Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oljelys blinker ved tenning,men ikke når motoren er på

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en bil der symbolet for olje blinker når tenningen er på. Hvorfor skal den blinker når jeg skruer på tenningen? Skal den blinker når tenningen skruer på. Gammel transporter Volkswagen . Men lyset for motortemperatur verken lyser rødt eller blinker ved tenning og heller ikke da når motoren er på. Er det noen som vet fasiten på det? Jeg vet selvsagt at bilen ikke skal kjøres visst det lyser rødt eller blinker rødt når motoren er på.

Men lyset for olje blinker ved tenning. Batteri symbolet lyser også rødt ved tenning men forsvinner når motor går på 

Endret av Kentyen
Videoannonse
Annonse
Kentyen skrev (2 minutter siden):

Men lyset for olje blinker ved tenning. Batteri symbolet lyser også rødt ved tenning men forsvinner når motor går på 

Vil tro det er normalt?

Det blinker for lavt oljetrykk (pga oljepumpen ikke går)
Batteri symbolet lyser pga. batteri ikke lades (pga. generator / dynamo ikke går)

Når motor startes øker oljetrykket og lading starter, og lysene slukker, som de skal.

• Liker 5
toralfb skrev (2 minutter siden):

Vil tro det er normalt?

Det blinker for lavt oljetrykk (pga oljepumpen ikke går)
Batteri symbolet lyser pga. batteri ikke lades (pga. generator / dynamo ikke går)

Når motor startes øker oljetrykket og lading starter, og lysene slukker, som de skal.

Takk for svar :)

Kentyen skrev (50 minutter siden):

Hei! Jeg har en bil der symbolet for olje blinker når tenningen er på. Hvorfor skal den blinker når jeg skruer på tenningen? Skal den blinker når tenningen skruer på. Gammel transporter Volkswagen . Men lyset for motortemperatur verken lyser rødt eller blinker ved tenning og heller ikke da når motoren er på. Er det noen som vet fasiten på det? Jeg vet selvsagt at bilen ikke skal kjøres visst det lyser rødt eller blinker rødt når motoren er på.

Dette er ikke bare normalt, men faktisk også påbudt. Dette for å vise deg at pærene faktisk fungerer. Dersom de ikke slukker etter motor er startet er det grunn til bekymring.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...