekroner. Jeg tror ikke spillpressen generelt er forskånet eller hever seg over denne logikken i nevneverdig større grad enn andre medier. Og der tjener denne saken som eksempel: Jeg tror de færreste av oss kjente til "spillbart.com" før denne kommentaren. Vi kjenner til den nå, mange har sikkert også besøkt siden. Selv om det kanskje ikke var deres motivasjon for å skrive kommentaren. Dere driver med så mye rart i Trøndelag 🥸 Som redaksjonssjef i Spillbart kan jeg si: Vi tjener ikke penger på Spillbart (null reklame- eller sponsorinntekter) Det koster oss penger når folk besøker siden (bruker mer data, båndbredde etc) Det var Fredrik Olimb som kontaktet meg med ønske om å republisere på Gamer.no, som jeg takket ja til fordi jeg mener dette er en viktig diskusjon og ta. Om det vi tjener er at en drøss med folk, som ser ut til å ta alt vi sier i verste mening, besøker siden vår, så er dette ikke den vinnen du tror det er. Håper dere alle har en flott dag videre. 😊 3 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330596
Kristian Greiner Ådnesen Skrevet 28. april Del Skrevet 28. april BadCat skrev (9 timer siden): Hvis du skroller tilbake ser du at det var du som addresserte meg først. Pressen du refererer til har stupende inntekter og kommer til å være borte innen få år. Hele problemstillingen kommer til å løse seg selv. Ja, det ser jeg, men det forklarer lite -- om noe sitter jeg igjen med enda flere spørsmål. Igjen, jeg aner ikke hva du referer til, hva det er du prøver å si eller hvorfor du bega deg ut på den milelange tiraden om hvorvidt jeg er antisemitt. 4 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330633
Sersjant SEGA Skrevet 28. april Del Skrevet 28. april xbox for life bryr meg ikke om midt-østens problemer Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952457-kommentar-frihet-fakta-og-folkemord/page/6/#findComment-27330654
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå