Camlon Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april 20 minutes ago, Gavekort said: Er det ikke det de gjorde da? De aller fleste planetene i Starfield er jo bare "fyll", men så har du noen områder som er laget av en level designer. Det blir litt spekulativt å gjette hvor det er de ville, men gitt mer ressurser til level design så kunne de gjort hovedplanetene ganske innholdsrike, som ville tatt bort en av de største kritikkene mot Starfield. Det er ganske opplagt at Starfield opprinnelig var et mer ambisiøst prosjekt, men som fikk problemer, ble nedprioritert og omsider sparket ut døra slik at Bethesda kunne fokusere på å få TES VI ut på rimelig tid. Det vet man både fra tidligere utviklere og med å se på i hvilken tilstand spillet ble sluppet i. Det jeg mente er at de bare skulle hatt 5 - 10 planeter uten fyll i det hele tatt. Å legge til masse fyll tok mye tid og gjorde ikke spillet noe bedre. Spørsmålet nå er om de vil gjøre lignende feil for TES VI og slipper ut et spill som har kritiske designfeil som tar fra dem tid til å designe et godt spill. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Jeg håper at de har fjernet "levelscaling" eller i det minste gjør det valgfritt. Oblivion var fantastisk, men det var samtidig demotiverende å oppdage at verdenen i så stor grad "levlet" sammen med deg. Det er for øvrig et tilbakevendende irritasjonsmoment i flere av Bethesda sine spill, at "standardvåpen" og utrustning hos fienden blir stadig mer avansert etter som du selv levler opp. Men spent på dette, kan bli veldig bra! 2 Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april (endret) 4 hours ago, Milarwen said: Altså ikke snakk om https://skyblivion.com/? Skulle ha gått til Specsavers? Den grafiske fideliteten og fargegraderingen på dette kontra Skyblivion er som natt og dag. Endret 16. april av Allostasis Lenke til kommentar
TazheI Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Gavekort skrev: leifeinar skrev (8 minutter siden): Rart Bethesda ikke lager mere elderscroll så poppulært det er. De har allerede teaset det neste spillet i serien. Grunnen til at det tar så lang tid er fordi standarden hele tiden blir høyere, og TES har vært gullstanden for singleplayer RPG. Jeg tipper også at det er en oppgradering av Creation Engine som ligger i forkant av spillet, siden Starfield viste en del av begrensningene med den motoren. Tror nok hovedgrunnen er satsing på kjedeligere spill som Starfield og Fallout 76. Men standaren er nok også høyere ja. Tror også de er usikre hvordan de skal gjør det. Skal de fortsette i samme spor som før; enkele spillmekanikker og stor målgruppe. Eller gå mer Baldurs gate 3 rettningen å lage et spill for nørder med et rikt spill mekaniker. Lenke til kommentar
LampeLars94 Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Jeg gir faen. Hvor er oppfølgeren til Skyrim? 1 Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Jeg har forsøkt å la være å høre på ryktene i flere uker og måneder. Men når den siste leaken kom nå, da ble jeg hyped. Oblivion har vært et av mine absolutte favorittspill gjennom flere tiår og et slipp som dette hadde vært noe av det største som kunne skje for meg. Omg, jeg er hyped! 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Jeg husker hvordan jeg ble introdusert til RPG sjangeren. Rekkefølgen var.... Oblivion > Neverwinter Nights 2 > Mass Effect 2010 var et godt år haha 1 Lenke til kommentar
Villamozell Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Kommer neste år. 20 års jubileum. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Oblivion var et spill som var veldig pent da det kom, men etter at førsteinntrykket ga seg, så syntes jeg at Morrowind var bedre. 