s0tarts Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Er det vanskelig å sette opp et trådløst nettverk? Skal bruke en D-link DI-624+ router og to D-link DWL-G520+ kort. Formålet er å dele ADSL på to starsjonære maskiner. DWL-G520+ DI-624+ Lenke til kommentar
s0tarts Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Det er normalt ingen problemer , eneste jeg vil råde deg til er å sette opp routeren ved bruk av en ethernet kabel . Det kan skape problemer å konfigurere over det trådløse nettet om du er uheldig så mister du oppkoblingen . IKKE skru på noen kryptering før du er 100% ferdig og er fornøyd med opsettet . Kryptering vil ofte også påvirke hvor langt signalet rekker , dessuten er vel denne WEP krypteringen igrunn bare en vits . Jeg har selv en DI624+ hvor jeg har låst MAC adressene til de kort som skal få tilgang og da både over ethernet og trådløst . Dette gir nok den beste sikkerheten ... Det er også faktisk vist seg at jo lavere i huset routeren står jo bedre rekker signalet rundt i huset . Btw så har www.itbutikken.no ehh jeg vet .. 5db pisker som du kan bytte ut den 2db som følger til en nett sum av 120kroner eller deromkring . Disse koster nærmere 400 kroner i norske webhsopper . Lenke til kommentar
s0tarts Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Er denne routern bra? og hva med kortene? Lenke til kommentar
bjarneu Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Ta en titt på denne artikkelen fra Computerworld om trådløse nettverk som ikke fungerer. Wi-Fi Alliances liste over sertifiserte produkter finner du her. Bjarne Lenke til kommentar
s0tarts Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Hva er forsjellen om en router har Wi-Fi eller ikke? Lenke til kommentar
bjarneu Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Klipt fra Computerworld: "Målet med Wifi-merkingen er at den skal forsikre kunden om at det trådløse produktet er kompatibelt med andre produkter. I all enkelhet handler det om hvordan produkter fra ulike leverandører fungerer i ett og samme nettverk." Produkter som ikke har Wi-Fi merkingen har da enten ikke blitt testet eller dumpet i testen. Bjarne Endret 17. januar 2004 av bjarneu Lenke til kommentar
s0tarts Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) Er det særlig vanskeligere enn et nettverk med kabel? Endret 17. januar 2004 av E.M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå