Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytta av katalysator, eller?

Ludvig86

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har en 2012 1.0 Ford Focus (196xxx km) som har fått en kjedelig P0420. De jeg har snakket med, og det jeg finner av resultat på nett, er at katalysator må byttes. Jeg er innforstått med dette og er klar for å ta på meg oppgaven. Men før jeg går løs på dette, finnes der noe tilsetninger man kan bruke, som faktisk fungerer, som vil klare å rengjøre den? Eller er det bare humbug i Hamburg? 

// Takk for innspill! 

Endret av Ludvig86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det er noe som kan fikses med rensing?

Det jeg har fått med meg for lenge siden (*) er at katalysatoren mister edelmetallet (platin, paladium eller hva det var) som er selve katalysatoren og det kommer ikke tilbake gjennom rensing. 13 år og 196xxx km er jo en del ...

(*) I USA i en by har man prøvd å gjenvinne metallet fra gatestøv uten hell

Endret av trikola
Lenke til kommentar
Ludvig86 skrev (16 timer siden):

Hei! 

Jeg har en 2012 1.0 Ford Focus (196xxx km) som har fått en kjedelig P0420. De jeg har snakket med, og det jeg finner av resultat på nett, er at katalysator må byttes. Jeg er innforstått med dette og er klar for å ta på meg oppgaven. Men før jeg går løs på dette, finnes der noe tilsetninger man kan bruke, som faktisk fungerer, som vil klare å rengjøre den? Eller er det bare humbug i Hamburg? 

// Takk for innspill! 

Du kunne jo betalt noen kroner og fått Ford til og lese ut kodene med det originale diagnoseverktøyet.

Lenke til kommentar
agvg skrev (2 timer siden):

Du kunne jo betalt noen kroner og fått Ford til og lese ut kodene med det originale diagnoseverktøyet.

Tanken har slått meg. Om jeg skal betale 3K for en feilsøking, eller spare de pengene og bare bytte katalysatoren og håpe på det beste. Sensorene er byttet uten hell. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...