Gå til innhold

«Oblivion»-lekkasje er ekte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det har flydd rykter rundt dette hele april, det ligger bilder me deluxe edition og kosmetikk ute, siste jeg hørte er at de har tenkt å "shadow-droppe" det den 21te. Uansett så følger jeg dette med argus øyne! Morrowind og oblivion satte så stort preg på hva jeg så etter i spill i ettertid.
Lenke til kommentar

En av mine beste spillopplevelser noensinne.

Med oppdatert grafikk til dagens nivå vil tror jeg dette fortsatt dette vil være bedre enn selv 99% av spill som produseres i dag, noe som i selv selv sier hvor sinnsykt dette var for 20 år siden.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (8 minutter siden):

Rart Bethesda ikke lager mere elderscroll så poppulært det er.

De har allerede teaset det neste spillet i serien. Grunnen til at det tar så lang tid er fordi standarden hele tiden blir høyere, og TES har vært gullstanden for singleplayer RPG. Jeg tipper også at det er en oppgradering av Creation Engine som ligger i forkant av spillet, siden Starfield viste en del av begrensningene med den motoren.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dette kan bli et ekstremt merkelig spill. Gamle Oblivion som sviver inne i en ny grafikkmotor med alle de bisarre tingene som skjer hele tiden.

"Have you heard about the wood elves?"
"AHHH! AAAHH! THE GREY FOX!!"
"What a lovely day we are having no?"
"AAAAHHH!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 time siden):

De har allerede teaset det neste spillet i serien. Grunnen til at det tar så lang tid er fordi standarden hele tiden blir høyere, og TES har vært gullstanden for singleplayer RPG. Jeg tipper også at det er en oppgradering av Creation Engine som ligger i forkant av spillet, siden Starfield viste en del av begrensningene med den motoren.

Jeg håper du har rett. Men BGS senere arbeid viser en nedadgående utvikling i standard og kvalitet for studioet. Fallout 76 og Starfield på PC, Elder scrolls castles og blades på mobil er alle middelmådige spill.

Jeg tror ikke forventningene vil møtes med Elder Scrolls VI. 

Lenke til kommentar
Føniks skrev (9 minutter siden):

Fallout 76 og Starfield på PC, Elder scrolls castles og blades på mobil er alle middelmådige spill.

Alle disse spillene er fra sekundære studio eller fra sekundære team. Fallout 76 var laget av BGS Austin, og Starfield var en ny IP laget av et sekundært team. Mobilspillene er noe helt annet igjen.

A-team jobber nok på TES VI, og de kommer nok ikke til å slippe det før de overgår Skyrim.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (12 minutter siden):

Alle disse spillene er fra sekundære studio eller fra sekundære team. Fallout 76 var laget av BGS Austin, og Starfield laget av et sekundært team. Mobilspillene er noe helt annet igjen.

Ok, så de som nå utvikler Elder Scrolls VI, hvilket prosjekt jobbet de med før dette? Det må jo være teamet som står bak Starfield som har blitt satt på dette vel?

Edit: «the release of Bethesda’s Starfield on September 1 paved the way to move The Elder Scrolls VI into production. According to Bethesda Head of Publishing Pete Hines, members of the studio’s development team began work on The Elder Scrolls VI in the days leading up to Starfield’s release.» https://www.superherohype.com/video-games/546117-the-elder-scrolls-vi-moves-into-active-development-as-starfield-launches/amp 

Gavekort skrev (12 minutter siden):

A-team jobber nok på TES VI, og de kommer nok ikke til å slippe det før de overgår Skyrim.

Vi får håpe. Jeg spiser skoene mine om TES VI overgår Skyrim. Men jeg har ikke den samme troa som du har her.

Endret av Føniks
Lenke til kommentar
Føniks skrev (19 minutter siden):

Jeg håper du har rett. Men BGS senere arbeid viser en nedadgående utvikling i standard og kvalitet for studioet. Fallout 76 og Starfield på PC, Elder scrolls castles og blades på mobil er alle middelmådige spill.

Jeg tror ikke forventningene vil møtes med Elder Scrolls VI. 

Du har tydeligvis ikke spilt Fallout 76 nå i nyere tid? Det har virkelig kommet seg! 👌🕹️👊

Lenke til kommentar

Kingdom come 2 har vist at man ikke trenger loading screen hver gang man går gjennom en dør.  Men siden TES VI sikkert bruker samme bedritene motoren som Bethesda har brukt i snart 30 år. Blir det sikkert loading hver 5 meter man går.

Lenke til kommentar
Føniks skrev (10 minutter siden):

Ok, så de som nå utvikler Elder Scrolls VI, hvilket prosjekt jobbet de med før dette? Det må jo være teamet som står bak Starfield som har blitt satt på dette vel?

Jeg tviler ikke på at Starfield-utviklerne har den kompetansen de trenger til å lage et bra spill. Problemet med Starfield var at det endte opp langt over tid og langt over budsjett, før det omsider ble nedskalert og kastet ut døra. Det er helt uaktuelt å gjøre med TES, som er Bethesda sin desidert mest verdifulle IP.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Gavekort said:

Jeg tviler ikke på at Starfield-utviklerne har den kompetansen de trenger til å lage et bra spill. Problemet med Starfield var at det endte opp langt over tid og langt over budsjett, før det omsider ble nedskalert og kastet ut døra. Det er helt uaktuelt å gjøre med TES, som er Bethesda sin desidert mest verdifulle IP.

Problemet med Starfield er at de valgte å ha over 1000 planeter, noe som tvang dem til å generere hver planet. Det ville vært et mye bedre spill om de håndlaget 5 - 10 planeter med en god story.

De har gjort mange tabber i de siste, så jeg er litt bekymret for at de gjør nye tabber i TES VI, men kanskje blir vi overasket og det blir bra.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (32 minutter siden):

Jeg tviler ikke på at Starfield-utviklerne har den kompetansen de trenger til å lage et bra spill. Problemet med Starfield var at det endte opp langt over tid og langt over budsjett, før det omsider ble nedskalert og kastet ut døra. Det er helt uaktuelt å gjøre med TES, som er Bethesda sin desidert mest verdifulle IP.

Det tviler ikke jeg heller på. Jeg tror de fleste flopper handler om mangelfull ledelse og kreativ retning. Det spiller ingen rolle hvor flinke utviklere de har om dette mangler. 

Lenke til kommentar
Camlon skrev (10 minutter siden):

Problemet med Starfield er at de valgte å ha over 1000 planeter, noe som tvang dem til å generere hver planet. Det ville vært et mye bedre spill om de håndlaget 5 - 10 planeter med en god story.

Er det ikke det de gjorde da? De aller fleste planetene i Starfield er jo bare "fyll", men så har du noen områder som er laget av en level designer. Det blir litt spekulativt å gjette hvor det er de ville, men gitt mer ressurser til level design så kunne de gjort hovedplanetene ganske innholdsrike, som ville tatt bort en av de største kritikkene mot Starfield.

Det er ganske opplagt at Starfield opprinnelig var et mer ambisiøst prosjekt, men som fikk problemer, ble nedprioritert og omsider sparket ut døra slik at Bethesda kunne fokusere på å få TES VI ut på rimelig tid. Det vet man både fra tidligere utviklere og med å se på i hvilken tilstand spillet ble sluppet i.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...