Gå til innhold

Anmeldelse: Clair Obscur: Expedition 33


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe som gjør meg utrolig glad er at historien tilsynelatende ikke tar sykt mange timer å komme seg gjennom. Jeg synes jrpg'er har det med å dra det ut i det uendelige. Man blir jo lei lenge før det er slutt. Persona, metaphor, smt, xenoblade etc. Jeg storkoser meg som regel første halvdel, men det. tar. jo. aldri. slutt.

Håper bare ikke oblivion remastered stjeler for mye oppmerksomhet rundt denne releasen. Jeg unner virkelig mindre team suksess når de kommer med spill av denne kvaliteten. Ser det har en veldig snill pris også så dette blir kjøpt ila dagen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Bananababb skrev:

Noe som gjør meg utrolig glad er at historien tilsynelatende ikke tar sykt mange timer å komme seg gjennom. Jeg synes jrpg'er har det med å dra det ut i det uendelige. Man blir jo lei lenge før det er slutt. Persona, metaphor, smt, xenoblade etc. Jeg storkoser meg som regel første halvdel, men det. tar. jo. aldri. slutt.

Håper bare ikke oblivion remastered stjeler for mye oppmerksomhet rundt denne releasen. Jeg unner virkelig mindre team suksess når de kommer med spill av denne kvaliteten. Ser det har en veldig snill pris også så dette blir kjøpt ila dagen!

Jeg er av den typen som elsker hele ideen bak lange jrpger, desto lenger de er jo bedre, men så er det jo sånn at som deg mister jeg interessen etter en stund for de tar jo aldri slutt
Lenke til kommentar

Fikk inn ca 90 min i går og kom gjennom prologen og bitte litt til. Wow! Gripende og spennende. Gleder meg veldig til mer!

Ps. Kult at Daredevil(Charlie Cox) har stemme til en av hovedpersonene.

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Aldri forstått hva vitsen er med å legge inn  et dodge-system i et såpass tradisjonelt turbasert rollespill. Poenget med å velge et turbasert system må jo være for at man ønsker et kampsystem som baserer seg på taktikk og planlegging og tiltrekker seg spillere som ønsker dette. Da er det rart å legge til et system som krever god timing, som er en ferdighet som passer bedre for spillere som liker action(rolle)spill. 

Greit nok hvis god timing bare gir en liten bonus (som i Lost Oddysey f.eks), men her virker det nærmest som man må perfekt time mange slag etter hverandre for og ikke dø. 
 

Lastet ned spillet på Gamepass, og skal prøve hvordan det er. Ellers virker det jo som et bra spill.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
g.i.r.l. skrev (På 25.4.2025 den 12.35):

Aldri forstått hva vitsen er med å legge inn  et dodge-system i et såpass tradisjonelt turbasert rollespill. Poenget med å velge et turbasert system må jo være for at man ønsker et kampsystem som baserer seg på taktikk og planlegging og tiltrekker seg spillere som ønsker dette. Da er det rart å legge til et system som krever god timing, som er en ferdighet som passer bedre for spillere som liker action(rolle)spill. 

Greit nok hvis god timing bare gir en liten bonus (som i Lost Oddysey f.eks), men her virker det nærmest som man må perfekt time mange slag etter hverandre for og ikke dø. 
 

Lastet ned spillet på Gamepass, og skal prøve hvordan det er. Ellers virker det jo som et bra spill.

Forsåvidt litt enig, men føles ganske tilfredstillende å time riktig etter flere forsøk på noen av optional bossene. 

Spillet blir vesentlig lettere så fort man får 3 karakterer og litt pictos, men helt i starten føltes det i overkant vanskelig imo.  

Lenke til kommentar

Noe som trekker ned for min del, er et heller svakt utvalg for vanskelighetsgrad. Savner mulighet til å feks utvide QTE og dodge/parry vinduet, da jeg verken er soulslike fan og spillet ofte dropper frames ubder angrepene. Istedenfor kan man bare slå QTE helt av, og gjøre at man tar 1/5 damage. Det gjør ikke kampene mer engasjerende, men beholder frustrasjonsnivået når litt hakking ødelegger for muligheten til å lande en parry.

Det er også noe rart med hvordan skade beregnes. To av karakterene mine har nesten like defense. Men den ene tar 10 ganger så mye skade som den andre, og blir drept av en eneste kombo om man bommer på en dodge eller to. Og det er uten våpenet som gjør at man tar 2x skade

Jeg liker spillet veldig godt. Men det over trekker ned en del for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...