1 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet 17. april Del Skrevet 17. april 7 hours ago, RRhoads said: Oblivion var et spill som var veldig pent da det kom, men etter at førsteinntrykket ga seg, så syntes jeg at Morrowind var bedre. Helt enig, min første RPG opplevelse i videospill var Daggerfall, men Morrowind var spillet som hadde dybden jeg forelsket meg i. Oblivion var fantastisk, men det som gjorde det spillet så interessant for meg var fysikken først og fremst, når man kunne plukke opp ting fra spillverden, skyte piler på bøttene over brønnene og se vektfordelingen forandre seg eller den første opplevelsen av å løfte kjettingen som hang fra taket eller veggen i cella man startet i, og se den dingle. Oblivion var også spillet man begynte å hoarde loot ennå litt hardere, I Skyrim tok man det ennå lengere Idag tenker man ikke så mye på sånt lenger, men det var en game-changer. Desverre var Oblivion mye flatere lore-wise, man begynte å bli mer håndholdt på vei til quests med piler som viste deg riktig retning. For ikke å snakke om alle magiske effekter og stats man hadde i Morrowind vs Oblivion, det ble kraftig nerfa. De er alle fantastiske spill, men det er ikke å komme i fra at noe har blitt tapt underveis også. Men så hadde du elendig animasjon og pathing i Morrowind, Cliff Racer er det beste eksempelet, det var alltid veldig lite interessant å møte den dinosaur fuglen, måtte bevege karakteren for å få den til å komme ned, eller i værste fall hoppe som en forvirret flue opp en fjellkant for å møte den i høyden, så du endelig kunne ta knerten på'n, og få kampmusikken til å ende lol. Men man fikk athletics til å lvle fort ihvertfall En remake av Oblivion er velkoment, er mer spent på ES6, men har ikke helt troa etter så mange middelmådige utgivelser i det siste. Men jeg håper i det minste. Lenke til kommentar
KingTigris Skrevet 17. april Del Skrevet 17. april (endret) Camlon skrev (18 timer siden): Det jeg mente er at de bare skulle hatt 5 - 10 planeter uten fyll i det hele tatt. Å legge til masse fyll tok mye tid og gjorde ikke spillet noe bedre. Spørsmålet nå er om de vil gjøre lignende feil for TES VI og slipper ut et spill som har kritiske designfeil som tar fra dem tid til å designe et godt spill. Både Morrowind, Oblivion og Skyrim hadde nokre kritiske designfeil, men det stoppa ikkje meg frå å legga ned mengdar med timar i dei spela. Det var nok enklara for meg å sjå forbi dei feila når eg var yngre og hadde ferre spel å samanlikna med. Men eg vil tru om me får eit spel som er pent nok, med stemningsfull nok musikk og med nok friheit til spela som ein vil i TES-verda, så får me eit spel som mange kjem til å legga ned mykje tid i. Og om me får mod-støtte att, vil det potensielt leva i eit ti-år eller meir etter lansering. Endret 17. april av KingTigris Lenke til kommentar
KingTigris Skrevet 17. april Del Skrevet 17. april Evil-Duck skrev (19 timer siden): Nix, tipper utviklerne bak Skyblivion er temmelig frustrerte nå etter 10 års utvikling at Bethesda selv nå trolig kommer de i forkjøpet. Å oppgradera ein slager til å holda standarden til det nya er alltid mod-prosjekt som får bein å gå på. Eg har fulgt veldig mange innan ulike spelseriar, men kjem berre på ein mod som eg har fått brukt mykje: Baldur's Gate TuTu. Lenke til kommentar
sweinar Skrevet 17. april Del Skrevet 17. april Rogshit skrev: Får man med hesterustning om man forhåndsbestiller? 🤣 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 17. april Del Skrevet 17. april 16 hours ago, LampeLars94 said: Hvor er oppfølgeren til Skyrim? Den kommer nok når TESO blir mindre populært. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april (endret) Husker jeg gledet meg mye til Oblivion, men så ble jeg skuffet og endte opp med å ikke spille det noe særlig. To ting som irriterte meg; levelscalinga og grafikken på avstand som så grøtete og stygg ut. Jeg kommer antageligvis til å teste dette, da det er et Unreal Engine 5 spill og dermed kan spilles i VR. Er jo håpløst gammeldags å spille 3D spill uten VR i dag. Endret 18. april av Enceladus Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet i går, 08:15 Del Skrevet i går, 08:15 On 4/18/2025 at 5:30 PM, Enceladus said: Husker jeg gledet meg mye til Oblivion, men så ble jeg skuffet og endte opp med å ikke spille det noe særlig. To ting som irriterte meg; levelscalinga og grafikken på avstand som så grøtete og stygg ut. Jeg kommer antageligvis til å teste dette, da det er et Unreal Engine 5 spill og dermed kan spilles i VR. Er jo håpløst gammeldags å spille 3D spill uten VR i dag. Det eneste jeg kunne tenkt meg å spille med VR, er racing, ellers er FPS