Ludvig86 Skrevet tirsdag kl 17:51 Del Skrevet tirsdag kl 17:51 (endret) Hei! Jeg har en 2012 1.0 Ford Focus (196xxx km) som har fått en kjedelig P0420. De jeg har snakket med, og det jeg finner av resultat på nett, er at katalysator må byttes. Jeg er innforstått med dette og er klar for å ta på meg oppgaven. Men før jeg går løs på dette, finnes der noe tilsetninger man kan bruke, som faktisk fungerer, som vil klare å rengjøre den? Eller er det bare humbug i Hamburg? // Takk for innspill! Endret tirsdag kl 17:51 av Ludvig86 Lenke til kommentar
trikola Skrevet tirsdag kl 20:43 Del Skrevet tirsdag kl 20:43 (endret) Sikker på at det er noe som kan fikses med rensing? Det jeg har fått med meg for lenge siden (*) er at katalysatoren mister edelmetallet (platin, paladium eller hva det var) som er selve katalysatoren og det kommer ikke tilbake gjennom rensing. 13 år og 196xxx km er jo en del ... (*) I USA i en by har man prøvd å gjenvinne metallet fra gatestøv uten hell Endret tirsdag kl 20:44 av trikola Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet tirsdag kl 21:08 Forfatter Del Skrevet tirsdag kl 21:08 Jeg bet faktisk ikke. Det er derfor jeg spør. Men i så tilfelle er det nok uansett lurest å bare bytte hele enheten. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet tirsdag kl 21:59 Del Skrevet tirsdag kl 21:59 Bytte av katalysator koster vel fort mellom 5000-10000 kr kun for delen, så lurt å være mest mulig sikker før man begynner å bytte deler. Her er et eksempel på diagnose av P0420: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Ludvig86 skrev (16 timer siden): Hei! Jeg har en 2012 1.0 Ford Focus (196xxx km) som har fått en kjedelig P0420. De jeg har snakket med, og det jeg finner av resultat på nett, er at katalysator må byttes. Jeg er innforstått med dette og er klar for å ta på meg oppgaven. Men før jeg går løs på dette, finnes der noe tilsetninger man kan bruke, som faktisk fungerer, som vil klare å rengjøre den? Eller er det bare humbug i Hamburg? // Takk for innspill! Du kunne jo betalt noen kroner og fått Ford til og lese ut kodene med det originale diagnoseverktøyet. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 16 timer siden Forfatter Del Skrevet 16 timer siden agvg skrev (2 timer siden): Du kunne jo betalt noen kroner og fått Ford til og lese ut kodene med det originale diagnoseverktøyet. Tanken har slått meg. Om jeg skal betale 3K for en feilsøking, eller spare de pengene og bare bytte katalysatoren og håpe på det beste. Sensorene er byttet uten hell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå