Gå til innhold

Slik er det å spele Oblivion i 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser flott ut. Har game pass, så skal nok prøve det litt, men for å være ærlig har jeg aldri hatt noe stort ønske om å spille Oblivion på nytt. Husker fortsatt hvor lei jeg ble på slutten av spillet, og jeg tviler på at hverken gameplay eller quests står seg så godt etter så mange år.
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:

Har de fiksa den horrible level scalinga?

Der du etterhvert møter random bandits i full glass armor.

Ikke hør på internett, level scaling er mye gøyere en som i elden ring, der alt er lett fordi man er over-leveled. Ser veldig ut som de beholdt den delen ja :D
Lenke til kommentar
LampeLars94 skrev (18 minutter siden):

Har de gjort noe mes gameplay eller levellinga?

Er det 600 for en graphical update?

Det ligger i Game Pass, så har du det så er det "gratis", hvis du ikke har det, så koster det 1 dollar for 14 dager så kan man teste.

Har funket fint å betale 130,- eller hva det er for 1 måned, og spille igjennom ett spill, for så å stoppe det igjen. Har gjort det flere ganger selv, og har da spart mye fremfor å måtte kjøpe hele spillet. Gjorde det med Indiana Jones spillet sist, og spilte igjennom Outer Worlds rett etter, så sparte mye på å ikke kjøpe dem. Spiller som regel aldri spill om igjen.

Er det spill man vet man vil bruke flere måneder på, så kan man kjøpe det i stedet.

Lenke til kommentar
8 hours ago, TazheI said:
10 hours ago, Gunfreak said:

Ikke hør på internett, level scaling er mye gøyere en som i elden ring, der alt er lett fordi man er over-leveled. Ser veldig ut som de beholdt den delen ja :D

Nei det er det ikke. Jeg spilte originalen og det var idiotisk. Hele poenget med fantasi RPG er at man ender opp som en demi-gud. For å ikke nevne at det er immersion breaking med random bandits med super gear.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (50 minutter siden):

Nei det er det ikke. Jeg spilte originalen og det var idiotisk. Hele poenget med fantasi RPG er at man ender opp som en demi-gud. For å ikke nevne at det er immersion breaking med random bandits med super gear.

Det var ørten mods som ordnet det da, tipper det er like mange om kun få strakser til remastered versjonen. 

Burde vært fikset? Ja enig, men da kan det ihvertfall løses.

Lenke til kommentar
TazheI skrev:
Gunfreak skrev:

Absolutt ikke, hva er poenget med RPG LVL system da om alt uansett scallererer?, det er null poeng å det ender opp med å egentlig bli som du selv skriver et Action spill der man kun velger skills & våpen. LVL scaling ødlegger veldig ofte selve esensen i RPG (synes jeg) som er å starte som Svak i en verden som gruser deg stort sett hvor en du går så du må velge fiender med omhu (Gothic 2 er et godt eksempel), om du LVLèr riktig skal du ha mulighet til å bli overpowered samtidig som du også skal være en mulighet for å gjøre feil så du må revurdere hele karakteren å muligens starte på nytt om du har gjort flere blemmer når du lvler opp, det skal ligge utfordringer her.... Oblivion er et Action spill i RPG drakt, det mest Genelia Trikset Bethesda har gjort for å selge i bøtter å spann til Massene. Hadde satt mer pris på å sett Daggerfall i ny drakt men det hadde jo blitt u-mulig å kjørt på noe annet en PC antar jeg pga størelse & antall NPC i byer osv. De hadde lvl scaling der også men ikke like fremtredende som Oblivion der det ble for åpenbart som nevnt her allerede.
Lenke til kommentar
43 minutes ago, simalarion said:
11 hours ago, TazheI said:

Absolutt ikke, hva er poenget med RPG LVL system da om alt uansett scallererer?, det er null poeng å det ender opp med å egentlig bli som du selv skriver et Action spill der man kun velger skills & våpen. LVL scaling ødlegger veldig ofte selve esensen i RPG (synes jeg) som er å starte som Svak i en verden som gruser deg stort sett hvor en du går så du må velge fiender med omhu (Gothic 2 er et godt eksempel), om du LVLèr riktig skal du ha mulighet til å bli overpowered samtidig som du også skal være en mulighet for å gjøre feil så du må revurdere hele karakteren å muligens starte på nytt om du har gjort flere blemmer når du lvler opp, det skal ligge utfordringer her.... Oblivion er et Action spill i RPG drakt, det mest Genelia Trikset Bethesda har gjort for å selge i bøtter å spann til Massene. Hadde satt mer pris på å sett Daggerfall i ny drakt men det hadde jo blitt u-mulig å kjørt på noe annet en PC antar jeg pga størelse & antall NPC i byer osv. De hadde lvl scaling der også men ikke like fremtredende som Oblivion der det ble for åpenbart som nevnt her allerede.

Spilte aldri Daggerfall, men i Morrowind kunne du jo bli så mektig med riktig level og gear at du one shotter aboslutt alt mot slutten. Og om man kunne spillet godt, var det våpen og gear man kunne få tidlig i spillet om man ville gjøre det lettere for seg selv. Blant annet er det en silver longsword in balmora guard house, som du kan med litt flaks få tak i med en gang du kommer dit. og det var vedlig greit å ha når du møtte ting som krevde silver for å skade

• Liker 1
Lenke til kommentar
AndersT2 skrev:
LampeLars94 skrev (18 minutter siden):

Har de gjort noe mes gameplay eller levellinga?

Er det 600 for en graphical update?

Det ligger i Game Pass, så har du det så er det "gratis", hvis du ikke har det, så koster det 1 dollar for 14 dager så kan man teste.

Har funket fint å betale 130,- eller hva det er for 1 måned, og spille igjennom ett spill, for så å stoppe det igjen. Har gjort det flere ganger selv, og har da spart mye fremfor å måtte kjøpe hele spillet. Gjorde det med Indiana Jones spillet sist, og spilte igjennom Outer Worlds rett etter, så sparte mye på å ikke kjøpe dem. Spiller som regel aldri spill om igjen.

Er det spill man vet man vil bruke flere måneder på, så kan man kjøpe det i stedet.

Godt kjent med det, men takk! Lurte mest på om de har gjort endringer utover det grafiske.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...