Striker2411 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Orker ikke skrive et langt innlegg, men jeg trenger 25k innen noen dager. Jeg kan ikke utsette det på noe vis. Kan ikke spørre familie/venner om lån/hjelp. Det er ikke noe ulovlig for øvrig som narkogjeld eller noe sånt. Får ikke kredittkort pga studiegjeld og relativt lav inntekt. Eier ikke noe som ville gitt en slik sum ved salg. Men om 3 uker får jeg 50 tusen. Det er helt sikkert. Så da er spørsmålet. Tenker dere som meg at eneste måte å skaffe til veie 25k på si 48-72 timer er via en lånehai. Si en person hadde fått 10k for å låne bort 25k i de 3 ukene. Og om en slik person finnes, hvordan i alle dager skulle jeg kommet i kontakt med vedkommende? Er en rimelig kjip og anonym person som ikke tilhører noe miljø. Jeg er stort sett for meg selv. Prøver å tenke konstruktivt men jeg kommer ikke på annet. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Hvis du aldri har møtt personen ansikt til ansikt, så fraråder jeg på det sterkeste å sende pengene. En ting er at du selv ikke får noe igjen for pengene (garantert svindel) - men en annen ting er at ved å sende penger til ukjente så bidrar du til å opprettholde deres evne til å fortsette å svindle andre. 2 Lenke til kommentar
Striker2411 Skrevet 6 timer siden Forfatter Del Skrevet 6 timer siden Nei, det hadde jeg aldri gjort. Men jeg prøver å tenke ut hvordan jeg skal klare å komme i kontakt med rett person. Jeg kommer ikke til å legge ut en annonse på facebook av hensyn til eget personvern. Lenke til kommentar
Striker2411 Skrevet 6 timer siden Forfatter Del Skrevet 6 timer siden Jeg er kanskje naiv, men om jeg hadde 25 tusen liggende som ikke trengtes på 3 uker, så ville det vært en no brainer å låne de bort for 35k tilbake. Spesielt hvis personen kan dokumentere inntekten og gi en form for sikkerhet. Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Høres ut som du straks skal svindles. 3 Lenke til kommentar
no u Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Nå virker det som at du prøver å svindle andre her på forumet da... Hvorfor orker du ikke skrive et lengre innlegg? 2 Lenke til kommentar
Striker2411 Skrevet 6 timer siden Forfatter Del Skrevet 6 timer siden Fordi det er ikke relevant informasjon. Kunne skrevet at årsaken er kostnader ved samlivsbrudd og en veterinærregning på nesten 20k. Jeg trodde ikke at noen her på forumet ville tenke bli fristet til å sende en vilt fremmed 25 tusen uten videre, så nei jeg er ikke ute etter å svindle noen som helst. Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Striker2411 skrev (5 minutter siden): Fordi det er ikke relevant informasjon. Kunne skrevet at årsaken er kostnader ved samlivsbrudd og en veterinærregning på nesten 20k. Jeg trodde ikke at noen her på forumet ville tenke bli fristet til å sende en vilt fremmed 25 tusen uten videre, så nei jeg er ikke ute etter å svindle noen som helst. Men kan ikke vet.regningen utsettes til mai? 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Er du heilt sikker på at du ikkje får tatt opp vanleg lån itan sikkerheit? Om alt du har av gjeld frå før er studielån, og du har pengar som du får om nokre veker, så burde det være mogleg å få vanleg lån hos ein utlåner til tross for låg inntekt (akkurat no medan du er student). 2 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Nå er det vel vesentlig rimeligere å la regningen forfalle og betale et evt purregebyr, fremfor å gi en lånehai 10 tusen for 2 ukers utsettelse? 4 1 Lenke til kommentar
no u Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Hvis jeg hadde fått flere uforutsette utgifter på kort tid hadde jeg nok personlig undersøkt muligheten for forbrukslån. Dette er selvfølgelig ikke en anbefaling, og det å låne penger man ikke har råd til er aldri lurt. En lånehai er nok den verste plassen å låne penger fra også. 1 Lenke til kommentar
