BertNaked Skrevet i går, 18:09 Forfatter Del Skrevet i går, 18:09 Kjetil Lura skrev (4 minutter siden): Om bilen har kun 60000 på telleren er ikke problemet, er årene som er problemet? Min har 8000 og er 2022. nx450H+ Spørs. Akkurat nå er problemet bremsene bak. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet i går, 18:16 Del Skrevet i går, 18:16 (endret) Jepp, Normalt, og bilen er 25år😁 Endret i går, 18:17 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Hrafnguth Skrevet i går, 19:03 Del Skrevet i går, 19:03 Hold fast på denne aurisen! Alt som blir solgt nå til dags er lagd for å være så komplisert å reparere, at verksted skal gi beskjed om at dette ikke lønner seg etter en fem år.. Pluss at mye har innelagt tidsbomber som fører til motorhavari. Slik som Ford eco-boost-motorer med "wetbelt".... Herregud, snakk om gjenommsiktig. Kort historie lang; wetbelt av gummi tåler ikke motorolje spesielt godt, og derfor ryker beltet etter en viss tid. Ryker det, er motoren kaputt. Vil man følge intervallet for bytte, så koster det mye penger, sikkert mer enn man vil spandere på en 5-7 år gammel bil... Så kjører man til det går til helriket, da! Lenke til kommentar
Hrafnguth Skrevet i går, 19:05 Del Skrevet i går, 19:05 Hrafnguth skrev (Akkurat nå): Hold fast på denne aurisen! Alt som blir solgt nå til dags er lagd for å være så komplisert å reparere, at verksted skal gi beskjed om at dette ikke lønner seg etter en fem år.. Pluss at mye har innelagt tidsbomber som fører til motorhavari. Slik som Ford eco-boost-motorer med "wetbelt".... Herregud, snakk om gjenommsiktig. Kort historie lang; wetbelt av gummi tåler ikke motorolje spesielt godt, og derfor ryker beltet etter en viss tid. Ryker det, er motoren kaputt. Vil man følge intervallet for bytte, så koster det mye penger, sikkert mer enn man vil spandere på en 5-7 år gammel bil... Så kjører man til det går til helriket, da! Det er ingen grunn til å legge oljepumpa i panna, man kunne like godt satt det frempå kamakselen. De sier det er for å spare plass, men belter og pulleys tar like mye plass som bare pumpa, så det er rett og slett for å lage havariklare biler. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet i går, 19:47 Del Skrevet i går, 19:47 (endret) En må også passe på rust på gamle biler, de fleste ruster opp før de når 20-25 år. Men selv om bilen skulle ha kort tid igjen så er det ofte rimeligere å ta en slik bremsereperasjon enn å kjøpe noe annet. Endret i går, 19:51 av Svein M Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet i går, 20:16 Del Skrevet i går, 20:16 (endret) En del bilopphoggerier har kontrollerte deler og som selges relativ billig. Og har du noen kompiser med kunnskap som kan hjelpe til så.. Endret i går, 20:17 av Jarmo Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden BertNaked skrev (5 timer siden): Jo, men ikke-merkeverksted tok den samme prisen. Verkstedene eksisterer ikke for å gi deg en lav pris på reparasjoner. De er der der å tjene mye penger. Noen skal bli milliardærer. Man får ikke hyggelige priser på verkstedene i dag. De har minst to ukers ventetid. Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 10 timer siden Forfatter Del Skrevet 10 timer siden mobile999 skrev (13 timer siden): Verkstedene eksisterer ikke for å gi deg en lav pris på reparasjoner Så det du sier at merkeverksted og de som ikke er tilknyttet noe merke er hipp som happ? Lenke til kommentar
Paxville Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden (endret) mobile999 skrev (13 timer siden): Verkstedene eksisterer ikke for å gi deg en lav pris på reparasjoner. De er der der å tjene mye penger. Noen skal bli milliardærer. Man får ikke hyggelige priser på verkstedene i dag. De har minst to ukers ventetid. Etter å ha vært i bransjen i 20 år, så har ikke jeg sett noe til eiere som blir milliardærer av driften. Jobber nå i en stor bilforretning med ca 100 ansatte, 30 mekanikere på gulvet, og resultatene vi får presantert, selv om det går greit i pluss, er det milevis unna noen som blir millardærer av det vi driver med. Da jeg jobbet i en mindre bedrift, så var vi ofte på minussiden. Tror kanskje ikke folk er klar over hvor sinnsykt mye penger verktøy og utstyr koster, dette skal også vedlikeholdes, repareres og kalibreres. Spesialverktøy har også ofte hinsides priser, og dette MÅ vi ha, dette blir automatisk tilsendt fra importør. Endret 10 timer siden av Paxville 4 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden BertNaked skrev (6 timer siden): Så det du sier at merkeverksted og de som ikke er tilknyttet noe merke er hipp som happ? Nja, merkeverksted er ofte det dyreste av det dyreste. Har du sjekket hva de skal ha på et mindre, lokalt verksted? Evt så kan du jo vurdere å kjøpe inn deler og gjøre jobben selv, med hjelp av en litt kyndig kompis f.eks? Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Iterion skrev (29 minutter siden): Nja, merkeverksted er ofte det dyreste av det dyreste. Har du sjekket hva de skal ha på et mindre, lokalt verksted? Evt så kan du jo vurdere å kjøpe inn deler og gjøre jobben selv, med hjelp av en litt kyndig kompis f.eks? Sjekket med flere; Alle skulle ha omtrentlig det samme. Bare noen hundrelapper som skilte. Tydelig at det er deleprisene som trekker opp. 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden @BertNakedHvor i landet holder du til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå