Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er normalt ingen problemer , eneste jeg vil råde deg til er å sette opp routeren ved bruk av en ethernet kabel .

Det kan skape problemer å konfigurere over det trådløse nettet om du er uheldig så mister du oppkoblingen .

IKKE skru på noen kryptering før du er 100% ferdig og er fornøyd med opsettet . Kryptering vil ofte også påvirke hvor langt signalet rekker , dessuten er vel denne WEP krypteringen igrunn bare en vits .

Jeg har selv en DI624+ hvor jeg har låst MAC adressene til de kort som skal få tilgang og da både over ethernet og trådløst . Dette gir nok den beste sikkerheten ...

Det er også faktisk vist seg at jo lavere i huset routeren står jo bedre rekker signalet rundt i huset . Btw så har www.itbutikken.no ehh jeg vet .. 5db pisker som du kan bytte ut den 2db som følger til en nett sum av 120kroner eller deromkring . Disse koster nærmere 400 kroner i norske webhsopper .

Lenke til kommentar

Klipt fra Computerworld:

"Målet med Wifi-merkingen er at den skal forsikre kunden om at det trådløse produktet er kompatibelt med andre produkter. I all enkelhet handler det om hvordan produkter fra ulike leverandører fungerer i ett og samme nettverk."

Produkter som ikke har Wi-Fi merkingen har da enten ikke blitt testet eller dumpet i testen.

Bjarne

Endret av bjarneu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...