Striker2411 Skrevet 6 timer siden Forfatter Del Skrevet 6 timer siden Det er da ikke vanlige regninger som det er snakk om. Jeg har heldigvis lite utestående vanlige regninger. Noe småtteri, men ikke noe jeg ikke kan betale et purregebyr på. Dette er husleie som må betales. Samboer har rett og slett lurt meg og brukt felles penger på helt andre ting enn regninger og husleie. Familien hennes vil ikke dekke opp for henne og hun er ikke å få tak i. Jeg vet ikke om hun er i Norge engang. Huseier har vært meget forståelsesfull, men begeret er vel rent over. Om det koster meg 10 tusen for å få ordnet dette, så jeg kan opprettholde et godt forhold til huseier og bo her, så er det verdt hver krone for meg. Lenke til kommentar
Striker2411 Skrevet 6 timer siden Forfatter Del Skrevet 6 timer siden Forbrukslån hadde absolutt vært en greie. Men jeg kan ikke det da samboer holdt skjult at hun ikke betalte, så fikk også jeg betalingsanmerkning. Den er borte innen noen uker når jeg får penger, men jeg har snakket med dem og det er ikke noe jeg kan gjøre for å fremskynde fjerningen av den da jeg ikke er likvid. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Striker2411 skrev (10 minutter siden): Det er da ikke vanlige regninger som det er snakk om. Jeg har heldigvis lite utestående vanlige regninger. Noe småtteri, men ikke noe jeg ikke kan betale et purregebyr på. Dette er husleie som må betales. Samboer har rett og slett lurt meg og brukt felles penger på helt andre ting enn regninger og husleie. Familien hennes vil ikke dekke opp for henne og hun er ikke å få tak i. Jeg vet ikke om hun er i Norge engang. Huseier har vært meget forståelsesfull, men begeret er vel rent over. Om det koster meg 10 tusen for å få ordnet dette, så jeg kan opprettholde et godt forhold til huseier og bo her, så er det verdt hver krone for meg. Hvorfor ikke forklare situasjonen, og tilby huseier disse 10k ekstra da? 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Huseier kan uansett ikke kaste deg ut om du betaler 2 uker for sent, vær åpen og ærlig om det, huseier kan velge å godta det eller ikke, men er fint lite som kan bli gjort på 2 uker.. 1 Lenke til kommentar
Striker2411 Skrevet 6 timer siden Forfatter Del Skrevet 6 timer siden Jeg har snakket med huseier og han er vel av den gamle skolen. Min eks har løyet og lurt han masse, så jeg får vel litt av smittesinne der. Jeg vet at en utkastelsesprosess er lang, men han sier han da pga så mye styr vil selge huset og da er det fint lite verken jeg eller namsmannen kan gjløre. Ergo mister jeg et sted jeg stortrives med å bo. Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Selger jo ikke huset over natten.. Tar litt tid 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Striker2411 skrev (6 minutter siden): Jeg har snakket med huseier og han er vel av den gamle skolen. Min eks har løyet og lurt han masse, så jeg får vel litt av smittesinne der. Jeg vet at en utkastelsesprosess er lang, men han sier han da pga så mye styr vil selge huset og da er det fint lite verken jeg eller namsmannen kan gjløre. Ergo mister jeg et sted jeg stortrives med å bo. Det tar måneder å selge 1 Lenke til kommentar
Striker2411 Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden Ja det gjør det. Men resultatet er jo uansett at jeg må flytte fra det som er for meg det perfekte bosted. Om det er om et halvt år må jeg likevel flytte. Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Striker2411 skrev (2 minutter siden): Ja det gjør det. Men resultatet er jo uansett at jeg må flytte fra det som er for meg det perfekte bosted. Om det er om et halvt år må jeg likevel flytte. Det er konsekvensene. Du kan ikke bo der lenger. Dessverre. Du har ikke noe valg. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå