Spillredaksjonen Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april PlayStation 5 blir dyrere Sony setter opp prisen i Europa. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Jeg husker da teknologi ble billigere jo mer utdatert den ble, og at produksjonskostnadene gikk ned med tiden. Dette begynner jo å bli komisk. Konspirasjonsteoretikeren i meg lurer på om prisøkningen har sammenheng med - GTA VI-lansering i høst. Mange vil nok kjøpe en konsoll når de finner ut at GTA ikke lanseres til PC. - At Switch 2 fikk såpass høy lanseringspris. 2 Lenke til kommentar
Sombie69 Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Donkey Kong skrev (13 minutter siden): Jeg husker da teknologi ble billigere jo mer utdatert den ble, og at produksjonskostnadene gikk ned med tiden. Dette begynner jo å bli komisk. Konspirasjonsteoretikeren i meg lurer på om prisøkningen har sammenheng med - GTA VI-lansering i høst. Mange vil nok kjøpe en konsoll når de finner ut at GTA ikke lanseres til PC. - At Switch 2 fikk såpass høy lanseringspris. Enig, blir å stemme med lommeboka for min del. Jeg klarer å vente til de må sette ned prisene igjen, har en backlog på alle konsoller og Steam/Epic som kan gås igjennom i nøden 😅 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Er det for å begrense prisøkningen i USA pga toll? Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Donkey Kong skrev: Jeg husker da teknologi ble billigere jo mer utdatert den ble, og at produksjonskostnadene gikk ned med tiden. Dette begynner jo å bli komisk. Konspirasjonsteoretikeren i meg lurer på om prisøkningen har sammenheng med - GTA VI-lansering i høst. Mange vil nok kjøpe en konsoll når de finner ut at GTA ikke lanseres til PC. - At Switch 2 fikk såpass høy lanseringspris. GTA kommer jo til PC etterhvert , når spillet har blitt fikset for bugs , patchet og polert . 1 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Fleskelars skrev (30 minutter siden): GTA kommer jo til PC etterhvert Ja. Men er nok en del som ikke vil vente og som kjøper en Playstation 5 i desperasjon (selv om prisen er høyere). Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april RRhoads skrev (1 time siden): Er det for å begrense prisøkningen i USA pga toll? Sony holder til i Japan. Det er vel ikke noe beef mellom Japan og Europa? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april ilpostino skrev (42 minutter siden): Sony holder til i Japan. Det er vel ikke noe beef mellom Japan og Europa? Der er ikke at de har "beef" mot noen, USA har ikke det mot Norge, men vi får 15% toll. Det er mer snakk om handelsunderskudd. Så hvis USA handler mye mer fra Japan, enn det Japan gjør fra USA så får de toll. Denne saken er 2 uker gammel, så det kan ha endret seg ting i mellomtiden: https://www.finansavisen.no/samfunn/2025/03/31/8254108/kina-japan-og-sor-korea-vil-svare-samlet-pa-amerikansk-toll Regner med at det meste kommer til å stige i pris fremover, spesielt nå som Kina også har satt en del eksporter på pause for å endre systemet hos seg: https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/kinas-tollgrep-rammer-elbiler-romfart-og-vapen/17647086/ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april AndersT2 skrev (50 minutter siden): Der er ikke at de har "beef" mot noen, USA har ikke det mot Norge, men vi får 15% toll. Du skjønte ikke helt hva jeg mente. Sony er et Japansk firma, som primært produserer PS5 i Japan og Kina. Meg bekjent har ikke relasjonen Japan - Norge - Kina blitt dratt med i "dragsuget" av hva som har skjedd med verdensøkonomien i det siste. Og jeg er usikker på hvordan det eventuelt blir med toll på varer produsert i Kina av et Japansk selskap på varer som kanskje sendes direkte fra Kina til Europa / Norge. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april ilpostino skrev (2 timer siden): Sony holder til i Japan. Det er vel ikke noe beef mellom Japan og Europa? Nei, jeg tenkte for å holde prisene i USA lave, så må vi betsle litt av kaka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå