Vokteren Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden En uhelbredelig kriminell og evig fengselsfugl er historie: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/metkel-betew-pafort-skader-fra-flere-typer-vapen/17659242/ En kjeltring som har kostet den norske stat mange penger og privatpersoner mange lidelser, inkludert delaktighet i drap på en politimann. Fikk han som fortjent til slutt ? 3 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 1 hour ago, Vokteren said: En uhelbredelig kriminell og evig fengselsfugl er historie: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/metkel-betew-pafort-skader-fra-flere-typer-vapen/17659242/ En kjeltring som har kostet den norske stat mange penger og privatpersoner mange lidelser, inkludert delaktighet i drap på en politimann. Fikk han som fortjent til slutt ? Nei. Han hadde tatt sin straff. 3 2 1 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Vokteren skrev (1 time siden): En uhelbredelig kriminell og evig fengselsfugl er historie: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/metkel-betew-pafort-skader-fra-flere-typer-vapen/17659242/ En kjeltring som har kostet den norske stat mange penger og privatpersoner mange lidelser, inkludert delaktighet i drap på en politimann. Fikk han som fortjent til slutt ? Jeg gråter iallefall ingen tårer. 6 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Betel har vært domfelt for ran og liknende, gang etter gang, dette var en permanent vinningskriminell. Fortjent eller ikke, NORGE har nok betydelig gevinst i at denne personen ikke får begå flere lovbrudd. 5 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Det har vært skremmende å lese kommentarer om dette de siste dagene. Folk som direkte jubler over at denne personen nå er borte, men i stedet har vi nå en ukjent drapsmann på frifot. Er det egentlig noe bedre? 1 2 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Time will tell om dette var 'fortjent', dog tenker jeg død aldri er ett godt svar på noe. Tenker risikoen er stor for at hen har gjort noe som andre mener fortjener dødsstraff. 1 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Drap er galt uansett, ingen skal være dommer og bøddel i dette landet. Samtidig så er ikke dette det drapsofferet jeg synes mest synd på, og ja hans død har nok spart samfunnet noen kroner. 5 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Imaginacíon skrev (1 time siden): Nei. Han hadde tatt sin straff. Og gjort opp for seg. Ingen fortjener å bli skutt, verken han eller Arne Sigve Klungland. 3 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden (endret) "Nokas-ranerne Metkel Betew og Kjell Alrich Schumann skulle gjenoppta vennskapet etter 20 år bak murene. Nå har de dårlig tid, for bare én av dem får leve videre. " - NRK Rart med disse Nokas bestekompisene.. at det alikevel skulle vise seg at ingen fikk leve videre - med knapt 2 måneder i mellom. Endret 10 timer siden av MrL 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 10 timer siden Forfatter Del Skrevet 10 timer siden NorsknRev skrev (9 minutter siden): Og gjort opp for seg. Ingen fortjener å bli skutt, verken han eller Arne Sigve Klungland. En ideell inngangsport til godt menneskeverd og en velfungerende rettsstat. Men så er det dette med realiteter da. Betew kom til Norge med vår velvilje og godhet. Han svarte med å belaste fellesskapet med kriminalitet…… 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Vokteren skrev (22 minutter siden): En ideell inngangsport til godt menneskeverd og en velfungerende rettsstat. Men så er det dette med realiteter da. Betew kom til Norge med vår velvilje og godhet. Han svarte med å belaste fellesskapet med kriminalitet…… Han ble født i Norge etter hva jeg kan se, på samme måte som deg antar jeg.. 2 1 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) Vokteren skrev (27 minutter siden): Betew kom til Norge med vår velvilje og godhet. Han svarte med å belaste fellesskapet med kriminalitet…… Ytre-venstre sin drøm med andre ord. Endret 9 timer siden av Paxville 2 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) 39 minutes ago, Vokteren said: Betew kom til Norge med vår velvilje og godhet. Han svarte med å belaste fellesskapet med kriminalitet…… 12 minutes ago, Paxville said: Ytre-venstre sin drøm med andre ord. https://no.wikipedia.org/wiki/Metkel_Betew Endret 9 timer siden av Kakkelfant 2 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 9 timer siden Forfatter Del Skrevet 9 timer siden Kakkelfant skrev (3 minutter siden): https://no.wikipedia.org/wiki/Metkel_Betew Fødestedet er uviktig i dette tilfellet. Han klarte uansett ikke å bli fullintegrert i et samfunn som setter lovlydighet, fellesskap, tillit og nestekjærlighet høyt…. 6 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) Fortjent er det vel ikke mtp han sona straffen sin, men denne mannen har jo vært kriminell så og si hele sitt voksne liv. Vanskelig å si om han fortsatt hadde fiender eller fortsatt hadde noe med kriminelle nettverk å gjøre. Mye tyder jo på det nå når han plutselig blir brutalt drept, rundt 1 år etter ar han slapp ut. En god venn av han mente jo at det måtte ha vært en som kjente han godt, da Betew neppe ville ha møtt noen han ikke kjente godt eller stolte på, i en skog ved nattestider. Endret 9 timer siden av Iterion 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) Når jeg leste at han var drept tenkte jeg umiddelbart "Så bra! Vi trenger ikke sånne som bare lager kvalm!" Men så kom jeg til å tenke på en gammel venn, Erik Fallo. Et aldeles fantastisk menneske, en velgjører for mange vanskeligstilte, en som alltid stilte opp og verdens beste pappa. At et menneske ikke betyr noe for alle betyr ikke at hen ikke betyr mye for noen. Erik sa en gang til meg "Jeg skulle gjerne ha sluttet med all denne dritten, men jeg har så mange dommer på meg og skylder så mange penger at jeg aldri ville klare det." Jeg er selvsagt i mot alle former for kriminalitet og jeg har ingen kjennskap til Metkel utover hva jeg har lest i media, men det er ikke tvil om at det er flere sider ved disse menneskene de fleste av oss ikke orker. Endret 8 timer siden av trn100 5 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Han planla drap på "Onkel Skrue" og nå lurer de på hvorfor han er død? 3 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden sedsberg skrev (5 minutter siden): Han planla drap på "Onkel Skrue" og nå lurer de på hvorfor han er død? Og hvis han hadde klart det hadde det blitt 2 fluer i samme smekk for oss vanlige folk. For min del har jeg begynt å spørre meg selv hvorfor folk kriminalitet oppstår? Selvsagt er ingen kriminelle uskyldige, jeg bare spør. Og at det alltid antydes at "utlendinger" er problemet? At de er overrepresentert på statistikken burde egentlig få flere til å lure på hvorfor? Vi har jo som kjent voldtekstforbrytere på Bygdøy også... 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Ingen, som ikke er en direkte trussel mot andre som ikke kan avhjelpes på annen måte, "fortjener" å dø. Og det er ihvertfall ikke noe å juble over 1 1 Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) Tussi skrev (15 minutter siden): Ingen, som ikke er en direkte trussel mot andre som ikke kan avhjelpes på annen måte, "fortjener" å dø. Og det er ihvertfall ikke noe å juble over Jo det er det. På lik linje som ABB skulle vært skutt og drept på Utøya. Endret 7 timer siden av Paxville 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå