Gå til innhold

Tror jeg har skjønt Gud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PÃ¥inter skrev (3 minutter siden):

Aldri for sent å reflektere over livet.

Aldri for sent å kvitte seg med guds straff heller, som spesielt mange religiøse fra andre religioner både frykter og gjerne dør for i sine gudommelige handlinger? 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (1 minutt siden):

Aldri for sent å kvitte seg med guds straff heller, som spesielt mange religiøse fra andre religioner både frykter og gjerne dør for i sine gudommelige handlinger? 😉

Døden mener du? 

Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer, heller ikke sorg eller skrik eller smerte. For det som en gang var, er borte.

Ingen grunn til å frykte døden.

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (Akkurat nå):

Døden mener du? 

Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer, heller ikke sorg eller skrik eller smerte. For det som en gang var, er borte.

Ingen grunn til å frykte døden.

Det gjør jeg da på ingen måte, men jeg har ingen ambisjoner om å leve evig heller 😉

Men dette blir veldig mye "jabbajabbahuttut" uten noen som helst fornuft, så jeg trekker meg langsomt ut av eventyret med mindre det dukker opp noen særdeles nye og overbevisende argumenter for en guddommelighet! 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (3 minutter siden):

Tor og Odin, og lenge før det, solguden var en betydelig faktor i tidligere tider og i religiøse kretser, men så begynte noen av oss å tenke selv 😉

Her👇🏼nevner du selv resultatet av at menneskene begynte å «tenke» selv.

trn100 skrev (55 minutter siden):

Da finnes han ikke, for orden er vel det siste vi ser nå om dagen? 😉

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (7 minutter siden):

Se filmen Idiocracy, dårlig film men så sann så sann.

Du har virkelig problemer med å akseptere at det finnes mennesker som kan ha det bra uten religion?

Vet ikke helt hva du ønsker å oppnå med dette, men for min del tror jeg kanskje du bidrar til det motsatte? For hvert eneste innlegg du svarer meg på blir jeg enda mer overbevist om galskapen i hva du forfekter?

Beklager! 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (2 minutter siden):

Absolutt ikke, det som fascinerer meg er at de mest anti religiøse er de som er de mest aktive på sider som denne.😉

Er nok fordi vi ser det meningsløse i de, trådene, ikke sidene! Jeg har vært med her en stund, og jeg er for å opplyse mennesker! 😉

Endret av trn100
Lenke til kommentar
trn100 skrev (6 minutter siden):

Er nok fordi vi ser det meningsløse i de, trådene, ikke sidene! Jeg har vært med her en stund, og jeg er for å opplyse mennesker! 😉

Apropos:

trn100 skrev (11 minutter siden):

Du har virkelig problemer med å akseptere at det finnes mennesker som kan ha det bra uten religion?

…..med religion?

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (Akkurat nå):

Apropos:

…..med religion?

Fortsatt lykke til med det! Ser frem til den dagen Israel har drept alle barna i Gaza og Gud.

Som shar forsøkt å forklare deg har jeg alltid klart meg og kommer til leve godt uten denne gale idelogien! 🙂

"Fordi han er en god far som elsker oss mennesker. Jesus sier: «Alle dem Jeg elsker, dem refser og tukter Jeg. Vær derfor nidkjær og omvend deg!» Gud er klar på at han bruker riset i vår oppdragelse, og det er mange betingelser knyttet til vårt forhold til Jesus. Vi er ofte raske til å trekke fram løftet, men hopper over betingelsene. Vi kan begeistret over å kunne få være Jesu venner, men da Jesus sa dette siste kvelden med sine disipler var ordene: «Dere er Mine venner, hvis dere gjør alt det Jeg befaler dere.» Det er mange «hvis» og «dersom» knyttet til løftene i Bibelen, og bare når vi gjør vår del kan vi forvente at Han gjør sin del."

🙂

Lenke til kommentar
trn100 skrev (Akkurat nå):

Ser frem til den dagen Israel har drept alle barna i Gaza og Gud.

Ja, vi har forskjellige ting vi ser frem til tydeligvis.

trn100 skrev (2 minutter siden):

Som shar forsøkt å forklare deg har jeg alltid klart meg og kommer til leve godt uten denne gale idelogien! 🙂

Å det er ditt frie valg🙂 Bruk tiden din fornuftig og husk tilbake da vi var små og en sommerferie varte en «evighet»

trn100 skrev (4 minutter siden):

Fortsatt lykke til med det!

Du også🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...