Gå til innhold

Metkel Betew skutt og drept

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Vokteren said:

En uhelbredelig kriminell og evig fengselsfugl er historie:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/metkel-betew-pafort-skader-fra-flere-typer-vapen/17659242/

En kjeltring som har kostet den norske stat mange penger og privatpersoner mange lidelser, inkludert delaktighet i drap på en politimann.

Fikk han som fortjent til slutt ?

Nei. Han hadde tatt sin straff. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (1 time siden):

En uhelbredelig kriminell og evig fengselsfugl er historie:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/metkel-betew-pafort-skader-fra-flere-typer-vapen/17659242/

En kjeltring som har kostet den norske stat mange penger og privatpersoner mange lidelser, inkludert delaktighet i drap på en politimann.

Fikk han som fortjent til slutt ?

Jeg gråter iallefall ingen tårer.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

"Nokas-ranerne Metkel Betew og Kjell Alrich Schumann skulle gjenoppta vennskapet etter 20 år bak murene. Nå har de dårlig tid, for bare én av dem får leve videre- NRK

Rart med disse Nokas bestekompisene.. at det alikevel skulle vise seg at ingen fikk leve videre - med knapt 2 måneder i mellom.

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
NorsknRev skrev (9 minutter siden):

Og gjort opp for seg. Ingen fortjener å bli skutt, verken han eller Arne Sigve Klungland.

En ideell inngangsport til godt menneskeverd og en velfungerende rettsstat.

Men så er det dette med realiteter da.
Betew kom til Norge med vår velvilje og godhet.
Han svarte med å belaste fellesskapet med kriminalitet……

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (22 minutter siden):

En ideell inngangsport til godt menneskeverd og en velfungerende rettsstat.

Men så er det dette med realiteter da.
Betew kom til Norge med vår velvilje og godhet.
Han svarte med å belaste fellesskapet med kriminalitet……

Han ble født i Norge etter hva jeg kan se, på samme måte som deg antar jeg..

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fortjent er det vel ikke mtp han sona straffen sin, men denne mannen har jo vært kriminell så og si hele sitt voksne liv. Vanskelig å si om han fortsatt hadde fiender eller fortsatt hadde noe med kriminelle nettverk å gjøre. Mye tyder jo på det nå når han plutselig blir brutalt drept, rundt 1 år etter ar han slapp ut.

En god venn av han mente jo at det måtte ha vært en som kjente han godt, da Betew neppe ville ha møtt noen han ikke kjente godt eller stolte på,  i en skog ved nattestider. 

Endret av Iterion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg leste at han var drept tenkte jeg umiddelbart "Så bra! Vi trenger ikke sånne som bare lager kvalm!"

Men så kom jeg til å tenke på en gammel venn, Erik Fallo. Et aldeles fantastisk menneske, en velgjører for mange vanskeligstilte, en som alltid stilte opp og verdens beste pappa.

At et menneske ikke betyr noe for alle betyr ikke at hen ikke betyr mye for noen.

Erik sa en gang til meg "Jeg skulle gjerne ha sluttet med all denne dritten, men jeg har så mange dommer på meg og skylder så mange penger at jeg aldri ville klare det."

Jeg er selvsagt i mot alle former for kriminalitet og jeg har ingen kjennskap til Metkel utover hva jeg har lest i media, men det er ikke tvil om at det er flere sider ved disse menneskene de fleste av oss ikke orker.

image.png.656e0e2182441050c562dc744ed7d2c8.png

Endret av trn100
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (5 minutter siden):

Han planla drap på "Onkel Skrue" og nå lurer de på hvorfor han er død?

Og hvis han hadde klart det hadde det blitt 2 fluer i samme smekk for oss vanlige folk.

For min del har jeg begynt å spørre meg selv hvorfor folk kriminalitet oppstår? Selvsagt er ingen kriminelle uskyldige, jeg bare spør. Og at det alltid antydes at "utlendinger" er problemet? At de er overrepresentert på statistikken burde egentlig få flere til å lure på hvorfor?

Vi har jo som kjent voldtekstforbrytere på Bygdøy også...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (15 minutter siden):

Ingen, som ikke er en direkte trussel mot andre som ikke kan avhjelpes på annen måte, "fortjener" å dø. Og det er ihvertfall ikke noe å juble over

Jo det er det.

På lik linje som ABB skulle vært skutt og drept på Utøya.

Endret av Paxville
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...