Yunalesca Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Planlegger 8-10 dagers tur til Tokyo i påsken neste år. Siden jeg reiser alene så vil jeg ha det greit og komfy på hotellet, men det skal ikke være dyrt. Syntes det meste jeg søker etter på booking.com er ganske dyrt, men det er gjerne så dyrt? Altså 10-15.000 kr for 8-10 dager? Eller har dere som har vært der noen tips til hoteller dere bodde på? (jeg er ikke interessert i type kapsel i et hull i veggen liksom, men vanlig hotell). Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Tokyo er rekna som ein av verdens dyraste byar. Lønnsnivået i Japan er omtrent som i Norge, noko som også betyr at kostnadane er omtrent på norskt nivå. Så du må forvente at hotellprisane er på norskt nivå eller litt høgare sidan Tokyo er ein storby. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april (endret) Tokyo er dyrt, men det finnes rimelige alternativer med små rom som APA feks. Men særlig billig er det ikke. EDIT: Forøvrig bør du prøve en dag i capsule. Det er morro og ofte sosialt Endret 13. april av Salvesen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Jeg bruker betale mindre for hotell i Tokyo enn i Norge. -styr unna vestlige kjedehotell. Det er ukomplisert og alt er gjenkjennelig, men dyrt, ofte usentralt og kjedelig da de ser like ut i hele verden. -gå for "business hotell". De er kompakte og praktiske uten at du trenger bo i kapsel eller sovesal. De har alt du tenger og flere morsomme tekniske løsninger. Det er litt av opplevelsen for man er jo i Japan. Noen har ekstra måltider inkludert. De er gjerne praktisk lokalisert for kollektivreiser. Ikke bo nær de største stasjonene. De kan være overveldente, spesielt i rushtiden. De har gjerne flere kategorier tog og t-bane. Nesten 4 millioner går gjennom stasjonen i Shinjuku... hver dag. Jeg hadde problemer med å gjøre annet enn å følge strømmen... og det var ikke engang rushtid. Anbefale å bo nær en mindre stasjon med mindre kompleksistet og langt færre reisende. Har med hell bodd flere ganger i området rundt Kanda stasjon. Rolig område med spisesteder og hotell mindre rettet mot utlendinger. Man kommer seg raskt langt fra stasjonen, og det er så sentralt at mye kan nåes til fots. 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april robertaas skrev (På 14.4.2025 den 1.43): Nesten 4 millioner går gjennom stasjonen i Shinjuku Geez. og jeg som synes det var mange personer ved hovedstasjonen i Hamburg som har 500.000 passasjerer hver dag. Lenke til kommentar
John-B Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april Bodde på et som het E Hotel i Shinjuku. Var billig og bra. Subway 50 meter fra, så det var enkelt å komme seg rundt. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april John-B skrev (14 timer siden): Bodde på et som het E Hotel i Shinjuku. Var billig og bra. Subway 50 meter fra, så det var enkelt å komme seg rundt. Og prisen..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå