Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Importere bil til Norge

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte hjem til Norge, og vurderer å ta med bilen. Jeg forsøker å finne ut hva det vil koste å importere den til Norge fra Spania, men enten så finner jeg ikke et klart svar, ellers så forstår jeg ikke svaret. På skatteetaten sine sider står det at det er fritak eller reduksjon på moms(?) på grunn av bilens alder, men jeg klarer ikke å finne ut om det er helt eller delvis. Jeg forsøkte å beregne det med verktøyet de har på nettsiden, men den ene gangen får jeg en pris på kr 2700, og den andre koster det over 20000 kr, men da med informasjon om mulig fritak eller reduksjon, men ikke noe info om hvor mye.

Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hva som gjelder for min bil?

2004 BMW E46 320 Ci

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har forsøkt med skatteetatens kalkulator?

https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/importere/regn-ut/

Den skal være nøyaktig, men krever riktige data legges inn. Utslipp blant annet må legges inn.

Noe typer flyttegods kan innføres avgiftsfritt, men bil, og en del andre varer krever mva og toll. Har du annet med deg kan det innføres uten avgifter.

Se informasjon:

https://www.toll.no/no/flytte-til-eller-fra-norge/flyttegods

Endret av toralfb
Lenke til kommentar

Hentet fra beregningsverktøyet på skatteetatens nettsider:

Sitat

Hvis du har et kjøretøy som ikke er kjøpt nylig, må du få en oppdatert verditakst fra landet der kjøretøyet sist er registrert.

Du skal betale merverdiavgift av bilens verdi ved flytting, vrakpantavgift og klimagassavgift. Pga. bilens alder er det ingen engangsavgift.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...