Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kul i brystet

Gjest 953f0...b4f

Anbefalte innlegg

Gjest 953f0...b4f

Hei, eg var på og skjekket ein kul i brystet for 4 mnd siden , der dei tok 2 prøver av to forskjellige , eg føle den har vokset , men har og godt ned 6 kg, og er bekymret for dette, var hos legen som er ny fastlegen og følte ikkje han betrygget meg , den er veldig vondt no når eg har kneppet så mye, men da det bare er 4 mnd siden eg skjekket det so godt så bør eg vell slappe av?

Anonymous poster hash: 953f0...b4f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 953f0...b4f
Skandinav skrev (1 minutt siden):

Har du ikke fått noen form for svar på prøvene?

Jo , fikk d etter ei veka etter prøvene, dei ringte , ly var fint og alle cellene var helt fine

Lenke til kommentar
Gjest 953f0...b4f
Skandinav skrev (7 minutter siden):

Men det var jo gode nyheter. Prøvene viser altså ikke noen form for kreft (?).

Men mener du nå at du fremdeles føler deg urolig for at kulen(e) vokser og at du ikke får et betryggende svar om hva dette dreier seg om?

Fikk svar at det var fibro i brystene, og tulle celler var fine,men eg blir bekymret når eg føle kulen har vokset , eg skjekket hele puppen grundig med både mammografi, ultralyd og biopsi for 4 mnd, men har jo tatt av 6 kilo siden så og, kanskje lettere og kjenne, får litt helseangst

Lenke til kommentar
Gjest 953f0...b4f
Gjest 953f0...b4f skrev (Akkurat nå):

Fikk svar at det var fibro i brystene, og tulle celler var fine,men eg blir bekymret når eg føle kulen har vokset , eg skjekket hele puppen grundig med både mammografi, ultralyd og biopsi for 4 mnd, men har jo tatt av 6 kilo siden så og, kanskje lettere og kjenne, får litt helseangst

Desse cellene i dette var helt fine

Lenke til kommentar

Til syvende sist handler det altså om at du med din helseangst trenger mer informasjon om din situasjon med mål om du skal føle deg truggere. Da må du be om dette.

Det er for øvrig ikke uvanlig at pasienter før, under, og etter behandling ikke føler at de har fått tilstrekkelig informasjon om hva skjedde, hva skjer og hva har skjedd.

Fastlegen har en nøkkelrolle når du er ferdig utredet i spesialisthelsetjenesten. Hva mer kan vi si?

Lenke til kommentar
Skandinav skrev (5 minutter siden):

Til syvende sist handler det altså om at du med din helseangst trenger mer informasjon om din situasjon med mål om du skal føle deg truggere. Da må du be om dette.

Det er for øvrig ikke uvanlig at pasienter før, under, og etter behandling ikke føler at de har fått tilstrekkelig informasjon om hva skjedde, hva skjer og hva har skjedd.

Fastlegen har en nøkkelrolle når du er ferdig utredet i spesialisthelsetjenesten. Hva mer kan vi si?

Lenke til kommentar
Gjest 953f0...b4f
Skandinav skrev (6 minutter siden):

Eg var hos den nye fastlegen min denne veka, men følte han ikkje snakka skikkelig til meg, han kjente på kulen og , men s lite men sendte meg ikkje videre, eg trenge vell ein trygghet t når eg vart så godt skjekket for 4 mnd siden er det ikkje noe farligt selv om føler kulen er blitt større , 

Lenke til kommentar
Gjest 953f0...b4f
Gjest 953f0...b4f skrev (Akkurat nå):

Eg var hos den nye fastlegen min denne veka, men følte han ikkje snakka skikkelig til meg, han kjente på kulen og , men s lite men sendte meg ikkje videre, eg trenge vell ein trygghet t når eg vart så godt skjekket for 4 mnd siden er det ikkje noe farligt selv om føler kulen er blitt større , 

Eg fikk veldig god informasjon av brystdiagnostisk senter når dei ringte om biopsiane dei hadde tatt, at alle celler var helt fine, og no sku eg bare kjenne etter som helt vanlig etter kuler, at dette eg hadde var fibroadenom, tok både biopsi der dei tok å knipsa av ein bite , og ein biopsi med nål på sikkert er den kulen eg kjenner 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...