Boing_80 Skrevet 24. april Del Skrevet 24. april Jeg flyttet for ca. et halvt år siden fra en kommune til en annen i Innlandet fylke. I dag lå det et medlemsblad med en personlig melding på en postit-lapp fra lederen i den lokale menigheten som ønsket meg velkommen hit i tillegg til å invitere meg til en gudstjeneste. Vedlagt var også telefonnummeret til vedkommende med visittkort. Hvordan fikk de nyss i at det har flyttet en ny person hit? Lenke til kommentar
Populært innlegg :utakt Skrevet 24. april Populært innlegg Del Skrevet 24. april Herrens veier er uransakelige. 11 2 3 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 24. april Del Skrevet 24. april Samme skjedde meg når jeg flyttet, de var på døra her i en uke før de tok hintet. De sjekker vel tinglysninger og alle andre informasjonskilder de har tilgang til. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 24. april Del Skrevet 24. april (endret) *grøss* Ante ikke at de gikk slik tilverks. Forklarer jo hvorfor jeg var plaget av dem en periode... Endret 24. april av Duriello 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 24. april Forfatter Del Skrevet 24. april I utgangspunktet gjør det meg ingenting. Jeg har respekt for de aller fleste religioner. Det var nyttig å vite hvordan de fikk tak i adressen min. Ikke mer uvanlig enn hvordan telefonselgere får tak i oppdaterte telefonlister. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 24. april Forfatter Del Skrevet 24. april :utakt skrev (11 minutter siden): Herrens veier er uransakelige. Det er sant. Som muslim tror jeg på det. 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 24. april Del Skrevet 24. april Kan jo være så enkelt som at tidligere beboer var medlem, og sa ifra om sin egen flytting. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 24. april Forfatter Del Skrevet 24. april Baranladion skrev (7 minutter siden): Kan jo være så enkelt som at tidligere beboer var medlem, og sa ifra om sin egen flytting. Det kan være en mulighet. Eller at i det lille borettslaget der jeg bor er naboer som er medlemmer i menigheten. Lenke til kommentar
leticia Skrevet 24. april Del Skrevet 24. april Boing_80 skrev (13 minutter siden): I utgangspunktet gjør det meg ingenting. Jeg har respekt for de aller fleste religioner. Det var nyttig å vite hvordan de fikk tak i adressen min. Ikke mer uvanlig enn hvordan telefonselgere får tak i oppdaterte telefonlister. Creepy - er motsatt av deg da, jeg har respekt for ingen religioner. Kanskje de går og sjekker navn på postkasser 😅 Du har jo uansett telefonnummer til fyren nå da, så du kan ringe han å spørre hvordan de fant deg? 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 24. april Del Skrevet 24. april leticia skrev (1 minutt siden): så du kan ringe han å spørre hvordan de fant deg? Eventuelt også påpeke at din postkasse er "off limit".👌 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. april Del Skrevet 24. april 40 minutes ago, Boing_80 said: Hvordan fikk de nyss i at det har flyttet en ny person hit? Det var vel en vitneobservasjon. Sier seg selv. 4 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 24. april Del Skrevet 24. april Duriello skrev (5 minutter siden): Eventuelt også påpeke at din postkasse er "off limit".👌 Haha, det gjorde jeg tydelig klart for den lokale menigheten, ingen reklame betyr faktisk ingen reklame. Kom aldri noe derfra igjen 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 24. april Del Skrevet 24. april leticia skrev (1 minutt siden): Haha, det gjorde jeg tydelig klart for den lokale menigheten, ingen reklame betyr faktisk ingen reklame. Kom aldri noe derfra igjen Jeg sto å fulgte konsekvent med på postkassen min en periode, den sto slik til at jeg så den fra stuevind og veranda, og brølte Nei!! hver gang noe annet en postmann nærmet seg. Who cares if the neighbours think you are crazy? 😂 3 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 24. april Forfatter Del Skrevet 24. april leticia skrev (12 minutter siden): Creepy - er motsatt av deg da, jeg har respekt for ingen religioner. Kanskje de går og sjekker navn på postkasser 😅 Du har jo uansett telefonnummer til fyren nå da, så du kan ringe han å spørre hvordan de fant deg? Hahahaha Og risikere å få "venner" jeg ikke trenger? No thanks. Jeg har en oppgave å skrive om psykologiske endringer i psykoterapi. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 24. april Forfatter Del Skrevet 24. april nebrewfoz skrev (5 minutter siden): Det var vel en vitneobservasjon. Sier seg selv. Bingo! Godt sagt Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 24. april Del Skrevet 24. april Sist de ringte på døra her var det far og sønn. Smart trekk å ta med seg en unge, da slapp han å få stavet detaljene i hva jeg mener om den oppsøkende virksomheten deres. 3 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 24. april Forfatter Del Skrevet 24. april (endret) Jeg vil bare understreke at posten min ikke er et korstog mot kristendommen eller et forsøk på latterliggjøring av Jehovas Vitner. Tvert imot er det heller et uttrykk for respekt av privatlivet mitt. Jeg hadde reagert på samme vis om det kom muslimske misjonærer (selv om islam ikke er en misjonerende religion). Jeg ser på meg som såpass oppegående at jeg selv oppsøker de jeg vil snakke med. Jeg har heller ikke tid til å diskutere religion med misjonærer da jeg har forpliktelser i hverdagen. Slike diskusjoner ender stort sett opp med at begge parter prøver å påvirke hverandre, og det underliggende motivet er omvendelse. Slikt skal man ha god til i hverdagen om en interesserer seg for slikt. Endret 24. april av Boing_80 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 24. april Forfatter Del Skrevet 24. april :utakt skrev (9 minutter siden): Sist de ringte på døra her var det far og sønn. Smart trekk å ta med seg en unge, da slapp han å få stavet detaljene i hva jeg mener om den oppsøkende virksomheten deres. Jeg ble oppsøkt av Smiths venner i Arendal da jeg bodde der for noen år siden. De var faktisk høflige og gav meg en utgave av sin bibel og dro videre. Tok ikke mer enn 3 minutter. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 24. april Del Skrevet 24. april Boing_80 skrev (2 minutter siden): Jeg vil bare understreke at posten min ikke er et korstog mot kristendommen eller et forsøk på latterliggjøring av Jehovas Vitner. Tvert imot er det heller et uttrykk for respekt av privatlivet mitt. Jeg tolket deg iallefall ikke dithen at det var noe spesifikt med den aktuelle religionen å gjøre. Men hvis man ikke ønsker slikt i postkassen, så klistrer man på lapp om dette, og da må de la folk få fred... 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 24. april Forfatter Del Skrevet 24. april leticia skrev (Akkurat nå): Jeg tolket deg iallefall ikke dithen at det var noe spesifikt med den aktuelle religionen å gjøre. Men hvis man ikke ønsker slikt i postkassen, så klistrer man på lapp om dette, og da må de la folk få fred... Det er bra. Jeg ble redd for at posten min skulle blii tolket som et angrep på kristendommen fra en muslim. Det er den jo ikke. Ellers enig med deg. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå