WPX Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Hadde en hvit Model Y til lakkforsegling hos et firma. Etter ferdig arbeid, kjørte vedkommende bilen ut av forretningen, da en dør blåste inn i siden på venstre bakdør. Det kom en liten bulk som er vanskelig å få øye på om man ikke vet at den er der. Lakken er like hel, ingen skraper. De beklaget seg veldig, og ville betale det det kostet å fikse. Men påpekte samtidig at lakkering av døren lett vil føre til fargeforskjeller, og de hadde i utg. lyst å gi meg en gratis lakkforsegling til en annen gang. Hva skal jeg med det, tenkte jeg. Skal jo ha denne bilen til den ikke går lenger... Har vært hos Micropaint, de mener hele døren må omlakkeres for 15 000. Usikker på hvorfor, får man ikke ut en liten bulk uten å måtte omlakkere hele døren? Omlakkering er jeg jo som påpekt av firmaet som bulket bilen redd for kan skape fargeforskjeller. Som sagt er bulken veldig liten, men den er jo der. What to do? Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Få bulken profesjonelt utbedret. Firma som lagde skaden må selvsagt betale det det koster. Lenke til kommentar
WPX Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Hanhijnn skrev (3 timer siden): Få bulken profesjonelt utbedret. Firma som lagde skaden må selvsagt betale det det koster. Ja, er enig i det, men litt redd en omlakkering kan skape fargeforskjeller mot resten av bilen. Og det blir nok fort urimelig å kreve omlakkering av hele bilen mot firmaet som lagde bulken Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Ein slik bulk burde være mogleg å trykke ut igjen utan å sparkle og lakke. Har ikkje oversikt over prisnivået no men før kosta det nokre tusenlappar å få trykt ut ein bulk i døra. At lakkeringsfirma vil reparere denne skaden med å lakkere er ikkje så rart. Eg ville sjekka med lokale karosseriverksted for å både få vurdert og taksert skaden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå