Wembley Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Bor i et hus fra 1932 der vi oppdaget at det i sin tid er blitt bygget nye yttervegger på utsiden av de originale ytterveggene med et 10 cm mellomrom der det kun er luft. Skjønte at dette har vært normalt etter gammel standard. Får nå anbefalt å blåseisolere så vi får tettet dette mellomrommet og således et bedre isolert hus, mer energibesparende osv. Det vi stopper opp litt ved, er det som handler om tilstrekkelig lufting når man tetter på denne måten. Det finnes jo ingen luftespalte el.l. Vil det da si at vi risikerer at det blir "for tett", med tanke på fukt o.l. Vi har ingen planer om å fjerne kledning o.l. Har noen erfaring med dette? Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april Jeg vet ikke hvordan det blir med potensielle råteskader og skadedyr. Det jeg vet er at etterisolering ofte ikke lønner seg, og bør tas i takt med at huset ellers trenger renovering. Jeg tenker at materialet kanskje synker sammen med tiden. Jeg ville kanskje heller kjøpt en rimelig luft-luftvarmepumpe for å bøte på fyringsutgiftene. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april Hvis ny yttervegg har lufting bak kledning er det ingen fare her. Ville sjekket hvordan ny vegg er bygget opp først. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå