Gå til innhold

PlayStation 5 blir dyrere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker da teknologi ble billigere jo mer utdatert den ble, og at produksjonskostnadene gikk ned med tiden.

Dette begynner jo å bli komisk.

Konspirasjonsteoretikeren i meg lurer på om prisøkningen har sammenheng med

- GTA VI-lansering i høst. Mange vil nok kjøpe en konsoll når de finner ut at GTA ikke lanseres til PC.

- At Switch 2 fikk såpass høy lanseringspris.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  Donkey Kong skrev (På 14.4.2025 den 6.55):

Jeg husker da teknologi ble billigere jo mer utdatert den ble, og at produksjonskostnadene gikk ned med tiden.

- GTA VI-lansering i høst. Mange vil nok kjøpe en konsoll når de finner ut at GTA ikke lanseres til PC.

Ekspander  

Enig, blir å stemme med lommeboka for min del.

Jeg klarer å vente til de må sette ned prisene igjen, har en backlog på alle konsoller og Steam/Epic som kan gås igjennom i nøden 😅

Lenke til kommentar
  Donkey Kong skrev (På 14.4.2025 den 6.55):

Ekspander  
GTA kommer jo til PC etterhvert , når spillet har blitt fikset for bugs , patchet og polert .
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  ilpostino skrev (På 14.4.2025 den 8.23):

Sony holder til i Japan. Det er vel ikke noe beef mellom Japan og Europa?

Ekspander  

Der er ikke at de har "beef" mot noen, USA har ikke det mot Norge, men vi får 15% toll. Det er mer snakk om handelsunderskudd. Så hvis USA handler mye mer fra Japan, enn det Japan gjør fra USA så får de toll.

Denne saken er 2 uker gammel, så det kan ha endret seg ting i mellomtiden: https://www.finansavisen.no/samfunn/2025/03/31/8254108/kina-japan-og-sor-korea-vil-svare-samlet-pa-amerikansk-toll

Regner med at det meste kommer til å stige i pris fremover, spesielt nå som Kina også har satt en del eksporter på pause for å endre systemet hos seg: https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/kinas-tollgrep-rammer-elbiler-romfart-og-vapen/17647086/

Lenke til kommentar
  AndersT2 skrev (På 14.4.2025 den 9.13):

Der er ikke at de har "beef" mot noen, USA har ikke det mot Norge, men vi får 15% toll.

Ekspander  

Du skjønte ikke helt hva jeg mente. Sony er et Japansk firma, som primært produserer PS5 i Japan og Kina. Meg bekjent har ikke relasjonen Japan - Norge - Kina blitt dratt med i "dragsuget" av hva som har skjedd med verdensøkonomien i det siste. Og jeg er usikker på hvordan det eventuelt blir med toll på varer produsert i Kina av et Japansk selskap på varer som kanskje sendes direkte fra Kina til Europa / Norge. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...