håpløst pga bevegelse.. Det å teleportere til spots dreper jo innlevelsen totalt, pluss, en ting man merker uansett hvor mye man driver med VR, er fomling. Det er en god grunn til at det ikke er så populært, noe pga pris, men for det meste så er det pga begrensinger som ødelegger innlevelse på andre områder enn det visuelle. VR er kult, men ikke i alle sjangre, det er som å bruke pedal og ratt i CS2 i enkelte sammenhenger. Det har sin plass i enkelte spill da. Alyx var bra, men det overgikk ikke på noen måte de originale Half-Life spillene for sin tid f.eks. Ellers er jeg enig med deg med Oblivion, men ikke hva du sier om grafikken, på den tiden det kom var dette spillet utrolig vakkert og grenseprengende når det kom til fysikk i spill. Levelscaling var poop, helt enig der. Lenke til kommentar
MrL Skrevet i går, 08:33 Del Skrevet i går, 08:33 (endret) Jojimbo skrev (19 minutter siden): Det eneste jeg kunne tenkt meg å spille med VR, er racing, ellers er FPS håpløst pga bevegelse.. Det å teleportere til spots dreper jo innlevelsen totalt, pluss, en ting man merker uansett hvor mye man driver med VR, er fomling. Det er en god grunn til at det ikke er så populært, noe pga pris, men for det meste så er det pga begrensinger som ødelegger innlevelse på andre områder enn det visuelle. VR er kult, men ikke i alle sjangre, det er som å bruke pedal og ratt i CS2 i enkelte sammenhenger. Det har sin plass i enkelte spill da. Alyx var bra, men det overgikk ikke på noen måte de originale Half-Life spillene for sin tid f.eks. Ellers er jeg enig med deg med Oblivion, men ikke hva du sier om grafikken, på den tiden det kom var dette spillet utrolig vakkert og grenseprengende når det kom til fysikk i spill. Levelscaling var poop, helt enig der. Først og fremst kan de fleste FPS spill - inkludert Alyx - velge om du vil teleportere eller ha kontinuelig flyt. At VR ikke hører hjemme i FPS spill tror jeg nok er en mening du må stå for på egen kappe, som er fair det - men der er jeg så uenig som jeg kan bli. Innlevelse var det siste problemet jeg hadde i Alyx, det var tvert imot mindblowing på alle nivåer. Det er fremtiden til alle fps spill. Problemet mitt med FPS spill er først og fremst at det er fysisk slitsomt, slitsomt å ha på headset i mange timer og det er ikke mange nok spill på markedet som gjør VR elementene bra nok. Det er dog en haug av fps spill - inkludert Ready Or Not som VR port - som er helt mindblowing i VR. Endret i går, 08:35 av MrL Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet i går, 12:37 Del Skrevet i går, 12:37 (endret) 4 hours ago, Jojimbo said: Det eneste jeg kunne tenkt meg å spille med VR, er racing, ellers er FPS håpløst pga bevegelse.. Det å teleportere til spots dreper jo innlevelsen totalt, pluss, en ting man merker uansett hvor mye man driver med VR, er fomling. Det er en god grunn til at det ikke er så populært, noe pga pris, men for det meste så er det pga begrensinger som ødelegger innlevelse på andre områder enn det visuelle. VR er kult, men ikke i alle sjangre, det er som å bruke pedal og ratt i CS2 i enkelte sammenhenger. Det har sin plass i enkelte spill da. Alyx var bra, men det overgikk ikke på noen måte de originale Half-Life spillene for sin tid f.eks. Ellers er jeg enig med deg med Oblivion, men ikke hva du sier om grafikken, på den tiden det kom var dette spillet utrolig vakkert og grenseprengende når det kom til fysikk i spill. Levelscaling var poop, helt enig der. FPS er jo perfekt i VR! Men du tåler kanskje ikke fri bevegelse med stikke? Nybegynnere blir ofte dårlig av det ja, men det er jo bare tilvenning. Jeg er blitt helt immun, da er det helt konge! Jo mer bevegelse jo gøyere er det! Og unger virker ikke å være plaget i samme grad som voksne, bare se når de spiller crazy bevegelse spill som gorilla tag! Er eldre folk som er sensitive og må ha støttehjul som teleport lol. VR er kanskje litt som da vi gikk fra 2D grafikk til 3D, det krevde vel også en tilvenning. VR er det neste naturlige steget i spill etter min mening hvor vi går fra å se 3D flatt på en skjerm til å være inne i spillet. Endret i går, 12:39 av Enceladus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå